"Apa awak ni!?" Elyna menolak Zafreel sehingga Zafreel terjatuh..
"Aduh! Sakit lah gila! " jerit Zafreel.. Semua mata pelajar yang lalu lalang tertumpu kepada mereka berdua..
"Awak buat kerja gila kenapa?! Cakap dah lah! Tak payah lah nak dekat2 kan muka! Fikir saya tergoda lah kalau awak buat macam tu?! Pagi tadi konon nak protect2 lepastu sekarang bagi saya dengar suara sexy awak tu! Saya langsung, sikit pun tak tergoda dengan awak tau tak?! Tak payah lah nak buat saya cair! Awak buat girlfriend awak tu cair je dah lah! Diri sendiri pun tak terjaga, ada hati nak jaga nak protect saya! Ish, menyampah! Awak tau tak yang saya ni menyampah.. M.E.N.Y.A.M.P.A.H dengan perangai awak..! Menyampah sangat, sangat, sangat! Huh! " Habis je Elyna berkata macam tu.. Zafreel berdiri betul2 depan Elyna dan rapat sangat dengan Elyna.. Tapi Elyna kebelakang sikit..
"Jap,jap, yang kau emo sangat ni kenapa? Aku tak goda kau pun tadi.. Aku just cakap for fun.. " kata Zafreel dengan selamba badak nya..
"Just for fun? For fun awak cakap?! Eh! Awak ni dah kenapa ha?! " jerit Elyna lagi.. Entah apa yang dia tak puas hati dengan si Zafreel ni..
"Tak payah jerit boleh tak? Aku ada depan kau je, bukan nya aku ada 1 kilometer jauh dari kau.. Dan, aku tak pekak lagi.. Aku tak cakap pun yang aku nak goda kau.. Ke,kau yang tergoda?" kata Zafreel dengan tenang se tenang-tenangnya..
"Ish, dah lah! Daripada saya layan awak ni, lebih baik saya masuk kelas! " kata Elyna..
"Oh dan ni" Elyna bagi roti tadi kepada Zafreel..
"Thanks je lah, bagi dekat Raina, dia lebih memerlukan.." kata Elyna lalu beredar dari situ..
{Di kelas}
Cikgu masuk ke kelas.. Tapi semua murid terkejut.. Sebab tu bukan cikgu add math mereka..
"Kenapa cikgu yang masuk? " tanya Elyna..
"Sebenarnya, cikgu add math kamu semua dimasukkan ke dalam hospital.. " kata cikgu Sam.. Cikgu bi mereka..
"Kenapa cikgu? " tanya Raina pula..
"Kena sodok(?) dengan kerbau.. " kata cikgu Sam selamba..
"Ha? Cikgu ni biar betul.. " kata Elyna tidak percaya.. Merepek kot..
"Cikgu serius, ok stop.. Jadi yang akan ajar kamu semua add math buat sementara ialah.. Pelajar 5SN! " jerit cikgu Sam dengan gembira.. Orang tua ni sihat tak harini?
Ada yang gembira ada yang sedih.. Siapa lagi kalau bukan cik Elyna kita.. Tiba2 pintu kelas mereka diketuk..
"Assalamualaikum cikgu.. " kata Zafreel sebagai ketua dalam kelas 5SN..
"Waalaikumusalam.. Ok, kamu akan cabut undi dari kotak ni.. Dan tengok kamu kena ajar siapa.." kata Cikgu Sam.. Bila lah cikgu ni buat semua benda ni..
Zafreel cabut undi dulu..
"Ok Zafreel.. Siapa? "
Zafreel mengeluh dulu, sebelum menyebut nama orang itu..
"Elyna.. "
"What tha he--" belum sempat Elyna menyambung ayat nya.. Zafreel dah pintas..
"Bukan kau.. Raina.. Lain kali dengar sampai habis apa yang aku nak cakap.." kata Zafreel tersenyum sinis.. Muka Elyna merah gila.. Yelah, dia siap hentak meja dan berdiri dan hampir mencarut.. Semua pelajar yang berada dalam kelas tu ketawa kan Elyna.. Dan ada yang menyindir..
"Hahaha,perasan lah kau ni Elyna.. "
"Macam Zafreel tu hamak sangat dengan kau.. "
"Eiu, perasan gila Minah ni, sedar lah diri tu sikit.. "
Elyna menggigit bibir bawahnya.. Dia malu sangat2 sekarang ni..
