1

17 3 0
                                    

Solpote: 

Solpote våknet opp. Hun hadde drømt at det hadde blitt krig mellom alle klanene og at alle sultet og ble syke. Heldigvis var det bare en drøm tenker Solpote. Hun går ut for å se om mentoren hennes Skogspels har våknet. I da føler hun at hun kommer til å gjøre det bra på jaktrunden. 

Skogspels: 

Skogspels sitter og ser opp på himmelen. Sola titter frem bak tretoppene. Man kunne lukte frost i luften. Det betydde at løvbart var på vei. Den mest grufulle årstiden av dem alle. 

"Hallo." mjauet Solpote ivrig. Hun gikk bort til han og satte seg ved siden av han. Man kunne lett se på størrelsene om hvem som var lærling og mentor. 

"Kan vi dra å jakte?" spurte Solpote håpefullt. 

"Nå igjen?" Skogspels så ned på henne med et snilt blikk. Han beundrer lysten hennes etter å jakte for klanen. Det er en god egenskap verdig en god kriger. 

"Ja vi kan dra på jakt." Solpote begynte nesten å hoppe rundt i lysningen. Man kunne fremdeles se kattungen i henne. 

"Men etterpå må vi øve på kamptrening, det har du godt av. Alle krigere må kunne kjempe for klanen sin." 

Sangstjerne vinker Skogspels til seg med halen. Hun sitter og snakker med Lynstripe om noe. Det ser ut til å være viktig. 

"Du må vist jakte alene, men du er så flink så du greier deg nok helt fint." 

EclipseWhere stories live. Discover now