15

11 2 0
                                    

Solpote: 

"Velkommen til Nattklanen." Nattklo startet møtene som vanlig. "Vi har fått et nytt medlem i klanen.." Begynte han. "Han heter Flekkpote og er fra elveklanen. Han er en god jeger, noe en sterk klan trenger. Hils han velkommen til klanen!" Alle begynte å juble og rope. Flekkpote satt stolt og så rundt seg. 

"Endelig er ikke jeg den nye lenger." hvisket jeg til Kråkepote, som satt ved siden av meg. "Ja men det ser ut som om du har fått en konkurrent." Solpote snur seg og ser opp på han. "Hva mener du med det?" 

"Han jakter også. Dessuten ser han veldig selvsikker ut. Det er en god egenskap." 

"Han kommer ikke til å bli bedre en meg. Ingen er bedre en meg." Sopote snur seg igjen når Nattklo begynner å snakke igjen. "Løvbart er på vei. Da er alle klanene på sitt svakeste og det viktigste er å overleve og å skaffe mat. Derfor vil jeg at vi skal øve på jakttekniker i dag." Nattklo hoppet ned fra treet og landet elegant på alle fire poter. 

"Solpote, Hvitpote og Flekkpote kom hit." Nattklo viftet med halen for å vise at de skulle følge etter han. Flekkpote skvetter til når han hører navnet sitt. Han er tydeligvis ikke så tøff som han later som. 

"Da skilles våre veier." hvisker Kråkepote inn i øret til Solpote når hun reiser seg for å følge etter Nattklo. Hun dasker han på øret med labben men han dukker unna. "Ha, jeg er fremdeles raskere en deg." Kråkepote maler av fryd. "Jeg hadde ikke rørt meg enda." Solpote spenner bein på han og hopper på han. "Bra trekk Solpote, men spar det til du møter en fiende eller på trening. Kan du komme hit nå?" Nattklo hadde sett at de lekte og begynte å bli utålmodig. Hvitpote og Flekkpote satt og ventet på henne. "Kommer nå." Solpote går til gruppen og setter seg ned ved de andre. 

"Dere som ikke ble ropt opp, se om dere kan finne noe ferskt kjøtt på denne øya, og øv på de triksene jeg har lært dere tidligere." Nattklo snur seg mot oss. "Hvitpote, kan du vise oss et godt eksempel på fangst av en kanin?" Hvitpote nikker og reiser seg. Hun finner et litt åpent område hvor hun har plass til å bevege seg. 

"Følg med nøye nå." Nattklo forteller hva hun gjør mens Solpote og spesielt Flekkpote følger nøye med. "Hun ligger veldig lavt i terrenget, det er lurt å hjemme seg bak steiner og under lyng vis det er noen på veien fra deg til byttedyret." Solpote ser bort på Flekkpote. Flekkpote følger nøye med øynene var store og runde. Man kunne se at han var fast bestemt for å lære seg dette. "Se nå." Solpote vender oppmerksomheten tilbake til Hvitpote. "Hun hopper litt langt fra byttet og bruker spensten sin til å komme fremover. Dette er en bra jakt teknikk når man jakte på åpent område." 

Stormfot: 

Stormfot er ute på jakt. Det er veldig sent men hun greier ikke å få sove. Nå løper hun ute på lyngheiene for å se etter byttedyr. Hun stopper for se om hun kan lukte noen byttedyr, og kjenner duften fra en kanin. Hun fulgte lukten av den og merket at den var på vei mot innsjøen. "Du skal ikke greie å lure deg over på et annet territorium. Klanen min trenger ferskt kjøtt." Stormfot smyger seg etter kaninen. Hun gjør seg klar til å angripe kaninen. Midt i hoppet blir hun distrahert av et hyl. Kaninen hører også hylet og løper sin vei. Stormfot vet at hun ikke har kjangs til å ta igjen kaninen, så hun bestemmer seg for å undersøke hvor hylet kom fra. Kanskje det var en katt i nød. 

Stormfot smyger seg nærmere øye. Det hørtes ut som om det var der hylet kom fra. Hun ligger lavt så ingen kan se henne. Nå kan hun se øya. Vinden blåser mot den så hun kan ikke lukte noen enda. 

"Der fikk jeg den!" Det kom et seiersrop fra øya. Stormfot løp nysgjerrig nærmere. Hun kunne se grå pels bevege seg der inne. "En katt. Hva gjør en katt på øya så sent." hvisker hun til seg selv. Hun blir sittende der hun er. Kanskje hun kunne få lit mer informasjon om det som skjer her, før hun rapporterer det til Sandstjerne. 

Det kommer enda en katt inn i synsfeltet hennes. "Er det flere?"  Den nye katten begynte å snakke med den grå. De snakket så lavt. hun kunne ikke høre noe. 

Det raslet i bregner bar henne. Hun hopper rundt, overasket men klar til å sloss. Det sto en stor svart hannkatt foran henne. Stormfot så ikke hvem det var men luktet at han kom fra Skyggeklanen. 

"Du skal vel ikke være her." hvisket den fremmede katten. 

Så ble alt svart. 

EclipseWhere stories live. Discover now