H O O F D S T U K 2 ✓

3.8K 59 13
                                    

| Lieve |

Om 7.30 precies gaat de wekker. Ik gaap en naast me trekt Eva haar kussen over haar oren. 'Zet dat rotding uit alstublieft.' Ik lach en druk de wekker uit. 'Goodmorning Sunshine.' Eva steekt haar middelvinger naar me op en trek haar deken verder over haar schouders.

Ik stap uit bed en doe de lamp aan. In tegendeel tot Eva ben ik echt een ochtendmens. Ik heb er niet veel problemen mee op rond 6 uur op te staan en aan mijn dag te beginnen. Eva slaapt juist liever uit tot 13 uur en blijft dan graag laat op.

'Eef, sta op. Je moet zo hockeyen.'

Eva zucht en rolt zichzelf uit bed. 'Ik heb zo geen zin. Als die man nu weer gaat zeuren dat ik niet doorloop ga ik echt iemand slaan.' Ik lach en pak mijn dans kleren uit de kast. Eva haalt haar hockey outfit uit haar sporttas.

Als we beide zijn omgekleed gaan we samen ontbijten. 'Hebben we eigenlijk veel huiswerk voor maandag? Want daar moeten we ook nog aan beginnen toch?' 'Ja. Volgens mij is het niet heel veel, maar als je wilt kunnen we daar vanmiddag na de training nog wel aan werken?' 'Graag. Dan laat ik dat even aan mama weten.' 'Doe maar.'

Om 8:15 gaat er een wekker af op mijn telefoon. 'Eef! We moeten gaan.' 'Ik kom!' Ik trek mijn schoenen aan terwijl Eva de trap af komt stormen. 'I'm ready!' 'Top!' Ik pak mijn sleutels en sluit alles achter ons af. Eva loopt naar haar eigen huis om haar fiets te pakken. Ik pak mijn fiets uit onze garage en samen fietsen we aan.

***

Rond 13:00 uur zitten Eva en ik weer aan de keukentafel. We zijn nu bezig met ons wiskunde huiswerk. Eva is niet zo goed in wiskunde dus doen we dat altijd samen. 'Oké maar ik snap het nog steeds niet. Hoezo moet je niet eerst de haakjes uitwerken dan?' 'Omdat je eerst de breuk uit de som moet halen. Om het uiteindelijke antwoord te krijgen doe je alles eerst keer 3. Volg je dat?' 'Ohhh, ja, ik snap het denk ik.' 'Nou dan probeer de laatste sommen zelf nog even dan.' Terwijl Eva de sommen maakt, maak ik mijn eigen huiswerk nog even af.

Als we allebei klaar zijn ruimen we alles op. 'Dus, wat gaan we nu doen?' 'Shawn stalken?' Eva geeft me haar beste puppy face en ik lach. 'Oké dan. Ga jij maar vast op de bank zitten, dan pak ik wel even wat te drinken.' Eva juicht en rent naar de kamer. Ik pak twee glazen en schenk voor ons beide wat ice tea in, waarna ik ook naar de kamer loop. 'Hier.' 'Thanks. Nou let's go.'

Ik ga naast Eva op de bank zitten en kijk mee op haar telefoon. Ze zit op zit nu op Instagram. 'Oké, hij heeft net dus een nieuwe foto geplaatst en die is zo schattig!' Eva laat me de foto zien. 'Nice.' 'Ja hè? Hij zou echt modellen werk moeten doen naast z'n zang carrière!' Ik lach. 'Als het aan jou ligt is iedere jongen met een beetje kaaklijn een model.' 'Ja maar Shawn is extra knap. Ik bedoel, kijk naar hem! Je kunt nou niet zeggen dat hij lelijk is.'

Eva kijkt me afwachtend aan en ik rol mijn ogen. 'Oké, hij ziet er niet verkeerd uit. Maar er zijn knappere mensen op de wereld. Zoals Tom Holland bijvoorbeeld.' 'Tom is echt niet beter dan Shawn.' 'Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik hem knapper vind.' Eva trekt een wenkbrauw op en buigt over me heen. 'Wat doe je?' 'Ik ben aan het kijken waar je op je hoofd gevallen bent. Er zit duidelijk een steekje los bij jou.' Eva lacht en ik kijk haar beledigt aan. 'Ouch! Jij bent echt gemeen man!' 'I know. Maar, terug naar Shawn.'

Nadat we ruim driekwartier door Shawns social media te hebben gescrold hebben we er genoeg van. 'Ey, mama vraagt of je vanavond bij ons eet en slaapt. Sinds ik vandaag hier ben geweest.' 'Oh ja hoor. Geen probleem.' 'Top, laten we naar ons gaan dan.'

***

Na het avondeten ploffen we met zijn allen op de bank. 'Zullen we een film kijken?' 'Sure, heb je suggesties?' 'Ik vind alles wel prima eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik heel Netflix al gezien heb dus het maakt mij niet zo veel uit.' 'Oeh! Mamma Mia staat op Netflix! Kunnen we die kijken please?' 'Ja hoor.'

Dus zo hebben we het volgende twee en een half uurdoorgebracht; met zijn allen dicht tegen elkaar aan op de bank. Lisa, Eva'smoeder, was halverwege naar bed gegaan, dus dat liet alleen Eva, Nora en ikover. 'Nou kinderen, zullen wij ook maar naar bed gaan?' stelt Nora voor. 'Is goed.Ik denk dat ik wel wat rust kan gebruiken. Mijn keel doet gewoon pijn van alhet zingen!' 'Die van mij niet.' 'Ja maar jij hebt ook niet gezongen.' Meteennadat de woorden Eva's mond verlaten kijkt ze me spijtig aan. 'Sorry! Ik weetdat je niet zingt met een reden.' Ik haal mijn schouders op en zucht. 'Maaktniet uit. Nou laten we gaan slapen.' We lopen naar boven en zeggen Nora gedagvoor Eva en ik samen in haar kamer verdwijnen.

THE MEETING: SHAWN MENDES✔ (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu