Bab 7 - Dosa

1.9K 40 0
                                    

_________________

S.I.N

an immoral act considered to be a transgression against divine law.

_________________

Zandra dan Ammar berjalan beriringan pulang ke hotel. Kata Zandra dia sengaja ingin berjalan untuk merasa angin malam tetapi sebenarnya dia ingin mengorek rahsia Ammar. Zandra mengintai Ammar yang berjalan dengan kedua tangannya di dalam poket melalui ekor matanya. Nafas yang panjang ditarik untuk mengumpul keberanian.

"Why do you love me?"

Pertanyaan Zandra itu membuatkan Ammar segera menoleh ke arahnya namun pandangan Zandra masih ke arah hadapan. Ammar memejamkan matanya tanpa menjawab apa-apa. Zandra mendesak lagi Ammar untuk menjawab soalannya.

"Answer me."rayu Zandra sambil memegang lengan Ammar.

"I don't know. I just do."jujur Ammar, berat hatinya.

"Since when?"soal Zandra ingin tahu.

"The moment you're home and you're angry. You just left and I guess that I fell in love at first sight. It's funny, masa tu Riz datang and cakap yang aku takkan dapat kau sebab kau tak berminat pun dengan lelaki."

Zandra terdiam mendengar pengakuan itu. Ammar sudah menyukainya dari awal pertemuan mereka yang Zandra pun ingat-ingat lupa. Zandra mulai berasa bersalah kerana tidak pernah menyedari sejak awal.

"I want to stop thinking about you but I can't."

Zandra membuka pekung di dadanya. Ammar menoleh dengan kerut di dahi akibat perasaan hairan yang menyerang fikirannya. Apa maksud Zandra?

"Thinking about me?"soal Ammar inginkan penjelasan sebelum fikiran dan hatinya terus berharap.

"Yes. I never realised how loyal you are to me before. How much you care and... You just endure with the fact that I friendzoned you. I look at you just now and I feel something."terang Zandra berasa segan.

"Something?"soal Ammar makin tidak mengerti dan keliru dengan pernyataan Zandra.

"I want to do it right this time."kata Zandra tiba-tiba. Suaranya membuktikan nekadnya. Zandra terus melangkah laju menuju ke arah ruangan menunggu teksi. Ammar tidak lambat mengejarnya dari belakang. Entah mengapa, risau membelenggu pemikiran dan hati Ammar melihat keadaan Zandra begini.

"Wait, hold up. What do you mean? You're talking in a different way. What's the matter?"

"We need to go."kata Zandra pantas dan lantang. Ammar mengejar dari belakang dan menarik Zandra ke dalam pelukan. Rambut Zandra dielus-elus sambil kepala Zandra berehat pada dadanya yang maskulin.

"Zandra! What is it? Tell me. What do you feel?"soal Ammar perlahan-lahan untuk menenangkan Zandra.

"This is a sin. We are a sin!"jerit Zandra sambil menangis. Ammar membiarkan sahaja bajunya basah dengan airmata, dia sanggup.

"We?"soal Ammar cuba mencari jawapan.

"Raisha and I. It's a mistake."jujur Zandra mendongak sedikit untuk mencari wajah Ammar. Ammar menunduk dan membawa tangannya dari bahu ke pipi Zandra. Air mata Zandra diseka perlahan.

"Where do you wanna go?"soal Ammar, dia tidak tahu untuk membalas apa terhadap itu semua.

"Rumah papa."jawab Zandra ringkas.

LOST 2✔Where stories live. Discover now