13

9 2 1
                                    

Solpote: 

"Velkommen til Nattklanen!" Nattklo sto på en av greinene på treet og talte til klanen sin. "Vi er en samlet klan for de beste lærlingene og senere krigere. I dag har vi fått et nytt medlem. Solpote du kan nå reise deg." 

Solpote gjorde som Nattklo sa. Hun ble møtt med jubelrop. Nattklo viste med halen at hun skulle sette seg ned igjen. 

"I dag skal vi øve på kampteknikker. Det er noe alle katter trenger å kunne for å overleve." Nattklo hoppet ned fra treet og begynte å dele lærlingene inn i par. "Kråkepote og Solpote, Frostlabb og Hvitpote. Jeg har valgt å settet dere opp sånn at dere møter en katt med ulik kroppsbygning." 

"Solpote du er liten og smidig. Hvordan vil du angripe Kråkepote som er stor og sterk?" Nattklo hadde kommet bort til dem mens de trente.

"Jeg vil prøve å få han ut av balanse." svarer Solpote stolt. 

"Riktig. Et bra triks er å late som du angriper men så svinger du unna sånn at han fyker fremover. Da kan du også prøve å klore han opp på siden." Nattklo viste med halen at hun kunne prøve det på Kråkepote som sto klar og ventet. 

Solpote latet som om hun skulle til å angripe. Når hun så at Kråkepote trodde på det svinget unna. Kråkepote føk fremover og landet på magen. 

"Bra Solpote du lærer fort. Neste gang prøv med klørne ute." Nattklo gikk til det neste paret. Solpote var stolt av seg selv, dette måtte ha noe med profetien å gjøre. Kanskje de andre kattene også hadde fått et tegn. 

EclipseWhere stories live. Discover now