Chapter 9

309 25 0
                                    



Kuro P.O.V

Aku memerhati sekelilingku. "Fight!" jerit pengadil perlawanan. Aku berundur kebelakang dan dengan serta merta pelajar tadi berlawan. Aku agak terkejut. Tiba-tiba aku terasa seperti seseorang dibelakangku. Aku segera mengelak. "Cekap jugak kau untuk kelas akhir.." kata Tamaki. Aku hanya diam. Kami berdua memandang sesama sendiri. "Aku tak suka berlawan dengan orang bawahan macam korang nie.." kata Tamaki lagi. Die mengarahkan pedangnya kearah aku. "So... aku harap kau dan kelas kau boleh berambus dengan cepat.." katanya lalu menyerangku.



Aku menghalang serangannya dengan bebayang. "Ia tak akan berhasil!" kata Tamaki. Bebayang aku mula hilang dan aku tercampak kebelakang. Aku terkejut dengan apa yang berlaku. "Ughh... macam mana?" kataku lalu bangun. Tamaki berjalan mendekati aku. "Kalau kau nak tau... nie bukan pedang biasa..." katanya dengan senyuman sinis dibibir. Aku berasa pelik. "Pedang nie dapat menyedut semua kuasa yang berada sekelilingnya... Jadi serang aku dengan bebayang kau memang tak akan berhasil" kata Tamaki lagi. Dia menghayunkan pedangnya kearah aku.







*******(Time skip)*******





Normal P.O.V



Perlawanan tadi berakhir dan pemenangnya ialah Tamaki. Kuro mendapat tempat kedua. Kelas A bersorak gembira. Kuro berjalan kearah pelajar kelas F yang lain. "Sorry sebab kalah" katanya sambil memandang kebawah. "Tak apalah.. asalkan kau selamat" kata Hiro sambil menepuk bahu Kuro. Pelajar kelas F yang lain mengangguk setuju. Perlawanan lain diteruskan. Markah dari perlawanan diambil kira sehingga perlawanan pada hari itu berakhir. Pengacara perlawanan akan mengumumkan pemenang untuk hari pertama perlawanan itu.



Pelajar yang menonton bersorak nama kelas yang mereka rasa akan menang. "Baiklah.... Pemenang keseluruhan pada hari ini ialah..... Kelas A!!" kata pengacara itu dengan kuat. Pelajar yang menonton bersorak gembira. "Tempat kedua ialah kelas B manakala kelas F ditempat ketiga.." kata pengacara itu. Dengan itu perlawanan untuk hari pertama tamat. Semua pelajar pulang ke dorm masing-masing untuk berehat dan bersedia untuk perlawanan hari esok. Miu bangun dari tempat duduknya. Apabila dia ingin keluar dia dihalang oleh seorang gadis berambut putih seperti salji. Miu memandang gadis itu pelik.



"Ada apa-apa masalah ker?" tanya Miu pada gadis itu. Gadis itu hanya tersenyum sambil menghulurkan tangannya. "Hai... Aku Yuri.... Princess dari kelas A.." katanya. Miu memandang tangan gadis itu lalu menyambutnya. "Miu... dari kelas F" kata Miu pula. Dia melepaskan salamannya tadi. Yuri tersenyum. "So... Nampaknya kau salah seorang dari pelajar kelas teruk tu.." kata Yuri. Miu hanya mengangkat bahunya. "Maybe..." jawabnya pendek. "Korang sedarkan yang kelas A akan menang perlawanan nie?" kata Yuri dengan gahnya. Miu memandang wajah Yuri dengan muka bosan.

Dia kemudian berjalan mendekati Yuri. "Aku boleh bunuh kau sekarang and tak akan sesiapa sedar... Kau rasa siapa akan menang kalau aku buat macam tu?" kata Miu sambil tersenyum sinis. Yuri terkedu. Miu kemudian berjalan pergi meninggalkan Yuri. "Lain kali fikir pasal keselamatan kau dulu sebelum ugut orang" kata Miu lagi. Yuri memandang Miu dengan penuh kebencian. Dia mengenggam tangannya dengan kuat. "Aku akan hancurkan kelas tu" katanya sebelum pergi.







********************************************************


Battle Fear Combat High School (BFC High School)Where stories live. Discover now