Deel 1

537 26 3
                                    


PP SAFIRA
*Triiinnnggg* ⏰ -Woensdag
Mijn wekker gaat af.
Ik pak mijn gsm & face time Salma zodat ze wakker word.
We praten een minuutje of 2 en ik hang op.
Deze keer ben ik niet boos omdat ik weer naar school moet gaan. Je denkt Wss wtf ?
Dus vandaag gaan ze informatie geven over onze schoolreis naar Frankrijk waar we volgende week maandag naar toe gaan ! (Dat betekent dus dat we 2u minder les krijgen )
Mhm ik ging naar de badkamer en deed m'n ding.
Derna deed ik mijn kleren aan ( zie omslag) , spoot wat parfum en ik deed ook highlighter en mascara op. Ik nam snel een spiegelfoto en plaatste het op Snapchat.

Ik ging naar beneden en zag dat Aymen nog niet beneden was dus ik ging snel naar boven en klopte op zijn deur. Er kwam geen Anwtoord dus ik ging naar binnen.
"Aymen !! Wakker worden het is 08:05 !! "
"Nog 5min..."
"Wat 5 min a izan ? Je moet me naar school brengen denk je ik ga met de fiets Ofzo ."
"Ja?"
"Moet ik je gsm nemen?"
Opeens stond hij met een ruk op en zei dat hij zich klaar ging maken.
Deze truc werkt altijd 😂
Ik weet niet waarom ik nooit zijn gsm mag nemen of meekijken Wnr hij appt ofzo , maar het is vast niks belangerijks.

Mhm hij kwam naar beneden & ging naar de garage om de auto te halen.
"Yemma , we gaan naar school"
"Isgoed , zeg bismillah voordat jullie vertrekken"
Ik zei bismillah en we gingen naar school.

~Aangekomen op school~

Ik ging samen met mijn broer naar binnen.
Zoals altijd moest ik langs een groep jongens maar ik gaf geen aandacht aan hun & ze durfden deze keer niets te zeggen omdat mijn broer er was.
Ik ging naar Salma en we spraken wat over Frankrijk.
3min later ging de bel.

*Triiinnggg*
We gingen naar lokaal 114 en er waren 2 leerkrachten die uitleg gaven. ( ik zat naast Salma , wat ook logisch is natuurlijk )
Mhmm ik luisterde & de docent zei dat we samen met het 6de middelbaar gingen. Spijtig...ik had liever dat we met het 5de gingen want ik ken hun (hun = leerlingen van het 6de) nauwelijks .
"Aangezien het meeste van jullie het 6de niet zo goed kennen heb ik en mevrouw de bruin besloten dat elke leerling van het 5de met iem van het 6de gaat zitten in de bus zodat jullie elkaar beter leren kennen ."
Tfoeee dacht ik bij mezelf.
"Mevrouw ? Moet dat echt?" Zei Salma
"Ja , Salma het moet & als ik iem zie die niet naast iem uit het 6de zit moet die heel de busrit lang alleen zitten en haar/zijn gsm afgeven !" Zei de docent kwaad omdat ze wist dat enkele leerlingen dit van plan waren.
"Tfoe Wollah gelukkig kunnen we nog berichten sturen naar elkaar in de bus." Zei Salma
"Jaa inderdaad , Mhm laat da. Das ni zo erg Wnr we zijn aangekomen kunnen we veel plezier maken" zei ik
"Jaa Inshallah " zei Salma blij
"Inshallah" zei ik.

*Trinnngggg* De Bel ging en het was pauze.
Ik sprak met mijn vriendinnen over ditjes en datjes totdat de bel weer ging.
We gingen naar de Muziek lokaal omdat we muziek les hadden.
Mhmm die 2u ging snel voorbij aangezien we daar toch alleen maar praatten.
De bel ging weer en ik zag dat het aan het regenen was en Salma werd boos omdat zwz kletsnat ging worden. ( ze komt te voet naar school omdat haar huis 4 straten verder is)
Ik vroeg aan haar of ze met mij en mijn broer mee wou en ze accepteerde het.
(Mijn broer kent Salma & ze weet dat het mijn beste vriendin is)
Ik vroeg aan mijn broer of Salma mee kon Mhm hij zei ja enz we waren aan het lachen in de auto & derna kwamen We naar huis.

~Thuis aangekomen~
"Yemma , we zijn er" zei ik en gaf haar een kus.
(Mijn vader was op werk)
Ik ging naar boven deed snel de kleine wassing en haalde mijn gebeden in.
Toen ik klaar was ging ik naar beneden & vroeg aan mijn moeder of ze aan Mn vader wou vragen of ik extra geld zou mogen meenemen naar Frankrijk. (Want ik had maar 150 zakgeld van mezelf)
Mijn broer was in de woonkamer en hij hoorde ons vanuit de keuken en hij zei "Safira , als je wilt geef ik het"
Ik ging naar hem toe en zei "ja ,graag"
"Hoeveel wil je?" Zei aymen
"75" zei ik
Hij gaf me 150 euro
"Dankuu , aymen Wollah ik waardeer dit echt"
"Graag gdn Safira" zei hij en kuste mijn voorhoofd.
(Btw als jullie jullie afvragen waarom hij dode hoek 150 euro geeft hij is drugsdealer , Mn ouders weten hier niets van.)

Ik ging trg naar de keuken en zei tegen mijn moeder wat de docenten allemaal vertelden over de reis.

".....ja ik kan niet wachten & ohja we gaan met het 6de middelbaar..."
"Kifesh 6de middelbaar?" Hoorde ik Aymen luid vragen

——————————————————————
Waarom doet Aymen ineens zo?
Mag Safira nog naar Frankrijk gaan ?

Vergeet niet om te stemmen

Na moeilijke tijden komen makkelijke tijden ❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu