11

7 1 0
                                    

Solpote: 

"Ditt første møte blir i morgen." mjauer Hvitpote. "Da skal Nattklo lære oss sloss teknikker. Han er den sterkeste i Skyggeklanen. Det er han som er lederen vår." 

"Kult, hvor er møte?" spør Solpote nysgjerrig. 

Kråkepote svarer. "Det er der det alltid er, på øya." 

Spraglesnute: 

Spraglesnute var på vei tilbake til medisinkatthulen. Hun måtte hente noen urter til Bladpus. Hun hadde blitt forkjølet når hun og broren hadde rømt. Plutselig hopper Solpote foran henne. 

"Så glad du er i dag da." mjauet Spraglesnute. 

"Kan jeg spørre deg om noe som angår profetien?" spurte Solpote. 

"Du kan spørre inne i hulen min." Spraglesnurte går den lille veien igjen til medisinkatthulen. Solpote følger villig med. 

"Hva er det du lurer på?" spør Spraglesnute når de er inne. 

"Jeg tenkte at siden den handler om en sol kan det være meg..." begynner Solpote. Spraglesnute nikker å viser at hun skal fortsette. 

"...Kanskje det betyr at jeg kommer til å bli en stor leder som er med i en hemmelig klan hvor bare de flinkeste katten kan være med i." Det Solpote sier for Spraglesnute til å tenke litt. Det kan gått hende at profetien handler om henne, men at det er en hemmelig klan høres usannsynlig ut. 

"Det kan hende profetien handler om deg, med det med klanen tror jeg ikke. Det høres veldig dumt ut at det er en hemmelig klan for de flinkeste." Spraglesnute gikk for å finne urtene hun trengte. 

"Sikkert." Solpote går ut med hodet senket. 

EclipseWhere stories live. Discover now