Wat voorafging
"Habiba , wat is er " vroeg ik. "Ilyas ten eerste ik bn je habiba niet en ten tweede praat niet meer met mij." "Kifesh ik mag niet meer met jou praten wat heb ik gedaan dan a kahba?" zei ik roepend zonder dat ik het door had. Ze keek me geschrokken aan en....
—————————————————————————————————
Ze keek me geschrokken aan en er viel een traan uit haar oog.
"S-Safira h-het spijt me i-ik bedoelde het n-niet zo..."
Ik ging naast haar zitten maar ze keek me niet aan... ze keek door het raam.PP SAFIRA
Waarom noemt ze me een kahba ? Ik heb nog nooit een relatie gehad met een jongen? Nog nooit had een jongen zijn arm om mij heen geslagen...Ze wouden het wel doen maar ik liet hun het nooit doen. Maar gewoon hoe durft hij mij een kahba te noemen? Er viel nog een traan uit Mn oog...
"Safira , Wollah sorry ik dacht niet na over mijn woorden." Zei Ilyas.
Ik negeerde hem en deed m'n oortjes aan en luisterde Sevn Alias ft Maan - In amsterdam (zie omslag).
Ik hoorde hem nog dingens zeggen maar ik negeerde het.*3 en een half uur later*
"Maak jullie alvast al klaar we zijn er bijna!!" Riep de docent.
Ik deed mijn oortjes uit en ik stopte het in mijn rugzak samen met mijn gsm.
Ik zag dat Ilyas bleef kijken naar me.
"Wrm , blijf je kijken?" Vroeg ik.
"Safira Wollah sorry" Zei ilyas smekend.
Ik keek terug door het raam.
"Safira Wollah stop met me te negeren "
"Jullie mogen uitstappen" riep de docent.
"Ga weg we moeten uit de bus." Zei ik.
"Safira Hvl keer moet ik nog Sorry zeggen ?"
"Ga gewoon aan de kant Wajoww"
Hij maakte me echt gek!
"Wollah ik ga niet aan de kant totdat je me vergeeft."
Ptnn ik ga da gwn vergeven voor deze keer.
"Oke ilyas het is al goed , kom we gaan nu."
"Zeg Wollah Safira?"
"Jaa Wollah"
Hij keek me blij aan en kwam dichter...Ik voelde zijn ademhaling op mijn gezicht terwijl hij naar mijn lippen keek.
Hij ging me zoenen maar ik ging naar achter met mijn hoofd.
"Ilyas , sorry maar ik wil dit niet..." zei ik schor.
"Geeft niet Habiba...komt nog" zei hij gaf me een knipoog en stond recht.
Het werd opeens warm , Omgg nee Sws ben ik rood.
Hij keek naar me en begon te lachen Sws zag hij dat ik aan het blozen was.
Wollah ik weet niet of ik verliefd ben op hem ofniet...Toen iedereen buiten stond moesten een beetje stappen naar onze bungalows wnt de bus kon niet tot daar gaan.
Toen we er eenmaal waren zei de docent "Jullie krijgen een half uur Ff de tijd om dingens te doen zoals jullie koffers zetten in jullie kamers en eventueel je kleding veranderen. Als jullie klaar zijn moeten jullie jullie hier verzamelen."
Iedereen ging naar hun bungalows ik zag Ilyas naar me kijken via mijn ooghoeken maar ik keek gwn Ff in zijn gezicht , glimlachte en ging in mijn bungalow. (Hij glimlachte trg btw)
Ik ging in onze kamer. (Btw Safira zit in de kamer met Salma , Nada , Malika , Saloua , Fatima (s/o na Fatima van mijn klas #schrijfster) )
We kletsten Ff bij met de meiden nadat We onze koffers snel hadden uitgepakt.
We veranderden onze kleren en ik trok dit aan.Het was tijd dus we gingen naar buiten.
"Safira?" Vroeg Salma
"Ja?" Zei ik.
"Hoe zit het met jwz" zei ze grijnzend.
"Hahaha gwn normaal" zei ik.
"Ik denk het niet hoor ik zag hoe jij en Ilyas dernet naar elkaar keken.." zei ze alweer grijzend.
Wollah Drm hou ik van haar ze begrijpt my gwn ze weet Wnr ik boos,verdrietig en blij ben.
Ik gaf het toe en we kletsten nog een beetje..."Over 5 min gaan we naar een restaurant die al is gereserveerd en daar gaan we eten , we gaan met de bus dus zit gwn naast wie je dernet zat." Zei de docent met de megafoon.
Salma grijnzende naar mij ik glimlachte gwn en we gingen samen in de bus.
Toen in bij mijn plaats was zag ik dat Ilyas er al was hy glimlachte en begon me helemaal te scannen.
Ik glimlachte en ging gwn zitten en nam mijn gsm.(*De bus was al onderweg naar de resto & de busrit is 20 min)
PP ILYAS
We mochten in de bus dus ik deed dat.
Toen ik bij mijn zitplaats was zag ik dat Safira er niet was.
Ik ging gwn zitten en ging op snap , ik bekeek een paar verhalen en derna in mijn herinneringen naar de foto van Safira...ik deed haar foto als mijn beginscherm achtergrond en deed mijn gsm terug in mijn broekzak. (Beginscherm is Wnr je je code van je gsm intikt en dan komt je beginscherm)
Ik keek op de grond terwijl ik aan het nadenken was.
