BÖLÜM 7

70 69 0
                                    

Sabahın ilk ışıkları ile birlikte uyanan Eşref bey halen görmüş olduğu rüyanın etkisinden çıkamamıştır. Yatağından doğruldu ve yüzünü avuçlarının arasına alarak düşünmeye çalışıyordu artık düşünmek bile onu yoruyordu. Küçük Özge'ye ne olmuştu Aras neden ortalıklarda yoktu. Ayağa kalktı her zaman yapmış olduğu gibi aynanın karşısına geçti ve kendine iltifat etmekten çok kendini azarladı.

"Sen bir dedektifsin senin amacın insanların zorlandığı şeyleri kolaylaştırmak yani bir bakıma destekleyicisin bir noktada takılıp kalarak hiç bir şey çözemezsin ahmaklık yapmada kalk kendine gel!
Ve olması gerekeni yap...
İŞİNİ!
Bu sözleri kendisine söylerken gözlerinde hırs ve öfke vardır. Çözmek istedikçe daha da ipler birbirine düğümlenmektedir. Bu canını daha da sıkmaktadır. Bir yerlerde Özge'ye ne olduğunu bilmemek ve ne olacağını bilmemek giderek Eşref beyi hırslandırır.
Hırs kimine göre ACIYI beraberinde getirir kimine görede BAŞARIYI.
Eşref beyin istediği ise "TUTKUDUR".
Tutkusu ve bu işe olan aşkını ne acı nede başarı tamamlar. Tutku her şeyi kapsar. Tutkusunu kaybetmemek içinde bu davada olabildiğince hırslı olacaktır...
Kendine olan inancını bir tarafa koyarak yaşamanın ve yaşatmanın hissiyatıyla bir kez daha ayağa kalktı ve üzerini giydi çantasına masonluğun simgesini kaplayan kitapları aldı resimleri de dosyanın arasına koydu. Aşağı inerken bir şey unuttuğu aklına geldi. Tekrar çıktı ve yatağın arkasında bulunan kutunun içindeki bebeği de aldı.
İnceleme için Labaratuvar verecekti.
Kahvaltı yapmak yerine kendine acı bir kahve yapmayı tercih etti.
Kahvesini hazırlarken bir yandan da bugün nerelere gidileceğinin ve ne yapılacak onun listesini ajandasına yazdı.

1:Adnan beyin şirketine gidilecek.
2:Sekreterle görüşülecek.
3:Evde inceleme yapılacak.
4:Labaratuvar gidilecek.

Kahvesini eline aldı ve pencerenin oraya geçti camı açtı. Dışarının havasını ciğerlerine kadar hissetti. O acı kahveyi içmek biraz zor olsa gerek yudumladıkça yüzünde amansız bir ifade oluşuyordu. Bardağı masaya bıraktı ve çantasını alıp evden çıkmak üzere hazırlandı.
Garajdan arabasını çıkardı ve ilk olarak gidilecek yer Adnan beyin şirketine doğru yola çıktı.
Eşref bey şirketinin önüne geldiğinde Adnan beyin bu kadar zengin olabileceği aklına gelmemişti. İçeri girdi ve orada bulunan sekretere kimliğini göstererek.
"İyi günler ben dedektif Eşref Akın Soysal. Adnan beyin ofisine gösterebilir' misiniz?"

"İyi günler Eşref bey elbette lütfen benimle gelin."

Eşref Bey sekreterle birlikte Adnan Bey'in odasına doğru yürüdüler Eşref Bey'in dikkatini duvardaki tablolar ve yanlarında bulunan rakamlar çekti eşref bey arkadan yürürken bir anda öne geçerek

"Adnan bey tabloları çok seviyor sanırım?"
"Evet tablolar Adnan bey için çok özeldi."
Özelden kasıt neydi? anlayamamıştı Eşref bey odaya vardıklarında içeri boğuk ve soğuktu. Eşref bey incelemeyi tek başına yapmak istediğini dile getirdi sekreter çıkar çıkmaz incelemeye başladı . İçerisinin soğuk olmasının sebebi camın açık olmasıydı temizlikten sonra açmışlardı belli ki camı kapattı.Adnan Bey'in masasının üzerindeki eşyaları inceledi masanın üzerinde bulunan resimlere göz gezdirdi aralarında tek bir resim dikkatini çekti Aras la olan fotoğrafı bir babanın evladına sardığını görmek eşref bey şaşırttı.

Şaşırması anlamsız gelsede bir bakıma anlam taşımaktaydı. Eşref beyin hayatı karma karışıktır. Çok iyi bir dedektiftir fakat hayatı hakkında kimse en ufak şey bile bilememektedir. Masanın üzerini biraz daha inceledikten sonra incelemeyi artık farklı pencereden yapmak ister. Dosyasında bulunan ifadelerde yola çıkarak o gün ne yaşandığı hakkında göz önüne almak ister. İfadeleri daha önceleri okumuştur fakat tek bir kişinin ifadesi dikkatini çekmiştir. İfadede şunlar yazmaktadır.

O gün ben ofise geldiğimde herhangi bir hareketlilik yoktu. Her zaman olduğu gibi Adnan bey saat 9 civarlarında geldi. Odasına geçti ve benden kısa süre sonra kahvesini istedi. Kahvesini verdikten sonra bana bazı dosyalar hakkında araştırma yapmam gerektiğini söylemişti. Dosyayı tamamladıktan sonra odasına girdim ve dosyayı verdim. Dosya epeyce bir karışıktı sorduğumda beni azarladı. Ardından çıktım. Aradan yaklaşık 5 veya 10 dk sonra Suat bey içeri girdi. Suat bey Adnan beyin en kadim dostuydu fakat İdil in ölümünden sonra Arası katil olarak gördü ve Adnan bey lede arasına bir set örmüştü. İçeri direk girdi ve aradan 40 dk geçti Suat bey hızlıca çıktı içeriden. Ne olduğunu anlam veremedim. İçeride ne yaşandı hiçbir bilgim yok. Ben ilacını saat tam 15.00 da vermem gerekiyordu saatin 15.00 olmasını bekledim zaten ilacını götürdüğümde de Adnan beyi boğa boynuzuna saplanmış bir şekilde görünce çok kötü oldum. Ne yapacağımı şaşırdım sadece amansızca çığlık attım.

