Elyna dan Zafreel tengah duduk lepak dekat ruang tamu.
"Zafreel."
"Sejak bila panggil aku dengan nama penuh?"
"Eish. Kau ni." Elyna muncungkan mulut.
"Tak de la sayang, aku gurau je. Kenapa?"
"Nanti kita ambik abang sama2 dekat airport tau." Elyna duduk betul2 di sebelah Zafreel. Lalu mengangkat tangan Zafreel untuk diletakkan di atas bahu dia. ((ayat pt3 guyss))
"Okay." Zafreel mencium ubun Elyna.
+++
Elyna dan Zafreel dah sampai dekat airport. Elyna baru je nak call abang dia tapi dia dah nampak abang dia dikelilingi oleh pramugari yang seksi gila namati tu. Mentang lah abang dia pilot terkacak sekali. Eceh.
"Zaf, kau tunggu sini kejap tau. And jangan jeles dengan apa yang aku nak buat karang tau. Dia abang aku je. Jangan merajuk dengan aku dah tau."
"Yelah sayang."
Elyna pergi ke arah abang dia dan dengan selambanya Elyna peluk belakang abang dia.
"Sayang!" Elyna dengan suara lantangnya panggil abang kesayangan.
Haikal Isakandar atau lebih selesa dipanggil sebagai Kal toleh kebelakang. Nak tergelak dia bila nampak adik kesayangan tengah peluk dan gelar dia sebagai sayang. Saja je adik dia ni nak buat hakak hakak pramugari ni jeles.
Muka pramugari tadi nampak bertambah marah lepas Elyna cium pipinya.
'Berani mati lah kau dik.' Haikal berkata di dalam hati.
"Abang ni. Lama tau sayang tunggu dekat sana." Elyna pun memulakan drama tak berbayar dia tu. Zafreel yang tengok dari jauh pun tergelak.
"Alolo, kesian sayang. Sorry lah abang stuck dekat sini. Oh by the way girls, meet my wife Elyna." Haikal pun layankan je lah drama adik dia ni. Tak layan nanti kena smack down.
"Hai saya Elyna. Nak cakap sikit. Tolong jangan kacau suami orang please. Tak malu ke muka lawa kerja Bagus tapi nak dekat suami orang. Eiuu disgusting. Mak ayah tak ajar eh runtuh kan masjid orang tu salah. Kesian muka lawa gila namati tapi tak tau pasal agama. Tau tak aurat tu kena tutup. Tak payah lah nak tunjuk2 dada tu, pikir kau sorang je ada. Pakai baju 'baby' ni teringin nak jadi baby balik ke? Tak payah lah. Lemak tu boleh nampak berlapis-lapis macam kek lapis. Sorry just nak tegur kalau terasa padan muka siapa suruh tunjuk aurat. Dah bye bye. Jom abang." Setelah bagi ceramah free yang sangatlah bermanfaat, Elyna menarik tangan Haikal dan pergi ke arah Zafreel.
"Wow betul ke tadi tu adik abang? Proud of you adik." Haikal memeluk leher Elyna. Nasib tak tercekik budak tu.
"Ha ni dia proud." Elyna memukul bahu Haikal. Kuat lah jugak. Sampai berbunyi.
"Aduh sakit lah. Kenapa?" Haikal menggosok bahunya yang dipukul tadi.
"Orang suruh kahwin cepat tak nak. Nak tunang lama2 buat apa abang? Nanti kalau kak Irma nak putus baru tau. Buat perangai eh. Gatal sangat kenapa. Layan sangat betina2 tak cukup kain tu. Tau tak dosa." Selesai cakap, Elyna pergi ke arah Zafreel lalu memeluk pinggang Zafreel. Zafreel pun peluk lah bahu Elyna.
"Ala, abang bukan tak nak kahwin tapi lately ni abang dengan kak Irma sibuk. Ely kan tau kak Irma tu doktor."
"Alasan. Akad nikah je lah dulu. Kalau tak nak buat majlis tak payah lah buat. Akad nikah dekat masjid dah lah. Jemput kenalan yang rapat je. Tak baik tau tunang lama2. Nanti apa pulak family kak Irma cakap."
"Yelah Ely, nanti abang bincang dengan ummi dengan babah."
"Kalau boleh buat lah dalam masa terdekat ni. Nanti kalau tangguh abang kena pergi flight pulak."
"Ya."
"Jom lah abang. Biar Zaf drive. Abang rest lah."
"Okay."
+++
Sampai je dekat rumah ummi, Elyna lah orang pertama yang turun dari kereta.
"Ummi!" Elyna berlari ke arah ummi dan memeluk ummi.
"Ya Allah dah jadi isteri orang pun perangai tak berubah eh."
"Ala mana boleh ubah ummi. Nanti ummi rindu. Hehehe."
"Ada2 je lah adik ni."
"Assalamualaikum ummi." Zafreel pergi ke arah unmi dan salam ummi. Perkara sama dilakukan oleh Haikal.
"Kal, macam mana Italy?" Babah mula bersuara.
"Not bad bah. Boleh lah hidup."
"Orang tanya betul2 dia main2 pulak."
Setelah 3 jam berada di rumah ummi, Zafreel dan Elyna meminta izin untuk pulang. Sebelum balik, diaorang singgah Pavi dulu. Nak shopping.
Mereka jalan sambil memegang tangan.
"Elyna?"
Zafreel dan Elyna sama2 toleh kebelakang. Muka Elyna terus berubah.
"Qayyum."
+++
Assalamualaikum dan halu wahai readers2 sekalian. Di sini author nak cakap yang author minta maaf sangat2 sebab dah lama giloss tak update. Author baru lps hbis trial sebelum cuti tu. So author mmg struggle gila nak buat betul2 ann, so like author tak main sangt wattpad. Author tak update masa cuti pun sbb WiFi tkde sbb author balik kampung. And ada satu kejadian yang sgt sedih berlaku masa cuti seminggu so author Like takde mood nak tulis. But sbb ramai sangat request suruh update so yah, only one chapter lah. Tapi bersyukur lah sbb author update. Sorry again and bubye❤
YOU ARE READING
E L Y N A [✓]
RomanceKahwin paksa? Oh come on lah! Diaorang baru je nak ambik spm kot. Tapi bila keluarga dah suruh, sampai merayu, takkan nak tolak kan. Terpaksa lah diaorang terima. Tapi boleh ke si Tengku Zafreel Haiqal tu pikul tanggungjawab sebagai seorang suami? P...