Ik zag iemand aankomen ,ik keek wie het was en het was Safira.
Ik keek naar haar prachtige gezicht , ik scande haar en glimlachte naar haar.
Ze glimlachte terug en ging zitten.
Ze ging op haar gsm en ik zag haar aanmelden op Snapchat.
Ze heet Safirax ik nam mijn gsm en typte het in mijn notities Het zou raar zijn als ik haar nu ging toevoegen want dan ging ze doorhebben dat ik meekijk.*aangekomen in de resto*
"Jullie mogen zitten naast wie jullie willen" zei de docent.
Ik zocht Safira samen met Farouk maar we konden haar niet vinden.
Uiteindelijk vond ik haar ze zat bij een tafel met 3 andere vriendinnen en 1 jongen van het 5de ik zag dat 2 jongens naar die tafel gingen dus ik trok aan de arm van Farouk en spurtte naar daar.
"Wat doe je ? Wij zitten hier?" Zei een van de 2 jongens.
"Das ni van u vader da je zomaar kan beslissen dat wij weggaan & wij waren hier eerst dus beter ga je nu weg of ik ga.." zei ik woedend tot ik werd onderbroken door...
"Of je gaat wat?" Zei de jongen.
Kifesh deze zemmel zegt nog of je gaat wat ?
Ik wou hem slaan maar ik ben 1 jaar ouder dan hem en Kga hem niet slagen voor zo iets doms.
"Ga gwn weg oke" zei Farouk tegen hun terwijl ik ging zitten.
De jongens keken vies naar me en ik keek vies terug.
Naast mij zat er een jongen en over mij zat Safira.
"Wie ben je ?" Vroeg ik tegen de jongen.
Voordat hij kon antwoorden werd hij onderbroken door Safira.
"Dat is safouane" zei Safira.
Wtf doet hij hier ?
"Ja & wie ben jij?" Vroeg Safouane.
"Ik ben Ilyas & wat doe je hier ?"
"Dit zijn mijn vrienden ik ken hen , maar de vraag is wat doe jij en je vriend hier?" Zei hij neutraal.
"Ik..Euhh..gewoon" Wollah ik wist niet wat ik moest zeggen , ik kon phel niet meer nadenken. Ik kan moeilijk zeggen dat ik verliefd ben op Safira...
"We zijn ook vrienden van hen" zei Farouk snel glimlachend.
Wajoww hij had me gered.
Ik zag dat Salma en Safira naar elkaar keken en stilletjes begonnen te giechelen.
"Ahzoo , ik ken Farouk wel ik zat naast hem in de bus maar jou kende ik nog niet." Zei hij.
Ik knikte en we kletsten nog wat.
Ik luisterde niet echt mee want ik bleef kijken naar Safira.
Ze keek opeens naar me omdat ze door had dat ik keek.
Ik knipoogde naar haar en ze begon te blozen.
"Oww wat hebben hier Safira die bloost door Ilyas?" Zei Safouane.
Safira gaf geen Antw en Salma en Farouk begonnen te lachen.
"Aandacht ! Aandacht !" Zei de docent.
Meteen werd het stil want iedereen had honger.
"Jullie kunnen kiezen tussen spaghetti en een pudding met een drankje of broodje kebab & voor de moslims het is halal met een drankje." Zei de docent.PP SAFIRA
Iedereen aan onze tafel koos voor een broodje met kebab.
We begonnen te eten en ik zag gwn heel de tijd Ilyas zijn ogen op mij branden.
Ik stopte met eten toen ik bij de helft van het broodje was.
Ik zat echt vol. Ik ging gwn op mijn gsm en ik scrolde wat door Instagram. Het was tijd om te gaan , dus iedereen moest naar buiten. Ik ging met Salma naar buiten en had door dat Ilyas achter mij was.
Mhm dus we gingen blijkbaar naar de stad en we moesten ons splitsen in groepjes van 4 btw het was 18:30.
"Safira gaan wij met z'n 4?"
Ik keek achter me en het was Ilyas.
Voordat ik kon antwoorden zei Salma "Ik moet met iem anders niet met jullie en Safouane moet in mijn plaats zijn." Zei Salma.
"Ik regel het wel met Safouane , de docent weet toch niet wie naast wie zat dus hij zal niks zggen." Zei Ilyas.
"Isgoed" zei Salma blij.
Ilyas ging Ff weg met Farouk.
Nada, Fatima enz kwamen naar ons en we kletsten wat.
Terwijl de anderen in gesprek waren keek Nada naar mij...
Ik keek ook naar haar en vroeg wat er is.
"Safira , heb je iets met Ilyas?" Zei Nada....
—–—————————————————————————————
Wat vinden jullie van Safira en Ilyas?
Hoe weet Nada dat er iets was tussen Safira en Ilyas? (Ze zijn niet samen ofs maar je ziet het in hun gezicht omdat ze vaak naar elkaar kijken.)
Bij 5 stemmen een nieuw deeltje ❤ Laat je mening achter in de reacties.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijke tijden ❤️
RomanceDit verhaal gaat over een meisje genaamd Safira ze is 16 jaar. Interesse heeft ze niet echt voor jongens totdat ze Ilyas ontmoet tijdens hun schoolreis van 6 dagen. Haar leven verandert door hem maar gaat ze nu blij zijn met hem of toch niet... Wil...