6

10 1 0
                                    

Sangstjerne: 

Det er fullmåne. Alle klaner skal møtes på øya. 

"Alle katter som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, møte ved høyhyllen." Alle kommer frem og følger ivrig med. 

"Jeg har tenkt til å ta med meg Skogspels, Lynstripe, Spraglesnute og meg. Alle mentorer velger selv om de vil ha med lærlingen sin." 

Solpote: 

"Kan jeg få væææære så snill å bli med Skogspels?" Solpote ser håpefult opp på mentoren sin. Han nikker svakt. Dette er den første fullmånesamlingen til Solpote så hun er veldig spent. 

Tordenklanen hadde nettopp balansert over det veltede treet. Solpote var stolt. Hun hadde ikke glir en eneste gang. Hun føler det er en bra start på samlingen. Alle de andre klanene var der allerede. To lærlinger satt og snakket sammen og vinket Solpote til seg med halen. De luktet en blanding av elveklanen og vindklanen. Solpote så opp på mentoren sin for å spørre om hun kunne gå og snakke med dem. Skogspels syntes det var greit. 

"Hei, vi har ikke sett deg her før. Er dette din første samling?" spør den ene. Han hadde grå og rufsete pels. Solpote nikket. 

"Jeg er Kråkepote og dette er Frostlabb. Vi er de tøffeste lærlingene i hele skogen." 

"Da har dere ikke sett meg jakte." mjauer Solpote tilbake. "Jeg er veldig god." 

"Det er du sikkert.." Frostlabb bøyde ser mot Kråkepote og visket noe til han. Han nikket. 

"Vi vil undersøke hvor god du er til å jakte. Hvis vi er fornøyde kan du bli med i Nattklanen." 


EclipseWhere stories live. Discover now