14

7 1 0
                                    

Solpote: 

"Kom igjen Solpote bli med." Ravnepote prøvde å overtale Solpote til å snike seg ut om natten. "Det blir ikke noe gøy uten deg." 

"Jeg kan ikke." Solpote hadde avtalt å ha samling med Nattklanen i natt. "Jeg må gjøre noe annet." 

"Som hva da? Sove? Kom igjen jeg vet du vil." Ravnepote begynte å  gå Solpote på nervene. Kan han ikke bare forstå at hun ikke kunne. 

"NEI har jeg sagt!" Solpote hveser. Man kan se at pelsen på ryggen hennes krøllet seg. Rosepote hører at de snakker sammen og kommer bort. 

"Når ble du så aggressiv og gretten?" Ravnepote ventet ikke på noe svar men løp mot utgangen. Sikkert for å jakte. 

Rosepote tvinner halen sin inn i Solpote sin. "Går det bra Solpote?" 

"JA har jeg sagt. Kan du ikke bare skjønne det!" Solpote løp ut i skogen for å bli kvitt Rosepote men hun fulgte etter. Solpote satte opp farten. Hun viste at hun var raskere en henne. 

"Solpote vent!" Det var for sent. Solpote hadde løpt inn på skyggeklan territoriet. En grensepatrulje kommer ut av skogen. 

"Stopp! Ikke rør deg!" Det er Nattklo, Brunfot og Vingelabb. 

Ravnepote: 

"Hva går det av Rosepote." Ravnepote løper rundt i skogen og snakker lavt til seg selv. "Hun har alltid vært kul og snill. Nå har hun blitt sur og gretten. Det må være noe som plager henne. Men hva er det?" 

EclipseWhere stories live. Discover now