group with..

112 5 0
                                    

author's pov

"krohhh...krohh.."

'noyi yang baru sahaja selesai menyiapkan homeworknya mengerling seketika kearah rakan sebelahnya yang tidur macam beruang kutub yang tengah berhibernasi.berdengkur pun mengalahkan orang lelaki  yang baru lepas bersunat.

"weh..kau dah siap ke belum homework yang madame bagi semalam??"soal noyi seraya melihat rakannya yang sedang nyenyak ke alam wonderland.

"........"

"weh..bangunlah..aku rasa teacher dah nak sampai dah ni.."ujarnya sambil menepuk pipi tembam milik chipmunk tiruan tersebut.

"ye..kau nak apa??.."aisha yang separuh sedar menjawab dengan suara yang serak-serak basah.

"kau tidur pukul berapa semalam??"

"hmm..ntah..aku pun tak tahu.."jawabnya malas.

"kau buat apa semalam sampai mengantuk macam ni sekali?"

"gambar kau punye pasal.."

"hhahh??kenapa pulak-"

belum sempat noyi menghabiskan rangkap ayatnya,kelihatan seorang wanita berbangsa cina  yang berumur 30-an melangkah masuk ke dalam kelas.

"good morning class.."ucapnya tanpa banyak membuang masa.

semua orang berdiri tegak dan mula menjawab sapaan madame mei yang berada di hadapan kelas.

"again.."ucapnya menunjukkan rasa tidak puas hati.tahu-tahu saja ada yang tengah terlena di belakang.

noyi yang memang perasan yang kawannya tengah nyenyak tidur menarik tangannya ke atas.

"weh..bangunlah!madame dah ada kat depan tu.."

sepantas kilat dia menegakkan badannya yang tadinya layu di atas meja.

setelah selesai mengucapkan selamat pagi,seperti biasa.buku latihan mesti diletakkan diatas meja sebelah kiri untuk diperiksa.madame mei memang tegas orangnya.dia memeriksa setiap meja sampailah barisan yang paling belakang.langkahnya terhenti di depan seorang pelajar lelaki yang sedang menggigil.

"where is your book?"tanyanya separuh marah.

"sorry teacher but i left it at home.."

"did i told you to bring it everyday?"

"y..yes madame."

" you are lucky enough that my mood is in good condition today.if not.i will double your punishment."terangnya panjang.rizal hanya tertunduk diam sambil memandang mejanya yang kosong.dia menarik nafas lega setelah madame mei melangkah pergi dari mejanya.mujurlah ramai pelajar yang menyiapkan kerja sekolah pada waktu itu.kalau tak..

30 minit kemudian..

"okay.for ur homework today,you have to make an essay about superhero,mutant,or something like that.it's easy enough cause you'll have a partner for your essay writing and it's was the previous one.BUT,there will be only less then five wrongs or else i will add some more homework for all of you.got it??"ujarnya sebelum melangkah keluar dengan pantas.

"okay teacher.."separuh dari pelajar di dalam kelas tersebut menjawab sebelum memulakan perbualan sesama mereka.

"wehh..kita group dua nak tak??"soal aisha yang tidak menumpukan perhatian dengan sepenuhnya terhadap taklimat homework yang diberikan oleh madamenya sebelum keluar dari kelas tadi.

"kau ni..dengar tak madame cakap tadi??dia kata  the previous one..means aku kena buat dengan syuhada and kau dengan isyraf-"

"kau ni..isyraf kan dah pindah."

instafamous nextdoor (ongoing)Where stories live. Discover now