17

9 2 0
                                    

Tørrkvist: 

Snøen begynte å dale ned. Tørrkvist grøsser av kulden. Han sitter og ser på liket til Storfot. Det hadde blitt bert inn i leiren dagen før. Hun hadde ikke bare vært søsteren hans men også en veldig god jeger. Hvordan skulle Vindklanen greie seg nå under løvbart? 

Solpote: 

"Ravnepote se nå." Solpote klatrer fort opp i et tre. De to lærlingene hadde fått lov til å jaktet ute i skogen. Snøen begynte å dale ned. Løvbart hadde kommet. 

"Kom da!" Solpote så ned på Ravnepote. Han klatret opp etter henne. "Nå kan vi se alle byttedyrene i skogen." Solpote mjauet av lykke, hun likte høyder. Ravnepote derimot var ikke like begeistret. "Kan vi gå ned nå?" Ravnepote ser engstelig ned mot bakken. "Jeg tror jeg ser en mus der nede." Solpote hopper ned på en tykk grein. "Jeg ser en kanin! Vi må fange den!" Solpote løper ned stammen på treet og gjemmer seg i nærmeste busk. Ravnepote følger etter. 

"Kaninen løper mot vindklanterritoriet." hvisker Ravnepote. "Der greier vi ikke å fange den, det er ingen trær eller busker å gjemme seg bak." Solpote ignorerer det han nettopp sa og smyger seg nærmere kaninen. Ravnepote venter spent. Når Solpote har kommet seg nærme nok kaninen spenner hun alle muskler og bykser mot den. Hun dreper den med et bitt og er veldig fornøyd. 

"Jeg greide det!" Solpote mjauet av glede. Ravnepote løp mot henne. "Kom, du er på vindklanterritoriet!" Solpote hadde ikke fått med seg at hun hadde passert luktmarkeringene. Hun drar med seg kaninen over på sitt eget territorium. "Jeg håper ingen så oss." 

EclipseWhere stories live. Discover now