Chapter 01

590 37 2
                                    

Normal P.O.V

Kedengaran bunyi kicauan burung-burung. Terasa kedinginan angin yang bertiup pada pagi itu. Kelihatan seorang gadis berambut hitam panjang sedang berjalan untuk kesekolah. Kelihatan juga beberapa lagi kelompok pelajar perempuan sedang berjalan dihadapannya sambil bersembang. Gadis itu hanya memandang kelompok pelajar perempuan itu dengan wajah yang bosan. 'Kalau lah korang tahu apa rasanya diabaikan' kata hati gadis itu lalu mengeluh.

Setibanya dia disekolah loceng menandakan masa untuk perhimpunan berbunyi. Gadis itu terus berlari ke kelasnya. Semua pelajar sekolah itu mula berkumpul untuk perhimpunan tetapi dia tidak mengindahkan nya. Setelah tiba dikelasnya dia menarik nafas panjang lalu menghembus. Dia kemudiam membuka pintu. Disitu kelihatan semua pelajar kelas F sedang berkumpul sambil bersembang. Dia berjalan masuk lalu duduk ditempatnya.

Semestinya reader sekalian tertanya-tanya kenapa pelajar kelas F ini tidak berkumpul sama seperti pelajar lain. Ini kerana kelas mereka sering diabaikan dan tidak mendapat perhatian dari mana-mana guru disekolah itu. Hal ini mungkin disebabkan oleh bilangan mereka yang sedikit. Tetapi terdapat satu guru yang sering memberi semangat dan membantu mereka. Guru tersebut adalah guru kelas F iaitu Cik Rika. Dia sahaja guru yang mengambil berat tentang pelajar Kelas F ini. Okey back to the story.

Gadis berambut hitam tadi memerhatikan sekeliling kelas itu. 'Setahun lagi dengan budak yang sama' keluh gadis itu lalu kembali memandang kehadapan. Dia mula termunung sehinggalah dia terdengar seseorang memanggil namanya. "Miu! kau dengar tak?!" kata suara itu. Gadis berambut hitam itu yang dikenali sebagai Miu itu mendongak lalu terlihat seorang gadis berambut brown dan seorang lelaki berambut silver. "Hm.. korang nak apa dari aku?" tanya Miu pelik. "Tahun nie kita akan sekelas lagi" kata lelaki berambut Silver itu sambil tersenyum.  "Hmm..." balas Miu pendek.

"Alah... Miuu... tunjukkan lah yang kau gembira sekelas dengan kitorang.." rengek gadis berambut brown itu. Miu hanya diam sambil memandang dua orang sahabat lamanya itu. "Tak ada guna nya kau cakap macam tu kat dia Nari... Dia tak akan buat apa-apa pon" balas lelaki berambut silver itu. Nari memuncungkan bibirnya. "Tapi Hirooooo kita mesti cuba!" kata Nari bersemangat. "Hmm... suka hati kau lah..." kata Hiro lalu pergi ketempat duduknya.

Selepas beberapa minit tiba-tiba pintu kelas dibuka. Kelihatan Cik Rika masuk kedalam kelas itu bersama seorang gadis berambut blonde. Pelajar-pelajar terus berdiri ditempat masing-masing. "Selamat Pagi Cikgu" kata mereka serentak. Cik Rika hanya tersenyum dan mengarahkan mereka untuk duduk. "Baiklah pelajar... Hari ini kita akan ada pelajar baru.. Dia baru tiba dari New York.. Sila perkenalkan diri kamu.." kata Cik Rika. Gadis berambut blonde itu hanya mengangguk.

**********'(Time skip)***********

Kringgh!!!!!

Kedengaran loceng menandakan waktu rehat. "Baiklah... Pelajar.. jangan lupa esok adalah hari pemilihan prince dan princess..." kata Cik Rika. "Baikk..." balas pelajar kelas F. Mereka semua keluar untuk ke kantin. Miu mula mengemas barangnya. "wehh... Miuuuu jom makannnn" ajak Nari. Miu hanya diam. "Kau jangan kata yang kau malas... aku tak akan terima jawapan yang sama" kata Nari lalu menarik Miu keluar dari kelas. Dia membawanya ke taman bunga sekolah. Mereka berdua duduk dipondok yang berdekatan.

"Jom makan!" kata Nari lalu mengeluarkan bekal makanannya. Dia meletakkan satu bekal dihadapan Miu dan satu lagi dihadapannya. Miu hanya memandang bekal makanan itu. Nari mengeluh. "Kecik hati aku kau tak makan bekal yang aku buat" kata Nari dengan nada sedih. "Berhentilah buat muka macam tu..." kata Miu lalu membuka bekal itu. Dia menyuap makanan itu kedalam mulutnya. Nari hanya tersenyum riang lalu menjamah bekalnya.


"So? apa kau rase pasal esok?" tanya Nari. Miu memandang Nari pelik. "Iyelah... kau tak rasa seronok ker? esok kan hari pemilihan untuk prince dan princess..." kata Nari dengan nada yang gembira. Miu hanya diam. Dia tidak menjawab persoalan Nari tadi. "Aku tak suka bergaul dengan orang ramai.... Kalau aku rasa seronok tentang esok bermakna aku kene bersedia berdepan dengan ramai orang" jelas Miu lalu bangun dari tempat duduknya. "Thanks untuk makanan tu... aku nak masuk kelas" katanya lalu pergi meninggalkan Nari keseorangan.


********************************************************


Done!!!

Siap satu chap....... So ape yg reader chan/kun rasa? okey or not? aq cube nk buat ia jd sesuspen yg mungkin 😂😂😂 aq x tau lh kalu perkataan tu wujud or not? 😅

So yeahh.... Vote and comment I will see you guys at the next chapter...

BUBBYEE👋👋👋

Battle Fear Combat High School (BFC High School)Where stories live. Discover now