PENGALAMAN 1

34 3 0
                                    

Cerita ini berlaku tahun lepas. Aku dengan geng aku pergi Bukit Broga. Kitorg bertolak pukul 4 pagi n sampai pukul 5.30 pagi camtu. Lepas siap parking kat tempat dekat dengan kelapa sawit,aku siap-siap pakai sport shoes sebelum naik ke kawasan permulaan. Sblm nak naik atas,aku ternampak tak jauh dari tempat aku ada sorang perempuan berbaju putih,compang camping macam lusuh dan tak de kaki. Tapi sumpah masa tu aku blank. Tak tau pon tu bukan manusia. Aku pun tegur. Aku cakao sambil langkah aku menuju ke lembaga putih yang terapung tanpa kaki tu,"Ehh kenape akak tu tak pakai kasut sukan nk daki bukit,bahaya laa". Kawan-kawan aku yang lain semua terpingga-pingga. Diorang tengok kat tempat yang aku tunjuk tapi tak de sape. Last-last depa tarik aku and terus naik bukit. Sebelum sampai kat board yang tulis 'permulaan',bulu roma aku dah meremang tapi aku buat tak tau je. Then tak pelaa. Balik dari bukit tu,sampai je kolej time magrib,badan aku gatal-gatal dan panas. Habis satu badan aku merah. Kawan aku tanya "Ko nampak ape sebenarnya?" Dengan blur aku jawab,"akak tu rambut panjang tutup muka,baju putih lusuh,takde kaki,kuku dia panjang giler.Aku nak pergi kat dia sbb nak kata kalau nk panjat bukit kena pakai kasut sbb nanti tergelincir bahaya". Kawan-kawan aku semua cuak. Lepas pada tu semua keluar pada rumah. Aku tak tau diorang pergi mana,balik-balik suh aku tanggalkan baju. Diorang sapu air yaasin ke tubuh aku n selebihnya suruh aku minum. Baju,kasut n seluar yang aku guna semua letak kat luar rumah. Aku tanya balik,apahal kawan kawan aku suruh aku minum air yaasin bagai. Kawan aku kata,benda tu ikut aku. Lepas dengar kawan aku kata 'benda' baru aku tersedar yang aku tegur tu bukan manusia. Sekian. Ni kisah benar yg terjadi.

-TAMAT-

-----
Nama penulis dirahsiakan..


BEHIND YOU!!!!!!Where stories live. Discover now