Koda szemszöge
Amióta Aspid elment keményen eddzek. Nest egy percre sem hagy pihenni. Mindig újabb és újabb szörnyeket idéz meg amik szinte egyből a földbe tipornak. Az egyetlen pihenési lehetőségem, amikor Aspidot nézzük. Ugyanis a kiválasztást közvetíteni szokták, hisz ez egy nagy esemény. Most is épp Aspidot nézzük a könyvtárban.
-Az a görény! Hogy merte megvágni Aspidot!-néztem feszülten minden egyes képkockát.
~Maradj veszteg és figyelj. Sokat tanulhatsz.-halottam a fejemben Nest hangját.
Aggódva fürkésztem az eseményeket. A nemes srác egyáltalán nem fogta vissza magát és csak a fél kezét használta. Aspid megállította a kardot, majd a keze körül lángok jelentek meg. Ezzel a kezével lesújtott a srác bordáira. Tökéletesen eltalálta a bordáit még sem történt semmi. A fiú továbbra is úgy állt mintha nem történt volna semmi...Aspid biztos kétségbe esett. Aspidra kaptam a tekintetem. Megdermedtem. Tényleg mosolyog? Ilyen helyzetben...?
Hirtelen a srácból több lett. És körbevették Aspidot.
-Ez...?-elakadt a szavam.
~Hasonmás varázslat...ez egy nagyon nehéz varázslat, megtanulni szinte lehetetten. És mivel nem használt szavakat hozzá...ő valószínűleg ezzel az erővel született....
-Más szóval tökéletesen elsajátította ezt a varázslatot.-gondolkodtam hangosan mire Nest bólintott. Tehát nem áll jól a szénája. Aspid...A hasonmások felváltva és egyszerre támadtak, Aspid a helyzethez képest ingen jól védekezett. De mondanom sem kell senkinek sem végtelen a csakrája...és ahogy láttam Aspid is kezd fáradni. Egyre több vágás érte a testét. Nest felé fordultam, hogy kérdezzek valamit, de láttam hogy megszorítja karját. Ennyire rosszul állna Aspid?
Vissza néztem a képernyőre. Aspid térdre rogyott é egyik kezével az oldalát szorította. Hát persze...felszakadt a sebe. Akkor ezért nem tudott úgy mozogni....franc.
-Add fel. Nem kell itt meghalnod.-lépett a fiú Aspidhoz. Aspid lehajtott fejjel ült. Majd felállt és megfordult. Elsétált a fiútól. Gyerünk kislány fordulj meg! Ne add fel!
Persze engem nem hallott. Odasétált egy férfihoz, aki az egyik ájult emberrel akart végezni. Aspid megállította a kardjával a férfi kardját.
-Nem kéne.-mondta nyugodtan Aspid. Neked nem kéne hősködni miközben a halál szélén állsz....kiabáltam volna az arcába de nem tudtam hisz nem voltam ott.
-Fogd be...ha nem hal bele egyből akkor nem én vagyok a hibás.-mosolygott a férfi.
-Ebben a szögben a szívét találnád el, amibe rögtön belehalna.-emelte a férfira a tekintetét.- Ezt tudnod kéne ha igazi harcos vagy, plusz ők már kiestek. Ha nagyon ölni akarsz öld meg magad, sok embernek jót tennél vele. -majd visszament a fiúhoz.
-Nem értem miért csinálja ezt...-sóhajtottam.-Nem most kéne hősködni.
~Nem hősködik. Aspid mindig is ilyen volt. Erős az igazság érzete. Mit gondolsz miért fogadott fel testőrének ha ő erősebb?-Ennyire alábecsülsz?-kérdezte a srác. Amúgy nem szokás bemutatkozni. Vagy csak annak a 12 továbbjutónak fontos a neve?
A fiú a másik kezét is rátette a kard nyelére.
-De elismerem...elég szívós vagy. Hisz egy kézzel nem tudtalak legyőzni. Megmutatom neked a teljes erőm, de ez lesz az utolsó dolog amit látni fogsz!-hirtelen a kard körül forgó szél jelent meg. Lehet ez olyan mint Aspid kardja. Észrevettem, hogy Aspid apja kardját nézi. Te is erre gondolsz?Hirtelen valami leterítette Aspidott, méghozzá az a férfi akit kiosztott. Aspid vért köhögött fel. Próbált felállni de nem tudod.
