Jihyo POV
Aku ternampak kelibat Krystal yang sedang mencerlung tajam ke arah ku. Aku hanya mengabaikannya. Aku duduk di salah sebuah meja di dalam kafeteria dan mengeluarkan buku.
Aku bukanlah seorang yang ulat buku. Tapi aku suka membaca. Lagipun baca buku benda berfaedah daripada aku buang masa bergosip sana sini.
One more thing, aku tak ada seorang kawan pun dekat sini. Yang ikhlas nak kawan dengan aku. Sebab tu ada yang menggelar aku perempuan 'lonely'.
They said I have my own world. Well, I do not care.
Bagi aku lebih baik sendiri berbanding ramai kawan tetapi palsu. Kawan yang hanya lekat dengan kau sebab harta, darjat dan populariti.
Zaman sekarang ni susah nak cari kawan. I just hope one day I will have a real friend.
Or someone special.
SKIP
Krystal POV
Bitch.
Bisik hati kecil ku semasa melihat Jihyo.
"Hey ladies" kata seorang lelaki menegur. Aku dan kawan ku hanya tersenyum.
"You nak apa datang sini ?" Tanya ku. Aku kenal lelaki ni tapi aku lupa nama dia.
"Wanna go to my party tonight ?" Tanyanya.
"Mestilah. Pukul ?"
"7:30 pm. Jangan lambat" pesannya kemudian bangun dan berlalu pergi.
No one POV
Jihyo pergi ke perpustakaan sebaik sahaja kelasnya tamat untuk hari ni. Dia sengaja tak nak balik awal.
Dia duduk membaca sehingga tidak sedar waktu yang semakin larut.
"Oh god" katanya perlahan lantas dengan cepat berkemas untuk pulang ke rumah. Sampai sahaja di dalam rumah, dia disapa oleh Krystal dengan senyuman sinis melekat di bibir.
Jihyo memandang dengan rasa meluat.
"Kenapa kau tak balik kat rumah semalam ? Kau layan jantan mana sampai tak boleh balik ? Sedar diri sikit kau tu dah nak bertunang" kata Krystal.
"Huh. Baru nak bertunang. Aku boleh cancel bila-bila masa aku nak. Aku baru tak balik satu malam kau dah kecoh. Yang kau tu rajin keluar malam aku tak kisah pun. So back off". Balas Jihyo
"Whore. Memang betullah ni kau layan jantan semalam"
"Suka hatilah nak cakap apa" balas Jihyo
"Kau jangan nak berlagak dengan aku. Aku boleh buat kau merana"
Jihyo diam. Dia malas hendak melayan karenah Krystal.
Votement.
Typo abaikan.
YOU ARE READING
Someone Special
FanfictionBagi seorang perempuan remaja, dugaan hidup bukanlah sesuatu yang mudah ditempuh. Dia bukanlah sebatang kara. Cuma telah kehilangan ibu kandung. Muncul pula ibu dan kakak tiri menambahkan lagi derita dalam hidupnya. Tetapi, bertemu dengan seorang le...