Elyna sudah siap berpakaian sekolah. Zafreel masih tidur, demam lagi, jadi Elyna tak bagi Zafreel pergi sekolah.
Baru je kaki Elyna hendak melangkah keluar dari bilik,Zafreel panggil Elyna."Sayang." Zafreel panggil dengan suara serak basahnnya.
"Ya?" Elyna jalan ke arah Zafreel dan duduk di sebelah Zafreel yang sedang baring itu.
"Jangan balik lambat tau." Zafreel memegang tangan Elyna.
"Tengok lah kalau ada class saya balik lambat."
"Alaaaaa. Tak nak lah balik lambat."
"Bukan lambat mana pun, saya janji lepas habis class saya terus balik. Okay?"
"Promise." Zafreel mengeluarkan jari kelingkingnya.
"Promise." Elyna memautkan jari kelingkingnya dengan Zafreel.
"Saya pergi dulu tau. Bye. Jaga diri. Saya dah masak tu. Makan lah. Lepastu mandi. Assalamualaikum." Setelah salam Zafreel, Elyna terus bergerak untuk ke sekolah.
+++
"Korang balik lah dulu, aku tertinggal buku dalam kelas." Elyna menyuruh Rayyan dan Dayana pulang ke rumah dahulu. Boleh pulak tertinggal homework bawah meja.
"Nasib baik lah aku ingat. Kalau lupa tadi tak ke esok kena marah dengan Sir Mark."
Belum sempat Elyna melangkah kaki untuk masuk ke dalam kelas, dia terdengar suara seseorang. Bila dia mengintai, rupa-rupanya seseorang itu ialah Raina!
Dia buat apa dalam kelas sorang-sorang ni?
Elyna teruskan mengintai dan mencuri dengar of course.
"Ya sayang. Memang I nak minta hari ni duit tu dengan boyfriend bodoh I tu. Tapi dia tak datang pulak harini. Serabut betul lah! Ya, I janji nanti I bagi lah you. I know, I tau you nak segera, nanti I minta okay. You sabar je okay baby. All right, jumpa dekat rumah you nanti. Muah. Love you more."
Setelah Raina menamatkan panggilan, Elyna terus berlari ke kelas sebelah.
"So selama ni dia curang dengan Zafreel. Dia couple dengan Zafreel sebab duit je. How dare her mainkan hati Zafreel. Dia tak tau ke yang Zafreel tu cintakan dia separuh mati sampai susah nak terima aku. Kurang ajar punya perempuan. Tengoklah aku bagitau Zafreel balik karang. Biar padan muka kau!"
Setelah memastikan takde orang dekat kelas sebelah, Elyna pun masuk ke dalam kelas dan mengambil bukunya.
+++
"Assalamualaikum!" Elyna mengunci pintu dan terus naik ke atas.
Elyna buka je pintu, tengok Zafreel tengah tidur. Elyna pergi ke arah Zafreel dan meletakkan belakang tangannya di atas dahi Zafreel.
"Dah okay sikit. Tak payah bawak pergi klinik la." Belum sempat Elyna nak tarik tangan dia Zafreel pegang tangan dia dulu.
"Bila balik?"
"Baru je lagi. Saya nak mandi dulu, lepastu nak masak, awak tak makan lagi kan?"
"Belum. Pergi lah mandi. Aku nak sambung tidur."
"Okay."
+++
Di meja makan suasana senyap sebelum Elyna memulakan perbualan.
"Erm, awak."
"Hm?" Zafreel yang sedang menyuap nasi itu terbantut.
"Kalau saya cakap ni awak jangan marah tau."
"Why?"
"Sebenarnya kan, tadi dekat sekolah, Raina bawak telefon."
"And?"
"And awak tak nak marah ke dia bawak telefon betul tau pergi sekolah bukan telefon mainan!"
"Hey, relax la, dia dah bawak dan takde siapa notis pun, kau nak buat apa lagi? "
"Okay fine. Tapi bukan tu yang saya nak cakap."
"Habistu?"
"Erm.." Elyna serba salah nak bagitau Zafreel tentang apa yang dia dengar tengahari tadi.
"Hey sayang. Kenapa ni?"
"Awak percaya tak kalau saya bagitau yang Raina ada lelaki lain?"
"I know. I mean aku dah tau lama dah."
"Haa?!"
"Hey tak perlu jerit. Sakit telinga aku tau tak."
"Kenapa awak tak bagitau saya. Mati-mati saya ingat awak akan broken and then nangis dalam pelukan saya. Erm baru nak manja dengan awak."
"Ulang semula ayat belakang tu. Nak apa? Manja dengan aku? Oh come on sayang, tak payah nak tunggu aku sedih baru boleh nak manja dengan aku. Nak manja sekarang pun boleh. Meh sini nak peluk."
"Ish, awak! Tangan tu kotor la!"
"Hahahaha."
Sekarang baru laa Elyna mampu senyum.
'Everythings gonna be fine Elyna Qaisara.'
YOU ARE READING
E L Y N A [✓]
RomanceKahwin paksa? Oh come on lah! Diaorang baru je nak ambik spm kot. Tapi bila keluarga dah suruh, sampai merayu, takkan nak tolak kan. Terpaksa lah diaorang terima. Tapi boleh ke si Tengku Zafreel Haiqal tu pikul tanggungjawab sebagai seorang suami? P...