37.

1.8K 39 2
                                    

Lieve's pov
ik loop naar mijn kamer en plof op bed. Ik druk op het tv knopje en de tv verschijnt vanuit mijn bed. Aaliyah en Shawn komen naast me liggen. Ik sla een arm om Aaliyah, en Shawn om mij. Zo kijken we Twilight.

Shawns pov
Lieve ligt in mijn armen en Aaliyah ligt in die van haar. We kijken twilight, mar ik kijk meer naar Lieve dan naar de film. Lisa komt binnen met wat drinken en wat eten. Ze zet het neer. 'Gaat het weer?' vraagt ze. We knikken en Aaliyah en Lieve kijken weer verder. Eva steekt haar hoofd om de hoek en kijkt me grijnzend aan. Ze vormt een hartje met haar handen en maakt een foto. Ik kijk snel weg. Eva en Lisa sluiten de deur en ik pak het drinken. Ik geef het aan Aaliyah en aan Lieve, die het rustig aanpakken en opdrinken zonder dat ze hun ogen van het scherm af halen. Ik grinnik en kijk weer naar Lieve. Voorzichtig ga ik door haar haren heen. Er vormt een glimlach op haar gezicht en ze bromt wat. Ik grinnik en kijk weer naar de film, terwijl ik doorga met het kriebelen van Lieve's haren.

~

De film is afgelopen. We hebben ook maar meteen deel twee gekeken, maar halverwege viel Lieve in slaap. Aaliyah is na deel een naar huis gegaan en ik kijk nu spiderman. Lieve ligt super cute op mijn buik. Ik heb de deken half over ons heen gelegd. Eva heeft al een hele fotoshoot gedaan. Waarschijnlijk ga ik een van de leukste foto's morgen op insta zetten. Lieve beweegt wat heen en weer en klemt dan ineens haar handen strak om me heen. Ze begint zwaar te ademen en ik schrik. Snel bel ik Cameron.

C: Met Cameron
S: Hey Bro, ik heb een vraag
C: Wat je moet doen met Lieve?
S: Hoe weet je dat
C: Ik zit hier ineen gedoken op de grond omdat ze een nachtmerrie heeft over vroeger
S: O, ik was de twinfeeling vergeten
C: Klopt, maar ik zou haar even wakker maken
S: Oké doe ik
C: Tot snel!
S: Bye!

Ik hang op en schud Lieve heen en weer. Ze schrikt wakker en begint te huilen. Meteen trek ik haar in een knuffel. 'Ssht! Het komt goed' fluister ik. Ze klemt zich stevig aan me vast en ik druk haar zachtjes tegen me aan. Mijn ene hand wrijft over haar rug en mijn andere hand gaat door haar haren. Een grote natte vlek vormt zich op mijn schouder, maar dat maakt me niks uit. Nu wil ik alleen dat Lieve weer rustig wordt.

Als het gesnik minder wordt laat ik haar los. 'Wil je iets drinken?'. Ze knikt. Ik ga staan en til haar mee. Dan loop ik de deur uit naar beneden. Lieve verbergt haar hoofd in mijn nekholte. In de keuken staat Eva. Als ze ons binnen ziet komen kijkt ze ons bezorgt aan. 'Wat is er?'. 'Ze had een nachtmerrie' antwoord ik. Ik zet Lieve neer op de aanrecht. Ze houd haar armen om mijn nek en haar hoofd in mijn nekholte. Eva geeft me een glas water aan en ik geef het aan Lieve. Ze laat me los en drinkt rustig van haar water. Ik pak wat keukenrol en veeg haar wangen af. 'Wil je er over praten met mij of met Eva?'. Ze knikt. 'Met wie?'. 'Eva'. Ik knik en geef haar het doekje. Ze kijkt me schuldig aan. 'Maakt niet uit, ik ga wel even bij Nora kijken'. Ze knikt en geeft me nog even een knuffel. Ik loop naar de kamer waar Nora zit. 'Hey. 'Hey Shawn, wat is er met Lieve?'. 'Nachtmerrie'. 'O, moet je Cam niet even bellen'. 'Heb ik al gedaan'. 'Oké mooi zo'. Ik zucht en kijk naar de keuken deur. 'Je maakt je zorgen hè?'. 'Ik knik langzaam. 'Ze heeft ons geholpen met mijn ouders en nu wil ik haar ook helpen'. 'Snap ik, maar het komt ook wel een beetje omdat jullie elkaar leuk vinden' zegt ze met wiebelende wenkbrauwen. Ik duw lachend haar hoofd weg en richt me weer op de deur. 'Geef maar toe! Je vind haar leuk!'. 'I will never show my secrets to you!' zeg ik dramatisch. Nora schiet in de lach en ik kan zelfs een klein lachje horen in de keuken. O ja, je hoort bijna alles uit de kamer in de keuken. Ik facepalm mezelf en kijk naar Nora. Ze kijkt me lachend aan. Ik duw haar van de bank en sluit mijn telefoon aan op de tv. 'Laten we Jacob eens stalken' zeg ik en ik kijk met wiebelende wenkbrauwen naar Nora. Ze zucht en rolt lachend met haar ogen. 'We hebben niks en gaan ook niks krijgen!'. 'Zo dacht ik ook over mij en Nash!' roept Eva uit de keuken. Je hoort Lieve luid lachen en ik besluit te gaan kijken. Ik open de deur en kijk de meiden nep boos aan. 'Zo maar even ons gesprek afluisteren! Hoe konden jullie?'. Lieve kijkt me lachend aan. 'Dat gaat heel makkelijk met een wand waardoor je alles in de kamer goed kan horen' lacht Eva. Ik ren op haar af en ze rent gelijk weg. Dan ren ik naar Lieve, die btw nog steeds op het aanrecht zit, en gooi haar over mijn schouder. 'Waaa! Genade!' lacht ze. Ik grinnik en leg haar in de kamer op de bank. Dan begin ik haar te kietelen. Ze giert het uit en smeekt om genade. 'Eerst zeggen dat ik super knap ben!'. 'Je bent knap'. 'Dat was niet gemeent!'. Ik kietel haar nog een keer en kijk haar weer aan. 'Herkansing'. 'Lieve Shawn, je bent super de puper knap!'. 'Goedgekeurd!'. Ik laat haar los en ga op de bank liggen. Lieve gaat boven op me zitten en kijkt me aan. 'Wat ga je doen?'. Als antwoord kietelt ze me. Ook ik gier het uit. 'Genade!' roep ik. 'Eerst zeggen dat ik super cool ben!'. 'Lieve, je bent het aller coolste meisje dat ik ken!'. 'Mooi zo!'. Ze stopt en gaat naast me liggen. Ik sla weer een arm om me heen en we kijken weer naar de tv.

THE MEETING: SHAWN MENDES✔ (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu