Maaf buat you all tertunggu-tunggu. Actually lately ni sy busy sikit sbb my mom baru melahirkan. So, I ada adik baru. Hehe.
Jihyo POV
"You turun kelas tak hari ni ?"
"Turun" dah lama aku cuti. Takkan nak tambah cuti lagi. Kalau mendiang omma masih ada confirm aku kena marah sebab cuti suka hati.
"You dengar tak ni ?" Suara dinginnya mengejutkan ku.
Aku menggeleng.
"I cakap I hantar and ambil you hari ni"
"Ehh tak payahlah awak. Saya tak nak susahkan awak."
"I don't care"
Haih...asyik nak menang je dia ni.
"Ok"
SKIP
Selesai saja kelas, aku terus menjejakkan kaki di kafe kampus. Sementara tunggu Sehun nak datang ambil. Orang dah pesan jangan ambil tapi dia berkeras.
"Jihyo !"
Aku menoleh mencari kelibat yang memanggil nama ku. Kelihatan Jessica berjalan ke arah.
"Oh my god. Jadi betullah cerita budak kampus ni. I tak sangka." Katanya sambil senyum. Dia melabuhkan punggung di hadapan ku.
"Tak sangka apa ?" Soal ku kerana tak faham.
"You dah lama tak munculkan diri. Sekarang you muncul macam ni..wow"
Wow ?
"Ishhh you ni lambatlah. Maksud I, you tambah gorgeous. Dah pandai bergaya. Tak macam dulu yang nampak selekeh."
Pasal tu je ? Patutlah orang pandang aku semacam hari ni. Baju lama aku dah pupus. Dulu aku tak pakai dress. Sekarang dalam almari aku tu berlambak dress. Ni semua kerja si Sehun tu.
"Oh. Patutlah orang pandang semacam."
"Btw, you pergi mana sebelum ni ? Setahu I, you bukan pelajar yang suka cuti suka-suka"
Aku teragak-agak untuk jawab soalan Jessica.
"Ermm..."
"It's ok kalau you tak ready nak cerita. I faham. I cuma nak tahu dari mulut you je. Kalau tanya dekat kakak you tu tak boleh percaya. Bukan main dia cakap you kena halaulah, ikut jantanlah. Eiii...geli I dengar suara dia tu"
"Biasalah. Dia memang macam tu"
"Kan. Ni, I ada call you tadi tapi tak dapat. You tukar number eh ?"
Aku angguk. Sehun yang tukar. Sekali dengan telefon aku digantinya. Entahlah telefon lama aku tu kat mana. Kena buang kot.
"Nak number baru you boleh ?"
Number ku berikan lantas Jessica tersenyum riang. Kenapa dia ni baik dengan aku eh ? Tak avoid aku macam orang lain.
"So....you ada class lagi lepas ni ?"
Aku menggeleng. "Why ?"
"Nak ajak lepak sekali dengan my friends"
Alamak. Aku ni tak biasalah nak kumpul ramai. Selalu alone. Jessica boleh pula ajak lepak sekali dengan kawan dia.
"Alaa...jomlah. My friends ada duduk kat meja luar kafe tu."
Ikut ke tak ?
Nak tanya Sehun dulu. Takut pula bila aku baru je duduk dia dah sampai.
"2 minit" beritahu ku kepada Jessica. Aku mengeluarkan telefon.
"Hello.."sapa ku sebaik sahaja panggilan diangkat. Namun sapaan ku tidak berbalas. Dahi berkerut hairan.
"Awak ?"
"Hmm."
"Awak kat mana sekarang ni ?"
"Rumah. Baru sampai ni kereta buat hal kat jalan tadi"
"Ohh. Kalau macam tu saya boleh balik sendiri" balas ku dengan hati-hati. Tak nak dia angin. Lagi pun dengar suara dia macam penat.
"Tunggu"
Aku mengangguk walaupun tidak berhadapan dengannya. "Ok. Awak rehatlah kejap kalau awak rasa penat. Nanti bila dah sampai call saya tau sebab ada kawan ajak minum sekali kat kafe"
Dia berdiam diri kemudian bertanya, "Kawan mana ?"
Soalannya membuat ku agak terkejut. Tak pernah pula dia nak ambil tahu pasal kawan aku ni.
"Kawan kolej juga" jawabku.
"Ok"
Panggilan ku tamatkan dan tersenyum nipis ke arah Jessica. Dia membalas senyuman ku lantas menarik tangan ku ke arah meja di mana kawannya berkumpul.
TBC....
Typo.
Votement
YOU ARE READING
Someone Special
FanfictionBagi seorang perempuan remaja, dugaan hidup bukanlah sesuatu yang mudah ditempuh. Dia bukanlah sebatang kara. Cuma telah kehilangan ibu kandung. Muncul pula ibu dan kakak tiri menambahkan lagi derita dalam hidupnya. Tetapi, bertemu dengan seorang le...