Chapter 5

347 31 0
                                    





Keesokanya pelajar kelas F memulakan latihan mereka. "Baiklah... kumpula Fighter berpecah kepada dua-dua dan berlatih.. manakala kumpulan helper akan berlatih dengan saya..." arah Cik Rika. "Baiklahh..." kata pelajar kelas F serentak. Miu memandang sekelilingnya. Dia terlihat Nari mendekati Hiro. 'Mesti diorang berlatih sesama..' kata hatinya. "Oi" kata satu suara dibelakangnya. Miu menoleh. Kelihatan seorang lelaki tinggi berambut hitam berdiri. "Kau nak apa Kuro?" katanya pelik. Kuro mengeluh. "Aku tau kau nie tak banyak cakpa tapi jangan jadi pekak... cikgu suruh berlatih dua-dua..." kata Kuro sambil memandang Miu. "Hmmm.... ouuhh... kau nak berlatih dengan aku lah nie?" kata Miu lagi.




Kuro hanya mengangkat bahunya. "Kau je yang aku tengok macam tak ada pasangan lagi..." kata Kuro. Miu hanya mengangguk faham. Belum sempat dia Ingin bersetuju Miu terasa seperti sesuatu dibahunya. "Sorry Kuro... aku rasa kau patut berlatih dengan Nari.." kata Hiro sambil memeluk Miu dari belakang. Kuro hanya diam. Dia mengangguk lalu pergi meninggalkan Hiro dan Miu. Hiro menghembus nafas lega. Dia kemudian melepaskan Miu. "Nasib aku sempat sampai sebelum kau setuju..." kata Hiro sambil tersenyum. Miyu memandang Hiro dengan pandangan pelik.




"So? kau yang akan berlatih dengan aku?" kata Miu. Hiro mengangguk laju. "Hmm... aku tak akan berlembut tau tak.." kata Hiro dengan senyuman sinis. "Tak perlu pun kau nak berlembut dengan aku" kata Miu selamba. Hiro kemudian menyeru dua bilah pedang. "Disebabkan kau tak nak guna kuasa kau.... kita akan lawan pedang.." kata Hiro lalu menyerahkan sebilah pedang pada Miu. Miu mengambil pedang itu. Hiro berjalan menjauhi Miu sedikit.  "Hmm... lebih ringan dari apa yang aku ingat..." kata Miu perlahan sambil membelek pedang tadi




"Kau dah bersedia ker?" tanya Hiro. Miu hanya mengankat pedangnya tanda ya. "Okey... bersedialah!!" jerit Hiro lalu bersedia untuk melawan. Dia mula berlari kearah Miu lalu menghayunkan pedangnya. Miu menghalang setiap serangan dari Hiro tanpa masalah. Dia tidak menyerang semula. "Kau tak boleh mengelak setiap masa!" kata Hiro lagi. Perlawanan mereka sangat sengit sehinggakan ia menarik perhatian pelajar kelas F yang lain. Mereka mula memerhatikan perlawanan Hiro dan Miu.



"Nampaknya kita berjaya tarik perhatian diorang" kata Hiro dengan senyuman dimuka. Miu tidak menjawab. Dia hanya menghalang serangan padu dari Hiro itu. Perkara ini berlarutan selama 3 minit. Hiro mula hilang sabar. "Stop lah mengelak dah lawan aku!" marah Hiro lalu menendang Miu diperut. Miu kebelakang sedikit. Darah merah mula mengalir dari bibirnya. Miu mengelap bibirnya. Dia tunduk memandang tanah. Rambutnya menutup mukanya.



Hiro bersedia untuk menyerang lagi. Dia berlari lagi kearah Miu sambil menghayunkan pedangnya. Miu mendongak lalu tersenyum sinis. Hiro terkedu. Dengan sekelip mata Miu tidak berada dihadapannya. Dia menoleh kebelakang. Kelihatan Miu berada dibelakangnya dengan senyuman. Dia mula terasa sakit dibelakangnya. Hiro terjatuh ditanah. Darahnya mula mengalir dari belakangnya. Miu hanya memandang Hiro dengan pandangan yang kosong seperti tiada apa yang berlaku. Hiro bangun. Dia mengerang kesakitan. "Hiro!" jerit Nari lalu berlari kearah Hiro. "Pergi!" marah Hiro. Pergerakan Nari terhenti. Dia memandang Hiro dengan wajah yang terkejut.



"Jangan kacau perlawanan aku dengan die!" marah Hiro lagi. Miu hanya diam. "Nampaknya kau dah tunjukkan diri kau yang sebenarnya" kata Hiro lagi lalu bersedia untuk berlawan. Miu mengangkat pedangnya lalu hilang dari pandangan. Hiro terkejut lalu memerhatikan sekelilingnya. "Tch.." Dia menyeru beberapa pedang. Miu muncul dihadapannya secara tiba-tiba. Hiro terkejut lalu mengarahkan pedang tadi kearah Miu.



Tetapi Miu dapat mengelak dengan mudah.  Dia mengambil sebilah lagi pedang lalu menyerang Hiro. Pergerakannya terlalu laju sehinggakan tiada sesiapa yang dapat lihat. Hiro mengerang kesakitan lalu terduduk. Badannya dipenuhi dengan luka dan darah. Miu berhenti lalu berdiri dihadapannya. Dia mengangkat pedangnya. Belum sempat die menghayun Jasmine memeluk Miu dari belakang. "Berhenti!" jeritnya. Miu terhenti. Dia sepertu tersedar. "Hah?" kata Miu perlahan. Semua pelajar mula berlari mendekati Hiro untuk membantu.




Miu terkejut dengan apa yang berlaku. Pedang yang dipegangnya tadi dilepaskan. Dia menutup mulutnya. Jasmine melepaskan pelukannya tadi. Dia memandang Miu. "Kau okey kan?" tanya Jasmine. Miu tidak dapat berkata apa-apa. Dia kemudian berlari meninggalkan tempat itu. "Ah... Miu!" jerit Jasmine. Dia ingin mengejar Miu tetapi dihalang oleh Cik Rika. Dia memandang Cik Rika pelik. Cik Rika hanya mengeleng. Jasmine terdiam lalu memandang kearah Miu yang semakin jauh.












********************************************************


Battle Fear Combat High School (BFC High School)Where stories live. Discover now