pindah?

210 11 1
                                    



Daniel's POV

*flip hair

Bergaya.macho.attractive.cute?.Tinggi.semua ada.aku berjalan dengan angkuh lagak model lelaki eropah masuk ke pagar sekolah.

*semua orang bersorak.

Beberapa orang perempuan gedik meroyan dan bertempik memuji aku..

eh..jap.aku teringat sesuatu.muka aku yang tadinya macam tom cruise sekarang sudah berubah pucat.

alamak,habislah aku kali ni!!

Tiba-tiba,orang ramai datang Mengelilingi aku dan menarik baju,tangan,kaki,rambut dan semua yang ada pada aku.

"TIDAKKK!!"aku meraung tak tentu arah.

"ppak!"kan dah kena ketuk.

"kenapa dengan niel ni?kena sampuk ke?"tanya Rania.satu-satunya akak aku dalam dunia ni.dia ni memang.selalu cakap bukan-bukan.

"ma..mana Ade !"aku mencebik.

"lantak niel Lah.cepat pergi Mandi!"dia bertekak.kalah mok cun dalam tv.

"alah..sibuk je dia ni!pagi-pagi buta macam ni pun nak kacau orang .niel nk sambung tidur.jangan kacau ." aku mengangkat selimut dan kembali baring ke posisi asal.


"hari ni SEKOLAH sayang!"sengaja ditekan perkataan 'sekolah' Tu menyebabkan aku membuntang mata, automatik bangun Dari katil dan terus menuju ke bilik Mandi.boleh pula aku lupa hari ni sekolah.


Author's POV

Sudah 5 minit berlalu.Daniel menatap wajahnya yang hensem lagi macho dalam cermin.terus disikat rambutnya yang tadinya terpacak macam shawn mendes kepada rambut 'nobita' dalam cerita doraemon.tak cukup dengan Tu,ditambah lagi dengan jerawat palsu beberapa biji ke atas kulit mukanya yang segebu lee jong suk.cermin Mata Besar berbingkai segiempat adalah aksesori wajib sebelum ke sekolah.sekarang ni,wajahnya tak ubah seperti watak 'bepop' dalam lawak kampus.

Iphone 6nya kemudian dikeluarkan dari laci almarinya.dia membuka aplikasi instagram dan men'scroll sesuatu.terbeliak biji matanya apabila mendapati followernya sudah mencecah 1.5 juta.cepat sungguh bilangan followernya naik.baru je seminggu dia tidak membuka laman ig tersebut.

"niel!cepat sikit!dah lewat ni!"jerit Rania yang sedang menunggu di sebelah kereta Mercedes Benz milik papanya.dia kenal benar dengan adiknya yang suka berlengah2 untuk ke sekolah.

"ya.ya..!!kot ya pun sabarlah dulu.orang Tengah on the way ni!.Daniel terus meletakkan iphonenya ke dalam poket seluar dan bergegas untuk ke sekolah.

***

Daniel's POV

"stand up!!good morning teacher!"ucap farid,seorang genius,atau aku boleh kata selaku ketua kelas 4 sapphire untuk menyambut kedatangan Madame dina.

"okay,you can sit now!"arah Madame dina yang bergincu tebal mengalahkan artis hollywood setelah murid2 menamatkan bacaan doa.nak saja aku samakan dia ni dengan mr.puff dalam cerita spongebob tu.sebijik betul.dahla perangai pun nak sama.

"open your textbook pg 46 and I want somebody to read the text in front of the class.is there any volunteer?"dia menyuakan soalan seraya membetulkan sedikit tudungnya yang senget.

Krik..krikk..krikk...krik

"hey guys!hurry up!or I'll choose by myself!"tegas Madame Dina yang dari tadi lagi menunggu kitorang bangun.nk harap kitorang bangun?esok subuh kut.

instafamous nextdoor (ongoing)Where stories live. Discover now