Daniel's POV
"Whatt?"aku menunjukkan riaksi tidak percaya.
"yup.kita pindah.pindah us balik."mama membalas dngan jawapan yang memang aku tak nak dengar.
"tapi mama..Daniel x suka pergi Sana.."aku membalas tanda protes.jawapan apa lagi aku nak bagi kalau bukan pengakuan.us memang satu tempat puaka bagi aku.aku lebih rela untuk tinggal dekat rumah bibik ani daripada menjejakkan kaki aku yang putih lagi mulus ni kat sana.
"apa kurangnya US?kamu nak sekolah,boleh sekolah Kat Sana.kamu nak pakaian brand mahal2?,mama boleh belikan."kata mama dengan selamba.haihh.mama nii.orang tak maksudkan tu pun.kalaulah mama tahu masalah aku dekat us dulu..
"bukan Tu maksud Daniel.."aku menunjukkan riak tidak puas hati.susah betul nak buat mama mencerna ayat-ayat aku .
"habistu??"soal mama.
***
"niell..kau ok?" faiq,sepupu merangkap bestie aku sejak kecil menyoal melalui gelanggang telefon.
"...."lidah aku kelu.aku tak tahu nak kata apa.nak cerita ke tak?
"what's wrong dude?"soal faiq lagi.dia ni..kalau bab korek rahsia orang,kalah akak aku.
"my family nk pindah US hujung minggu ni.."aku menyuarakan luahan hati aku yang bagai dihiris sembilu ni.haa.bersastera pulak.
"laa..dahtu..nape nak sedih pulak?"aku rasa nak kasi lempang je muka sepupu aku ni.mujurlah muka ada iras lai kuanlin.kalau tak,dah lama aku jadikan muka dia ni macam lempen mamak.
"Tu laa..masalahnya..kau tak faham.kau ingat tak dekat US dulu..aku hampir kena belasah ngan mamat psycho sebab gf dia suka Kat aku.bukan setakat Tu je..aku dah rimas jadi famous.perempuan berhimpit-himpit bagai."
"bukan ke sekarang ni pun kau femes ke??apa beza Malaysia ngan Sana?"faiq menyoal aku gaya Sherlock holmes.
"huh.IG ngan dunia realiti lain dude.start duduk malaysia,aku disguise diri aku jd bepop.konfem,kalau kau tengok,kau takkan caye ni adalah sepupu kau yang hensem lagi maco tu..Ngeh.."
"iyee lah tu..aku tengok kau macam mamat jambu putus cinta adalah jugak..pfft.so..kau nak aku tolong ape?"aku membuat muka menyampah.jelesla tu kata aku macam tu.
"camne nk stay Kat Malaysia?"aku menyuarakan pendapat.walau apa pun yang jadi.aku tak nak ikut family aku pergi us.
"well..depend on parents kau jugak la..boleh jd kau stay dekat apartment kau..Tu..rumah kawan ke.."
"konfem family aku tak bagi..diorang tak harap aku stay Kat Bandar sorang2..takut pengaruh negatif ntah..ape la..Rumah kawan??kau sorang je kawan aku..tapi sayang..kau duduk US."aku membuat-buat suara sayu ala-ala keluar hingus gitu.hampeh.kalau ada awek tahu ni..mahu dia reject aku awal2.
"tunggu Lah dulu..aku tak habis cakap lagi..what about..homestay..mane2 homestay ke..sebab selalunya..homestay ni..kawasan perumahan ngan perkampungan..tak silap aku."dia menyuarakan pendapat yang terakhir.
"homestay??"aku membuntangkan mata.
***
"Burstt!!"hampir tersedak dibuatnya..papa minum air.kang tak pasal-pasal air mulut papa tu kena muka gebu aku ni.
"camne papa??agreed?can or cannot?"aku menyoal tak sabar mengalahkan spongebob squarepants dalam tv.
"Daniel buat lawak orang tua ke?tak payah la.dah basi.don't you realize that you're only 16?"bidas papa.aish papa ni.tinggi aku ni dah mencecah 178 cm.martial arts pun aku ade blajar kat sekolah.takkan lawak kut.
YOU ARE READING
instafamous nextdoor (ongoing)
Romance"kak yong!!meh sini kejapp."suara garau ayah menyentapkan aku yang sedang menonton drama kat tv.ayah ni...masa part sweet2 ni lah dia nk panggil aku..adehh. "yeee..ayah..kejap2.."tanpa banyak soal,aku yang tadinya ralit menonton drama red velvet men...