-Megmutatom, milyen egy igazi harcos!-köpte a szavakat, majd feldobta a vállára Aspidot és a szakadék felé kezdett menni.
-Nem!Aspid!-kezdtem kiabálni.-Nest csinálj valamit!!!-néztem rá.
~Nem tudok! Hidd el nem csak te aggódsz Aspidért!
-Ez nem aggódás kérdése!Ha ledobja Aspidot akkor meghal! Gyerünk! Valaki mentse meg!!!Nem érhet így véget! Nem halhat meg! A férfi megállt a szakadék szélén és csak úgy ledobta Aspidot, mint egy zsák krumplit. Ez nekem sok volt. Felálltam és belerúgtam a legközelebbi tárgyba, ami egy szék volt. Majd kiviharoztam. Kimentem friss levegőt szívni. Őrjöngtem. Felvettem köveket és elhajítottam, fákat ütögettem.
Mikor végre lenyugodtam visszamentem a könyvtárba. Nest meglehetősen nyugodtnak tűnt. Őt nem érdekli, hogy Aspid így halt meg?
Majd észrevettem egy bemélyedést a falon. Rögtön Nest kezét kezdtem el vizslatni. Láttam ahogy pár vércsepp lecseppen a földre. Szóval ő volt...én hülye. Hisz Nest sokkal jobban ismerte Aspidot. Ő segített a képességeinek fejlesztésében. El se tudom képzelni azt a fájdalmat és bűntudatot amit érezhet.
-Hát gondoltuk, hogy egy hercegnő nem húzhatja sokáig ennyi vérszomjas harcos között...-fogd be. Úgy beszél ez a hülye narrátor mintha ismerné, pedig szart se tud róla. Aspid sosem volt hercegnő. Ő világ életében harcos volt. Akkor se dőlt hátra, amikor nemesi családba került. De persze mások leragadnak a nemességnél. Lehajtottam a fejem, nem akartam már nézni ezt a hülyeséget.
-Várjunk! Valami kék fény árad a szakadékból!-kék fény? Felnéztem a kivetítőre, tényleg kék fény áradt. Majd hirtelen az árokból egy fehér griff repült fel. Pirosak a szemei? Vagy csak képzelődök? Hirtelen Nest is mellettem termet. A griff felkapta a férfit és az árokba vetette. Majd mikor a griff leszállt....-Aspid?!-kérdeztem magamtól és Nesttől egyszerre. Ugyanis a griff emberré változott, méghozzá Aspidá.
Aspid a nemesi fiúhoz vette az irányt. Az egész csarnok lélegzetvisszafojtva követte minden mozdulatát. Most az egyszer az idegesítő fajankó sem szolt semmit. Láthatólag a nemesi fiú is meglepődött. Bár ez elég nagy belépőnek sikeredett, a sebei ugyan úgy megvoltak. A fiú keze a magasba lendült.
-Feladom!-mindenki meglepődött, még én is. Értettlenül néztem magam elé.
~Ez volt a legbölcsebb dolog.-mondta Nest.
-Miért? Mert így nem szenved Aspid?-néztem unottan Nestre.
~Nem, mert így nem hal meg a fiú.
Na jó én tényleg nem értem miről hadovál...
-Aspidnak súlyos sebei vannak...simán nyerhetett volna.
~Ez igaz. Ha az átlagos Aspid állna előtte. De nem így van. Aspid rozsaszin szeme pirosra váltott. Ilyenkor életveszélyes. Ezt a fiú is észrevette, ezért adta fel.
-Értem. De így 12-en maradtak, szoval akkor vége a kiválasztásnak nem?
~De...az első fele..
-Az elfő fele?
~Igen. Ezután a 12 ember is meg fog küzdeni egymással így döntik el a rangsort.
-Szóval akkor most jön a neheze igaz?-Nest csak bólintott.
Szegény Aspid alig lesz ideje pihenni...
VOCÊ ESTÁ LENDO
A Fal
FantasiaKét világ, melyet csak egy több mint ötven méteres fal választ el egymástól. Adeia (Adejá) a mágia világa, és Amathis az emberek földje. Mindenki tud a másik világról, de senki se merészkedik a falon túlra. Aspid (Ászpid) egy igen jelentős szerepet...