"Awak pun nampak hensem.. " kata Elyna dengan perlahan.. Actually dia malu bila kena puji.. Tu yang suara pun dengar tak dengar..
"Ok jom.. Kau nak masuk dalam rumah aku ke nak lepak2 dengan diaorang je dekat luar.. " tanya Aliff..
"Saya nak duduk luar jelah.. " kata Elyna.. Gila ke apa nak pergi masuk dalam rumah.. Macam dia ni nak pergi jumpa dengan bakal mak mertua je..
"Ok kejap.. Weyh Zaf! " jerit Aliff sedikit kuat..
'Aduhai.. Kenapa lah dia panggil pak cik singa tu? ' Elyna berkata dalam hati..
"Ha? " jawab Zafreel pendek..
"Kau tolong bawak Elyna dekat tempat makan.. " arah Aliff.. Amboi, mentang2 birthday dia..
"Tak de kaki nak jalan? " tanya Zafreel.. Kurang ajar..
"Woi! Aku tak suruh kau dukung dia.. Aku suruh tunjuk kan tempat makan dekat mana.. " kata Aliff.. Bengap jugak Zafreel ni..
"Kau lah tunjuk kan.. Apahal aku pulak? " tanya Zafreel.. Tak puas hati lah tu.. Huh!
"Aku ada kerja lain nak kena buat.. Mama aku bebel karang.. Apa salah nya kalau kau tolong aku.. Dapat pahala kan.. Tak kan lah aku sorang je nak handle party ni.. Kau pun tolong2 lah sekali.. Lagipun kau sorang je tau selok belok rumah aku ni.. " kata Aliff panjang lebar.. Ha, kan dah kena ceramah.. Padan muka..
"Tak de orang lain ke? Abang kau ke? " tanya Zafreel lagi..
"Ya Allah! Kau ni, tolong je lah.. " Aliff jerit sedikit..
"Aku. Tak. Nak. " kata Zafreel.. Degil!
"Eh Aliff.. Tak pe lah saya pergi sendiri.. Daripada suruh orang yang tak ikhlas tolong.. " kata Elyna sambil jeling dekat Zafreel.. Berani kau Elyna..
"Apa kau jeling2" kata Zafreel dekat Elyna..
"Biarlah.. Saya ada mata.. Saya buat lah.. Lagipun ni mata saya bukan mata awak.. Saya ada hak atas mata saya sendiri! " kata Elyna..
"Dah2.. Korang berdua ni tak penat ke ha, asyik bergaduh je.. Dekat sekolah bergaduh dekat rumah aku pun korang nak bergaduh.. Aku kahwin kan korang dekat sini kang.. " kata Aliff.. Dia dah lama tahan sabar..
"Behave eh, aku dah ada girlfriend.. Nak memperisterikan budak yang tak serupa macam calon spm ni? Oh my god no.. Demam weh aku jaga dia.." kata Zafreel tanpa perasaan..
Semut berkawat satu2 hora horey,
Semut berkawat satu2 hora horey!
Semut berkawat satu2,
Didi ambil gula batu,
Dan semut--"Hello Dayan.. " kata Elyna.. Lama lah jugak dia on call dengan Dayan lepastu dia putus kan talian..
"Kau tengok lah.. Ringtone telefon pun lagu Didi and friends.. So tak matang.. " kata Zafreel..
"Kau jangan yakin sangat Zaf.. Mana tau lagi dua minggu mama dengan papa kau tiba2 suruh kau kahwin dengan Elyna.. " kata Aliff.. Saje nak menguji kesabaran Zafreel..
"Hell no! " carut Zafreel sedikit kuat..
'Grr'
"Awak, saya lapar.. " kata Elyna.. Terus terang aje lah.. Malu sebenarnya..Gila tak malu.. Kuat kot bunyi..
"Dah la jom.. Biar aku je yang bawak kau.. Nak tunggu pengawas sorang ni bawak kau.. Alamat(?) nya gastrik lah kau.." kata Aliff sambil menjeling Zafreel..
"Korang ni adik beradik ke apa? Gedik la main jeling2.." kata Zafreel kepada Aliff dan Elyna tapi diaorang buat tak tau dan terus blah..
"Tengok tu, aku tak habis cakap lagi lah, woi! " jerit Zafreel.. Ya Allah.. Tak sangka perangai pak cik singa macam ni.. So annoying..
"Kenapa marah2 ni sayang? " kata someone.. Tak payah someone2 lah.. Korang mesti dah tau siapa kan.. Siapa lagi kalau bukan diva tu..
Zafreel toleh ke belakang.. Terkejut dia tengok kecantikan Raina(😨).. Raina mengenakan dress putih paras bawah lutut bersama dengan stokin hitam paras peha.. Tak de lah terdedah sangat kan..
Kasut dia Ya Allah.. Tak tau lah berapa inci..
Raina, kau ni pergi majlis hari jadi Aliff tau.. Bukan majlis rasmi pun.. Beria..
"Sayang, you look so beautiful.. " kata Zafreel.. Matanya tak habis2 scan muka Raina..
"Really? I ingat kan I over pakai macam ni.. " kata Raina malu2 kucing.. Eii,ngada nak malu2.. Lempang kang..
"No, you cantik pakai macam ni.. " puji Zafreel lagi.. Ish dah2 la puji Raina tu.. Elyna tak nak pulak puji..
"I ingat kan you nak pakai kemeja.. Tengok2 you just pakai hoodie je.. Tu yang I rasa over tu.. " kata Raina lagi.. Boleh tak korang stop pasal topik baju dan pergi makan..
"Lawa baju kau Raina.. " tiba2 ada orang memuji.. Memang kembang habis lah Raina tu..
"Thanks.. " jawab Raina.. Tersengih-sengih..
"Dia puji baju kau tau, bukan kau.. So please, jangan nak tersengih-sengih bagai.. Dah la gigi kuning.. " kata Elyna..
"What gigi aku yang putih ni kau kata kuning?! Eh, kau tengok lah kau tu, dah la pakai jubah, nak berlagak alim lah tu! " jerit Raina.. Dah keluar dah speaker dia..
"Sorry sikit eh, elok aku pakai jubah dari kau? Pakai baju tak cukup kain.. Kesian, kedai yang kau pergi tu kain dia habis eh? Tak dapat nak jahit baju yang tutup seluruh badan biar tak terdedah.. Kalau kau nak, tadi Aliff cakap dekat rumah dia ada langsir buruk yang dah tak guna.. Kau nak? Aku boleh jahitkan.. " kata Elyna dengan tenang.. Puas hatinya dapat bagi sedas dekat Raina..
"Eh kau ni kan--" belum sempat Raina nak cakap, Aliff mencelah..
"Wow-wow , girls.. Stop.. Raina kau pergi ikut Zafreel.. Elyna jom ikut aku.. " kata Aliff.. Seram jugak.. Kalau apa2 jadi, dia jugak yang kena nanti..
Aliff bawak Elyna masuk ke dalam rumahnya.. Tak boleh tinggal kan Elyna sorang2 dekat luar.. Bahaya.. Ada je orang yang tak puas hati.. Aliff bawak Elyna pergi jumpa dengan mama nya..
"Ma, ni Elyna.. Kawan Aliff.. " kata Aliff..
"Ni ke yang Aliff selalu cerita dekat mama tu.. Cantik orang nya.. " puji mama Aliff..
"Terima kasih aunty.. " kata Elyna sambil tersenyum..
"Eh, apa panggil aunty, panggil mama je.. " kata mama Aliff selamba..
"Ha? " Elyna inginkan kepastian.. Kot2 lah telinga dia ada masalah ke..
"Ma,Aliff bawak Elyna datang sini sebab nak introduce dia sebagai kawan Aliff bukan sebagai bakal menantu mama.. " kata Aliff..
"Tak de lah.. Aunty gurau je.. " kata mama Aliff..
"Hehe" Elyna gelak perlahan.. Tu je reaction yang dia boleh buat sekarang..
YOU ARE READING
E L Y N A [✓]
RomanceKahwin paksa? Oh come on lah! Diaorang baru je nak ambik spm kot. Tapi bila keluarga dah suruh, sampai merayu, takkan nak tolak kan. Terpaksa lah diaorang terima. Tapi boleh ke si Tengku Zafreel Haiqal tu pikul tanggungjawab sebagai seorang suami? P...