"Dah2 stop.. Jadi Zafreel jadi tutor sementara Raina.. "
Tersenyum lebar Zafreel dan Raina.. Zafreel fikir yang jodoh dia dan Raina sangat kuat.. Sampaikan cabut undi pun dapat nama yang tersayang..
"Seterusnya.. Rayyan.. "
Rayyan melihat kertas yang telah diambil..
"I'm looking for Nurul Irdina? " kata Rayyan dengan kuat apabila menyebut nama pelajar perempuan itu..
"Here.. " jawab Irdina perlahan sambil mengangkat tangan..
Rayyan senyum lebar menampakkan lesung pipit nya yang dalam.. Manakala Elyna masih diam dan pandang lantai.. Entah kenapa dia rasa lantai tu lagi perfect dari pelajar kelas 5SN.. Malu nya masih tak hilang.. Pipi nya masih merona merah.. Kulit Elyna yang putih itu menampakkan lagi pipi merahnya itu.. Dah macam pakai blusher dah..
"Putri Elyna Qaisara.. "
Sejurus namanya disebut.. Dia terus pandang ke arah tuan punya suara..
Aliff..
"Kau kena belajar dengan aku.. " kata Aliff..
Aliff ni pun femes jugak dekat sekolah ni.. Dia memang baik.. Tapi kalau pelajar yang baru masuk,mesti salah sangka dengan perangai Aliff.. Aliff suka guna bahasa kau-aku.. Dengan perempuan ke lelaki ke.. No saya-awak, just kau-aku.. Dia bukan bad boy atau kingka sekolah.. Dia pernah jadi top student dekat sekolah ni.. Hebat bukan.. Hensem pun hensem.. Cerdik pun cerdik.. Oh dan, Aliff pandai memasak.. Kuat agama.. Sebab tu dia tak de girlfriend dari dulu sampai sekarang.. Katanya tak minat couple.. Buat tambah dosa je.. Dia kata dia dah lah dah banyak dosa.. Bila dia couple.. Makin bertambah lah dosa dia.. Aliff suka main piano dan gitar.. Senang cerita, perempuan mana yang berjaya menambat hati Aliff memang hebat.. Dan perempuan mana yang Aliff cintai, memang bertuah..
Setelah selesai memilih acara menentukan tutor dan murid.. Bermulalah, sesi pembelajaran add math..
"Bukan Elyna! Kau tak boleh buat macam ni! Salah! Nanti markah tak diambil kira tak ke rugi! " satu kelas pandang ke arah Elyna dan Aliff.. Kuat betul suara Aliff..
"Awak ni tak payah lah nak jerit2,saya tak pekak lagi lah.. Cakap slow2 dah la.. Menggangu orang lain je awak ni.. Sorry..." kata Elyna kepada pelajar yang nampak Agak tidak selesa.. Dan penyebab nya adalah dia dan Aliff..
"Dah2,tengok ni elok2,macam mana aku selesaikan soalan ni.. " kata Aliff dengan nada yang sedikit tegas..
'Grrr'
"Uh-oh" kata Elyna dengan perlahan..
'Hish! Buat malu je! Dan lah dia bunyi depan Aliff.. Harap Aliff tak dengar.. ' kata Elyna di dalam hati.. Jujur dia cakap dia malu gila.. Time2 macam ni lah perut dia berbunyi..
"Kau lapar eh? " tanya Aliff.. Bukan niat nak gelakkan Elyna.. Tapi dia just nak tau.. Kalau lapar dia nak bagi coklat yang dia beli..
"Ma--mana ada..." kata Elyna dengan gagap..
"Kau gagap, it's means yes.. "
Aliff membuka bungkusan coklat itu..
"Nah, ambik ni.. Makan.." Aliff menghulurkan coklat itu pada Elyna tapi Elyna tak ambik pun..
"Nah! " Aliff sumbatkan coklat tu ke dalam mulut Elyna..
"Awak! " jerit Elyna tapi dengan nada yang terkawal..
Aliff tersengih..
YOU ARE READING
E L Y N A [✓]
RomanceKahwin paksa? Oh come on lah! Diaorang baru je nak ambik spm kot. Tapi bila keluarga dah suruh, sampai merayu, takkan nak tolak kan. Terpaksa lah diaorang terima. Tapi boleh ke si Tengku Zafreel Haiqal tu pikul tanggungjawab sebagai seorang suami? P...