|41: Meeting #5|

123 8 0
                                    

POV Dionne

Het was glashelder. De drie vrienden van Jeremy. Die gekke jongens van de groepchat.

Stelletje mafketels.

'Het waren toch mooie appeltjes hé!' grapte Link. Dionne hield haar mond als een streep en probeerde geen emotie te laten zien. Maar Joost had het door en nam een banaan uit de fruitschaal. Hij hield hem... wel... je weet wel waar. Hierdoor kon Dionne het echter niet meer houden en traande van het lachen.

Ja, het was meteen raakgeslagen. Direct goed. De groep had een klik met elkaar, het was voelbaar in de lucht.

Al snel zaten ze allen in de woonkamer met het kaartspel Uno voor hen. Tijdens het eerste potje had Harm enorm veel geluk en maakte iedereen in. Totdat...

'Ik zie dat je nog maar 1 kaart hebt, Harm...' grijnsde Dionne duivels. Hij was na haar aan de beurt volgens de kring waarin ze zaten.

'Ja ja. Je boy gaat winnen. Ik ruik de winst al, jullie ook? Oh, wat lekker, snuiven jullie...'

Voordat hij zijn opschepperige zin af kon maken, vlamde Dionnes hand naar voren om een dreigende kaart te onthullen. Een 4+ kaart. 'Doe rustig je gang, Harmpje,' glimlachte Dionne.

Harms blik veranderde instant. Zijn vrolijke humeur was verplaatst door een grumpy look.

'Waarom, Dionne? Waarom?' mokte hij terwijl hij zijn nieuwe kaartjes verzamelde.

'Omdat ik graag win, Harm.'
En ze won inderdaad ook nog. Niet alleen het eerste potje, maar ook het tweede. En het derde.

'Jongens, doe eens jullie best! Zielig hoor.'

'We zijn veel beter met computers, Di! Dit is het echte leven. Moeilijk, zie je ons niet struggelen?'

Dionne gaf Jeremy een lief klopje. 'Soms zijn er belangrijkere dingen in het echte leven. Zoals dit.'

'Wat, dit spel?' viel Link haar in de rede.

'Zit ik met een stelletje malloten aan tafel? Neen, dit is toch veel gezelliger dan apart in een kamer met een pc zitten, niet?'

'Ze heeft ergens een punt,' was Enzo het met haar eens.

'We kunnen het met Milan en Don er over hebben. Meer video's met elkaar in real life,' knikte Jeremy.

Ze legden allemaal de kaarten neer en besloten een ander spel te pakken. Dit keer was het Pie Face.

'Ik ken dit niet,' zei Dionne.

'Het is niet zo moeilijk, ik leg het je even uit?' stelde Joost voor.

Hij opende de doos en haalde het spel er uit. Het was deels van karton en deels van plastic. 'Hier zit je hoofd, en dan druk je zo snel mogelijk en zo veel mogelijk op...'
'Oh! Ik heb het al door!'
En Dionne probeerde het uit.

'Ik ga even zeiken, ben zo terug,' deelde Enzo mee en hij stond op.

'Nou, wie wil tegen me? Kom op? Bang? Kippies!'

'Kimpies? Ik, kimpie? Nooit! Ik vloer je, Di!' En zo ging Jeremy de challenge met haar aan.

'Sta klaar om die slagroom op je bek te krijgen, heer kimpie paarntie.'

POV Enzo (Jaja... ͡° ͜ʖ ͡°)

Enzo plonste wat water in zijn gezicht.

Hij had gezweten vandaag. Het kwam door dat ene meisje dat een eerste bezoek bracht aan huize Friesers.

Hij rook aan zijn oksels.
Deo? Deo.
Hij spoot een nieuw laagje Axe.

Zijn hart bonsde hard in zijn oren. Verdomme, er waren zo veel mensen bij. Hij was er nooit goed in geweest om zijn gevoelens te verbergen. Hij keek te vaak haar kant op, werd net dat tikkeltje te rood.

En Jeremy was er ook bij. Dat maakte alles nog een stuk erger. Hij wist dat Jer haar leuk vond. Het was niet moeilijk te raden. Hij praatte veel over haar. Hij probeerde het niet te verbergen.
Niet zoals ik.

Enzo zuchtte diep. Wat moet ik in Gods naam doen?

Hij checkte een laatste keer zijn uiterlijk, bracht een laatste strijk door zijn haren en verliet de badkamer.

Bij het naar beneden gaan, liep hij Jeremy tegen het lijf.
'Broertje! Glaasje Ice Tea?'

Enzo klemde zijn kiezen op elkaar. 'Waarom niet.'

'Is er iets, Ens? Je doet zo raar de laatste tijd.'

Hij keek hem bezorgd aan. Enzo zag wat slagroom op zijn gezicht hangen.
Toen greep Jeremy een fles Ice Tea en schonk een paar glazen in.

'Als er iets is, hoe cheesy het ook klinkt, je kan er met mij over praten.'

Enzo stopte zijn handen in zijn zakken. 'Ik denk niet dat jij de juiste persoon daarvoor bent, Jer.'

Daarna liep hij de kamer uit.

POV Jeremy

Na het inschenken van het laatste glas liep hij zomaar weg. Jeremy snapte er niks van.

Hij wreef in zijn ogen en merkte dat er nog een beetje slagroom op zijn gezicht hing. Hij wierp een blik in de microgolfoven en veegde het laatste beetje weg.

Een beetje te lang staarde hij naar zijn eigen reflectie. Niet doordat hij zijn eigen uiterlijk aanbad, maar door zijn warrige haar. Dionne had het door elkaar geschud na haar zoveelste winst.

Hij vroeg zich af wat er met Enzo was, gedurende de hele middag en avond.

 how did this happen?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu