BAB 1

136 4 0
                                    

Author pov

Pada waktu pagi yang aman di Korea, seorang gadis yang cantik menuju ke arah anak buahnya.

"Anyeong bts, bigbang, exo, apink dan Ji Hyo."tegur gadis itu. "Anyeong, Iqa-shi."jawab mereka. "Wae neomu lambat?"soal Suho. "Hmm. Hehe. Adalah. Korang dah tempah makanan ke belum?"soal Iqa. "Belum. Kitaorang tunggu noona."jawab seungri. Iqa tersenyum. "Kenapa tunggu aku? Lain kali tempah je lah. Dah lah. Rapmon... Kau pergi order. Aku nak makan kimbap dengan kimchi-jigae je. Pastu nak minum fresh oren. Yang lain nak order apa? Hari ni biar aku belanja sebab aku lambat, kan?"ujar Iqa.

"Yeay.. Noona belanja. Hun nak makan sama dengan noona. Minum pulak nak.."belum sempat Sehun nak menghabiskan ayatnya, yang lain dah menyampuk," bubble tea.. Hahaha."lalu semua ketawa. Sehun memasamkan mukanya tanda merajuk. Iqa yang melihat reaksi Sehun ketawa kecil lalu memujuk, "Tak pe, Hun. Lagipun betul ape yang dorang cakap. Don't worry. Noona belanja. Lagipun Youngie pun mesti nak sama ngan Hun kan." Hayoung sekadar menganggukkan kepala.
Sehun pun tersenyum.

Skip

Keesokan harinya,

"Unnie.. Bangunlah. Dah lewat ni." Hayoung mengetuk pintu bilik Iqa. Apabila tiada sahutan, Hayoung pun membuka pintu bilik Iqa. Tetapi Iqa tiada di dalam biliknya. Hayoung mencari di dalam bilik air, namun tetap tiada.

"Hmm. Maybe unnie dah pergi kolej kut." Ketika dia berura-ura hendak keluar, matanya tertancap satu kertas. Hayoung pun mengambilnya lalu membuka surat itu. Dia pun membaca surat tersebut. Surat itu ditulis dalam hangul dan ditujukan kepada K-Idol tersebut.

'Dear my favourite chingu and dongsaeng.

   Mianae sebab tetiba tulis surat ni. Kalau korang baca surat ni, maknanya aku dah tak ada kat Korea. Aku dah balik Malaysia. Flight aku pukul 4 pagi. Mianae sebab tak beritahu awal-awal kat korang. Aku buat macam ni sebab aku tahu korang mesti tak bagi aku balik Malaysia kan. Saranghaeyo, chinguya. Jagakan maknae kita ye. And jagakan rumah ni. Nanti aku akan datang balik kat sini. Anyeong.'

  Hayoung menangis setelah membaca surat itu. Dia pun mencari Unnie-unnie, oppa-oppa dan chingu-chingunya. "Korang...."panggil Hayoung.. Semua memandangnya pelik. "Kenapa Youngie menangis ni? Mana Iqa? Kan unnie suruh kejutkan Iqa."tanya Chorong. "Unnie tak ada dalam bilik.hiksss... Hikss.."jawab Hayoung.

"Oh.. Maybe dia dah pergi kolej kot. Dah lah. Tak perlu lah nak nangis. Bukannya first time dia buat macam ni."jawab G Dragon selamba. Hayoung menggelengkan kepala. "Tak.. Unnie tak pergi kolej. Dia dah tinggalkan kita.."beritahu Hayoung. "Apa yang Youngie merepek ni. Tak kan lah dia tinggalkan kita."nafi Taehyung.

"Entah Youngie ni. Dia pergi kolej je kot."sokong Naeun. Sekali lagi Hayoung menggelengkan kepala. "Unnie tinggalkan surat ni kat dalam bilik dia."beritahu Hayoung sambil menghulurkan surat tersebut kepada Chorong. Lalu mereka pun membaca surat tersebut secara bergilir-gilir. Masing-masing mengalirkan air mata setelah membaca surat tersebut.

Skip
Di KLIA

Iqa pov

Dah lima tahun aku tak balik malaysia. Rindunya aku dengan dorang. Agak-agak macam mana reaksi dorang bila tengok aku? Hmm... Mesti terkejut gila. Haha. By the way, baik aku balik kat rumah persendirian aku. Letih lah duduk dalam flight tadi. Esoklah aku jumpa dorang. Lagipun aku akan kembali ke UITM untuk buat master.

Aku berjalan ke parking vvip yang menempatkan motor kawasaki ninja kesayangan aku.
Jalan nak ke tempat parking ni memang sunyi. Tapi aku bukan takut pun. Akukan Shadow Queen.

Sedang aku berjalan, tetiba ada seseorang bersiul ke arahku. Pada mulanya aku malas nak layan. Tetiba seseorang menarik lenganku dari belakang. Aku pun apa lagi. Aku terus flip badan dia. Lelaki tersebut meraung kesakitan. Seorang lagi kawan dia memandang aku dengan garang.

Dia membantu lelaki yang terbaring akibat perbuatanku tadi. Aku hanya tersenyum sinis. "Sial punya pompuan. Apesal kau flip badan aku, hah?"soal lelaki tersebut dengan marah. "Heh.. Kau yang tetiba tarik tangan aku. Memang padanlah dengan muka kau tu."jawabku selamba.

"Kau ni memang mencabar kesabaran aku kan. Kau ingat sikit. Tempat ni sunyi and kau sorang je pompuan kat sini. Jangan sampai aku rogol kau kat sini."marah lelaki tersebut. "Cubalah kalau kau berani." cabarku. Lelaki itu mendengus geram. "Jangan cabar aku. Kau tak kenal lagi siapa aku."tengking lelaki tersebut. "Oh ya? Siapa kau? Anak raja ke?"soalku sarkastik.

"Aku bukan anak raja tapi aku ni anak buah Shark, ketua gangster yang paling kejam."balasnya geram. "So, kau ingat kau tu gangster, aku takutlah. No way lah. Kau dengan boss kau tu sama je. Lembik."balasku selamba. Sengaja menambah rasa marah lelaki tersebut. Lelaki tersebut yang geram dengan sikapku cuba menampar aku, namun aku sempat menahan tangannya.

Dia terus menyerang aku namun aku hanya mengelak. Aku berpura-pura menguap seolah-olah mengantuk. "Mengantuknya aku. Lambatlah kau ni. Penatlah asyik mengelak je."ejekku. Akhirnya lelaki itu penat namun masih tidak mengalah. "Haih.. Bosanlah asyik mengelak je. Biar aku pulak balas."kataku lalu membalas balik serangan lelaki itu. Semua serangan aku terkena padanya. Akhirnya lelaki itu menyerah kalah.

Aku mengetawakan dia. "Haha.. Tadi berlagak sangat. Lain kali jangan berlagak sangat. Sebenarnya bila aku tengok muka kau tu pun aku dah tahu siapa kau. Kau tu yang tak kenal aku. Haha."ujarku. Lelaki itu dan rakannya hairan tatkala mendengar kata-kataku. "Apa maksud kau? Siapa kau?"soal mereka hairan. Aku tersenyum sinis. "Well. Kan aku dah cakap yang korang ni lembap. Musuh sendiri pun tak kenal. Ni akulah. Shadow Queen."aku memperkenalkan diri aku. Terlopong mulut mereka mendengar kata-kataku. "Dah ingat dah ke? Kalau dah, korang boleh blah dari sini."soalku lalu menghalau mereka. Aku terus meninggalkan mereka dengan menaiki motor kawasaki ninja ku.

Skip
Iqa pov

Hari ni nak makan apa ye.. Malas masak. Tapi aku tengah lapar sangat ni.. Hmm.. Baik aku makan kat luar.. Boleh shopping terus.. Hihi.. Lagipun dah lama aku tak shopping ni..

End pov

Adib pov

Haih.. Bosan lah asyik terperap je kat rumah. Nak ajak Aush dan Fir, dorg tengah dating ngan Puteri dan Ecah.. Hmm.. Baik aku pergi jejalan kat shopping mall.. Lqgipun aku dh lama tak pergi jejalan sensorang ni..

End pov

Skip

Iqa pov

Setelah aku memarkir motosikal Kawasaki Ninja aku, aku pun melangkah ke dalam Bangsar Mall.. Sudah lama aku tidak ke sini.. Rindu betul aku dengan tempat ni..

  Tempat pertama yang aku tuju ialah Starbuck Cafe.. Perut aku yang sudah kelaparan ni perlu dilayan dahulu.. Lepas tu barulah aku akan pergi shopping.. Langkah diatur mencari tempat yang agak tersorok sedikit.. Tetapi aku tidak sedar akan kehadiran seorang lelaki yang menuju ke arah yang sama dari arah bertentangan..

End pov

Adib pov

Aku berjalan memasuki Bangsar Mall dengan langkah yang bergaya sekali.. Nampak ciri-ciri elegant dalam diri aku.. Hehe.. Masuk bakul betullah aku ni.. Hmm.. Tetiba pulak aku rasa lapar..

Kaki aku diatur menuju ke arah tempat yang agak tersorok di dalam Starbuck Cafe.. Namun tanpa aku sedari.. Seorang gadis sedang menuju ke arah yang sama dari arah yang bertentangan..

End pov

Author pov

Iqa dan Adib tiba di tempat yang dituju oleh mereka secara serentak.. Masing- masing terkejut antara satu sama lain..

××××××××××××××××××××××××××××

Agak-agaknya apa yang akan terjadi bila Cik Mafia dan Encik Mafia ni bertemu? Mafia bertemu mafia.. Adakah akan tercetus pergaduhan antara mereka ataupun mereka menyembunyikan aura mafia mereka??

BLACK HIATUS & DARK FIGHTERWhere stories live. Discover now