AKU tidak mengendahkan panggilan Siti dari tadi. Langkah ku buka menuju ke dapur untuk menyampaikan pesanan pelanggan manakala Siti masih membuntuti aku.
" Ala, babe. Janganlah merajuk. Aku gurau je ", Siti memeluk lenganku.
" Mana ada merajuk ", protesku.
" Eleh kau, tak merajuk konon. Tapi tak nak layan aku. Alaa sorrylah, aku gurau je. Puhhhleasee bebeh "
" Betullah. Mana ada merajuk ", aku tak mampu bergerak bila Siti menahanku.
" Elelelelele. Meh pujuk meh. Nak apa? Nak cium? Mmmmuuuuuahhhhhhhhhhh ", mulut Siti memuncung.
" Eeeeee,, taknak ", aku menjauhkan mukaku daripadanya.
" Ha, kalau tak nak. Maafkan aku dulu ", Siti membuat muka comelnya.
Ingat comel ke?
Okay, memang comel pun.
" Hish. Yelah ", aku mengalah akhirnya.
" Yesssss. Okay lah, aku nak pegi hantar order. Bye ", Siti terus hilang dari pandangan mataku.
Sebenarnya, aku tak marah pun. Cuma, geram. Marah dengan geram tu berbeza okay? Tolong google kalau tak tau.
Siapa tak geram bila aku cerita kat dia semalam pasal mamat kerek tu dan dia cakap salah aku sebab buat lelaki tu terpekik terlolong.
" Aku tak rasa dia marah kau sebab fresh orange tu tertumpah kat baju dia "
" Tapi kau tu blur sangat "
" Kalau aku pun aku marah kau "
" Blur sangat lah kau ni "
" Ya Allah, normal kan lah kawanku ini "
Itu adalah antara kata - kata Siti semalam. Eeee, geramnya!
" Sara, tolong hantar order ni ", suara Redza, chef di restoran itu mengejutkan aku.
" Okay, boss ", aku mengangkat tabik kepadanya. Sejurus, kami ketawa bersama.
Lantas aku pun keluar dan menuju ke meja di hujung restoran. Eee, meja ni lagi!
Semakin hampir aku dengan meja tersebut, semakin jelas wajah pelanggan itu.
MAMAT KEREK TU LAGI?!!!
Nak berpatah balik pun tak guna, sebab aku dah sampai pun kat meja dia.
Chill, Sara. Letak makanan, lepastu blah.
" Kau lagi? ", soalnya kerek.
Aku hanya diam dan meletakkan makanan di meja.
Dia bersama seorang lelaki berumur yang memakai pakaian korporat sepertinya.
" Letak elok - elok, kang tumpah lagi siap kau ", dia memerliku.
Menyampah!
YOU ARE READING
Takdir
RomanceHidup memang tak seindah yang disangka. Tapi bersyukur itu perlu. Tanda kau menghargai nikmat yang diberi.