AYNUR SARSILMAZ
İfade tarihi:23.03.2018
Saat:13:42

Eşref beyin anlam veremediği şey Suat beyin neden hala ifadeye alınmaması şuanda bütün oklar Suat beyin üzerinde.
Eğer bu anlatılanlar doğruysa İdil in intikamını almak için böyle bir suça girmiş demektir. Ama hiç bir şey kesin değildir. Aklına takılan bir şey daha vardır. Sekreter ayla'nın bu kadar şeyi nereden bilmesi şaşırtmıştır Eşref beyi. Bunun cevabı içinde Aynur un evine gitmektir. Etrafa son kez bakar ve çantasını alır ve çıkar. Bir şey umudu ile yola çıkan Eşref bey aynur un oturmuş olduğu eve doğru yola çıktı. Çevresine baktığında tek katlı bahçeli bir evde oturmaktaydı. Kapının oraya geldi ve derin bir nefes aldı kapıya iki defa vurdu.
Biraz bekledikten sonra açılmayacağı düşüncesiyle tekrar çalacakken kapıyı yaşlı bir kadın açtı. Elleri titrek bir şekilde
" Buyur evladım kime bakmıştın."
"Aynur hanıma bakmıştım ben dedektif Eşref Akın Soysal görüşmem mümkün mü? Fazla vaktinizi almayacağım."
"Elbette gel içeri. "
İçeriye girmeden ayakkabılarını çıkardı ve sağ tarafta bulunan ayakkabılığa koydu. Yaşlı kadını takip ederek Aynur un bulunduğu odaya geçti. Aynur un kafası pencereye dönük bir şekilde bir öne bir arkaya giderek sallanmaktaydı. Yaşlı kadın" Aynur yavrum bak seni biri görmek istiyor. "der ve yalnız  bırakmak için çıkar.
Eşref bey öne doğru gider ve diğer koltuğun ucunda o oturur. Hiç bir tepki yoktur. Aynur öylece kala kalmıştır. Eşref bey söze başlamadan Aynur hanım kafasını pencerenden çevirmeden
" Neden geldiğinizi biliyorum sorular sorup cevaplamamı istiyorsun. Tıpkı diğer polisler gibi."
" Ben bir polis değilim ama benim işim bu soru sorup cevabını almaya çalışırım."
Aynur sert bir şekilde kafasını Eşref beye doğru çevirir.
"O zaman çaban boşa gidecek ben her şeyi anlattım başka bir şey bilmiyorum."
"Soruda burada anlattıklarından fazla şey biliyorsun gibi." Aynur un yüz ifadesi değişti anlam veremedi.
"Adnan beyin her şeyiyle ben ilgileniyorum elbette çok şey bilmem gerekiyor aksi halde işimi yapmam. Ne demeye çalıştığınızı anlamadım ama benim ğördülerim ve yaşadıklarım ağır şeyler."
" Evet ağır şeyler. Nasıl sen işin için her şeyi bilmen gerekiyorsa benimde işimi yapabilmem için bir çok şeyin cevabını almam gerekiyor. "
Biraz duraksadıktan sonra
" Ne öğrenmek istiyorsun? "
Eşref bey soracağı o kadar soru vardır ki. İlk olarak dosyanın içindekileri öğrenmek ister.
" İfadeni okudum orada bir dosya istemiş Adnan bey o dosya ne hakkında. "
" Dosya çok karışıktı toplarken çok zorlandım. Kimseye söylememem hakkında beni bir çok kes uyardı. Şirkette bulunan yatırımların kaç yıl öncedeki giderlerini istedi daha sonra o gidenlerde farklı isimler bulunmaktaydı yabancıydı çoğu araştırmamı istedi isimleri ama hiç birine ulaşamadım isimler gerçek kimliğe ait değildi. Giden paralar farklı isimlerde ki kişiler tarafından alınmaktaydı. Bunu da bilmekteydi Adnan bey ki benden bunu istedi. "
" Dosya'nın kopyası var mı sende? "
" Maalesef beni uyardı tek bir kayıt olacak diye. "
" Aldığı dosyayı nereye bıraktı? "
" İncelemek için aldı fakat öldükten Sonra dosyayı polisler bulamamış onlara da anlattım. "

Eşref bey duraksadı neden yoktu dosya ile ilgili bir şey anlam veremedi.
Daha soracağı bir sürü soru vardır ama önemli olanın cevabını almıştır.
Zamanı giderek kısalır. Aynur hanıma kartını verir ona ne olursa olsun ulaşmasını ister ve zaman kaybetmeden emniyete gider.
Giderken aklında yüzlerce soru birikmiştir. Ama şunu iyi bilmektedir Aynur bir çok şeyin anahtarıdır.
Bu anahtar ya her şeyi açığa çıkarmakta yardımcı olacak ya da vermiş olduğu bilgiler Eşref beyi daha da dibe itecek.

Bunu bekleyip göreceğiz...

HER OKUYUŞ BİR ANAHTARDIR. NE KADAR OKURSAN O KADAR ANAHTARIN OLUR. GELECEĞİN ELİNDE BULUNAN ANAHTARIN OLACAKTIR... 💎
F. Ö

TUTSAK   (Son Çıkış)#WATTYS2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin