14.

2.2K 66 5
                                    

Aaliyahs pov
'Kijk hoe Cute!' zegt een stem, Eva. 'Ze zijn echt schattig!' zegt een ander, Shawn. 'Niet zo hard!' zegt Lisa. 'Maar ze moeten wakker worden! Aaliyah moet naar turnen!' zegt mama. 'Lieve kan het haar leren!'. Ik open een oog. Daar staan ze met zijn vijven om ons heen. Lieve heeft beschermend een arm om me heen geslagen. Ik pak Shawns been en trek hem naar me toe. 'Wat doe je?'. 'Ik ga turnen, maar Lieve moet doorslapen, dus jij gaat er bij liggen!'. Shawn zucht en ik sta op. Shawn gaat liggen en wij gaan weer weg.

Shawns pov
Ik ga liggen, en de rest gaat weg. Lieve gaat dicht tegen me aan liggen. Ik moet zeggen, dit ligt niet verkeerd. Ik pak mijn telefoon en kijk wat rond.

Na iets langer dan een uur wordt Lieve wakker. 'Goodmorning'. Haar hand gaat over mijn hoofd. 'Jij bent Aali niet' grinnikt Lieve. 'Nope, try agian'. 'Shawn!'. 'Ding ding ding!'. Ze gaat recht zitten, en ik leg mijn telefoon op het nachtkastje. Dan draai ik me om. 'Waar is Aaliyah?'. 'Turnen'. 'En de rest?'. 'Is volgens mij beneden'. 'Oké'. 'Zullen we opstaan?'. 'Yep'. Ik stap uit bed samen met Lieve. 'Ik zie je zo beneden!' zeg ik, en ik loop de kamer uit. Lieve loopt me achterna en draait af bij de inloop kast.

Lieves pov
Ik trek een sportbroekje en een shirt aan. Dan loop ik ook naar beneden. In de kamer zitten Karen en Lisa te kletsen. Nora en Eva zijn bij de piano bezig en Shawn is weet ik veel waar. Ik begroet Lisa en Karen even en loop dan naar Eva en Nora. 'Hello!' zeg ik vrolijk. 'Hey girl! Lekker geslapen?'. 'Ja hoor, al werd ik wel een beetje raar wakker' zeg ik lachend. 'Hoezo, je werd wakker naast Shawn! Wat wil je nog meer?!'. 'Wakker worden naast Aaliyah als je der naast in slaap valt!'. Eva grinnikt. 'Maar genoeg over mij, wat doen jullie?'. 'Een beetje spelen'. 'Wat speel je?'. Eva wordt rood. 'Misschien een liedje van Shawn?'. Ik grinnik. 'Welk liedje?' zegt Shawn, die in de deur opening staat. 'Crazy'. 'Ik speel mee!' roep ik. 'Dat jullie al die liedjes kennen' lacht Shawn. Hij komt naast ons zitten, en Eva en ik beginnen met spelen. Nou ja, eigenlijk spelen we om de beurt een stukje, aangezien we steeds vastlopen. Shawn zingt samen met Nora mee. Als we klaar zijn klappen we voor elkaar. 'Dat was best leuk' lach ik. 'Met ons is alles leuk' zegt Shawn, en hij maakt weer een denkbeeldige hairflip. Ik grinnik en sta op. 'Ik ga even turnen!' roep ik, als ik de kamer uitloop. 'Ga anders even mee naar Aaliyah!' roept Karen me achterna. Ik draai me om en loop weer terug. 'Ook leuk'. 'Dan gaan we, gaat er nog iemand mee?'. Nora en Eva kijken naar Shawn. Die zuchtend zijn hand opsteekt. 'Het is niet verplicht' grinnik ik. Shawn trekt een wenkbrauw op. 'Je zuchtte zo, je moet niet perse mee'. 'Nee, maar ik vind het wel leuk om te gaan kijken'. 'Oké, dan gaan we'. 'Tot straks'. We stappen in de auto. Ik zit naast Shawn op de achterbank. 'Als je wilt kan ik dadelijk vragen of je even mee mag doen' vraagt Karen. 'Graag!'. De rest van de rit vergaat in stilte.

Aangekomen bij de turnhal lopen we naar binnen. Ik heb mijn sportkleding nog aan, dus ik denk dat ik wel mee mag doen. In de zaal gaan we aan de kant staan. Aaliyah is bezig op de vloer. Als haar ogen de mijne vinden begint ze helemaal te springen. 'Lieve! Je bent komen kijken!'. Iedereen stopt en kijkt naar ons. 'Hey Shawn! Wat ben ik blij dat je als grote broer bent gekomen!' zegt Shawn lachend. 'Ahh! Voelt Shawn zich vergeten?' lacht een meisje van ongeveer mijn leeftijd, terwijl ze onze kant op komt. Ze steekt haar hand uit. 'Elke, Aaliyahs lerares'. 'Lieve, Aaliyahs vriendin en nieuwe buurmeisje' stel ik mezelf voor. 'Elke, mag Lieve alsjeblieft mee doen?!' roept Aaliyah. 'Wil je dat?'. 'Ja hoor, ik warm wel eerst even op'. 'Is goed, heb je al eerder geturnd?'. 'Ja, ik turn al zolang als dat ik dans, dus dat is 11 jaar' zeg ik, terwijl ik rek en strek. 'Mag ik zeggen dat ik je ergens van ken?'. 'Dat mag' lach ik.

Als ik na drie minuten opgewarmd ben loop ik naar Aaliyah toe. Elke heeft net gezegd dat de meisjes mochten gaan als ze wilden. Een paar zijn vertrokken, of staan langs de kant naar ons te kijken. Een groepje van drie meisjes staat hyper om Shawn heen. Ik kijk Aaliyah aan. 'Wat wil je dat ik doe?'. 'Doe je zilveren medaille eer aan' fluistert ze. 'Hoe weet jij dat?!'. 'Ik heb vanmorgen misschien een beetje rondgesnuffeld in je kamer?'. Ik grinnik. 'Ondeugend kind'. Aaliyah loopt naar de overkant. 'Nou, laat maar eens zien wat je kan!' roept Elke, die samen met Karen, Shawn en het groepje van drie meisjes is komen kijken. Shawn geeft me een knipoog, waarop de drie meisjes me arrogant aan kijken. 'Ik wed dat ze niks kan!' zegt er een hard. Ik begin te grijnzen en neem een aanloop. Ik die dezelfde oefening als toen op de olympische spelen, en eindig in een split. Iedereen kijkt me met open mond aan. Ik sta verlegen op, en Aaliyah rent naar me toe en springt in mijn armen. 'Dat was geweldig!' fluisterde ze. Ik grinnik verlegen en zet haar neer. 'Nu weet ik waar ik je van ken' zegt Elke lachend, als ze naar ons toe komt. 'Olympisch zilver was het niet?'. 'Je hebt mee gedaan aan de olympische spelen en je zegt het niet even?!' roept Shawn. Ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Ten eerste, vond ik het niet belangrijk. Ten tweede, heb je er (alweer) niet naar gevraagd'. 'Straks ga ik jou echt ondervragen, dan heb je dat excuus niet meer' lacht Shawn. Ik grinnik en bedank Elke. 'Kom nog een keer terug als je wilt!' zegt ze, voor we naar huis gaan.

THE MEETING: SHAWN MENDES✔ (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu