BAB 8

51 1 3
                                    

LGIG POV (except Iqa)

  Setelah Iqa pergi.. Suasana menjadi sunyi sepi.. "Aku rasa Iqa memang ada benda penting yang dia nak bagitahu kita lah.."ujar Ecah memecahkan kesunyian. "Aku pun rasa macam tu.. Mustahil dia nak kita berkumpul semata-mata sebab nak bagitahu dia sayang kita?" "Ni semua salah Adib.. Kalau kau tak marah-marah Iqa.. mesti dia dah bagitahu kita pasal problem dia tu."marah Fir. "Entah kau ni.. Kau tak kesian kat Iqa ke?"soal Ecah. "Kawal la sikit panas baran kau tu."nasihat Aush..

  'Betul cakap dorang.. Aku ni memang teruk la.. Aku nampak perubahan riak Iqa tadi. Dia nampak sedih.. Seolah-olah.. Ada perkara yang ganggu fikiran dia. Tapi aku still marah dia. Boyfriend ape aku ni?'bisik hati Adib. "Kalau ada sesuatu jadi kat BFF kitorang.. Memang teruk kau kena ngan kami. Jom Put. Balik."ugut Ecah dan berlalu dari situ. Puteri juga turut mengikuti Ecah. Begitu juga Fir dan Aush. Adib terpempan. 'Great. Now.. Geng kau pun marahkan kau.'

MEANWHILE

Iqa pov

   Adib ni.. Tak sempat aku nak cerita.. Dia dah marah-marah. Tak abis-abis dengan jeles dia tu. Padahal dia dah tahu. K-idols tu cuma family angkat aku je. Bengang lak aku. Haih.. Sekarang ni apa yang patut aku buat. Aku cuma ad masa 9 jam je lagi untuk fikir.

    Mintak tolong kat Alya la.. Dia mesti boleh tolong aku.. And also my abang angkat tu. Aku mendail no. Abang Zack.. "Assalamualaikum, abang.."ucapku tatkala talian bersambung. "Yes my lovely sister.. Kenapa call abang ni?"soalnya setelah menjawab salam. "Erk.. Iqa ada masalah sebenarnya.. Antara hidup dan mati." "Uish. Teruk sangat masalah kau tu dik. Ko nak aku tolong ape?"soal abang Zack. "Abang datang kat rumah Iqa la.. bawak abang Hazim sekali.. Nanti Iqa cerita."jawabku.. "Kul berape?"soalnya kembali. "Jam 2 petang."balasku lalu memutuskan talian. Setelah itu.. Aku menghantar pesanan kepada adikku, Alya untuk datang ke rumah ku pada jam 2 petang..

end pov

SKIP

   "Assalamualaikum.. Akak ooo akak.. Kitorang dah sampai ni." Laung Alya dari luar rumah Iqa. "Waalaikumsalam. Masuk lah. Pintu tak kunci."jawab Iqa dari dalam. Lalu Alya, abang Zack dan abang Hazim masuk ke rumah Iqa. "Hah.. Asal ko tetiber nak jumpa kami ni?"soal Alya..

   "Aq nk mintak tolong korg.." ujar Iqa. "Tolong ape?"soal yg lain serentak. "Kalau ade something happen kat aq. Tolong serahkan surat2 ni kat LGIG n K-idols. And ckp kt dorg. Aq syg dorg dan jgn salahkan Sehun."jawab Iqa.. Tetiba Alya menekapkan tangannya di atas dahi Iqa.

  "Ko pehal dho?"soal Iqa bengang dgn tindakan Alya lalu menepis tangan Alya. "Ko tu yang kenapa.. Asal ckp benda mengarut ni hah?"soal Alya. "Buat je la ape yang aku suruh tu."balas Iqa geram.

SKIP

Iqa pov

  Tepat jam 10 malam, aku sudah tercongok di hadapan gudang xxx.. Aku harap semuanya berjalan dengan lancar hari ni.. Haih.. Tiba- tiba..

CLAP! CLAP! CLAP!

  Terdengar tepukan dari belakang. Aku memusingkan badanku menghadap setan- setan tu. "Aku dah datang.. So mana adik aku?"soalku, straight to the point.. "Awal kau datang.. Bagus.. HAHAHA.. Sayang jugak kau kat budak tu kan."ujarnya sinis. "Aku malas nak berbual dengan kau.. Aku tanya sekali lagi.. MANA ADIK AKU??"tengkingku..

  "Woahh.. relax la sis.. HAHA.. Kita sembang la dulu.. Jangan risau. Tak mati lagi budak tu." Setan ni memang sengaja nak mencabar kesabaran aku. Aku menjelingnya tajam. "Kau jangan nak cabar aku Shark. Pulangkan balik adik aku."ujarku menahan geram. "Boleh.. Kau. Bawak budak tu."Shark mengarah anak buahnya. Lalu muncul dua orang lelaki yang berkot hitam mengheret seorang lelaki yang penuh dengan lebam di muka dan badannya. Dan lelaki tu ialah SEHUN..

  "SIAL!! Apa yang kau dah buat kat adik aku hah?? KAU MEMANG NAK MAMPOS KE SETAN!!"jeritku bengang. Tatkala mataku bertembung dengan mata sayu milik Sehun. Hatiku mula sebak. "HAHAHA.. Aku tak buat apa pun. Cuma aku men'cantik'kan lagi muka dia."jawab Shark sinis. "PERLU KE KAU BUAT MACAM TU KAT DIA? KAU BERMUSUH DENGAN AKU. KENAPA NAK LIBATKAN DIA DALAM HAL KITA?"tengkingku lagi. Sungguh aku tak tahan melihat keadaan Sehun sekarang ni.

   "Kau kejam Shark. Apa salah adik aku kat kau? Sampai kau seksa dia macam ni."soalku lirih. Air mataku mula bergenang di tubir mata. Korang bayangkan la.. Apa perasaan korang kalau adik korg dibelasah teruk. "Dia takde salah kat aku. Tapi dia tu adalah mangsa keadaan. Sebab dia adik kau. Dan menjadi kelemahan kau.HAHAHA!!" Sial punya jantan.

  Aku memandang Sehun lalu menghela nafas berat. "Now aku dah serah diri aku kat kau. So lepaskan dia. Kau boleh buat ape sahaja kat aku termasuk bunuh aku. Tapi lepaskan adik aku"ujarku lemah. "WHAT?? NO NOONAA... PLEASE JANGAN BUAT MACAM NI."jerit Sehun. Aku hanya tersenyum lemah ke arah Sehun. "No matter what. Aku tetap syg kau Sehun."balasku lalu memandang ke arah Shark. "Well.. Aku tak kan bunuh kau. Aku nak kau sengsara.. HAHAHA!!"ujarnya lalu melepaskan tembakan ke arah Sehun.

   Aku terkejut dengan tindakan Shark lalu memeluk Sehun untuk melindunginya. Aku terbeliak tatkala peluru tu mengenai badanku lalu aku rebah ke lantai.

End pov

  "NOOOOO... JEBALL.. JANGAN TINGGALKAN HUN. HUN SAYANGKAN NOONA. JEBALLYO.."tangis Sehun. Shark yang melihat keadaan itu hanya tersenyum sinis sebelum pergi dari situ. Tanpa mereka sedari, ad seseorang yang merakam keadaan tersebut dan menghantar rakaman tersebut kepada LGIG. LGIG sudah berada di dalam perjalanan ke gudang tersebut.

SKIP

LGIG pov

   Kami berjalan masuk ke gudang tersebut. Ketika kami mendaki tangga ke tingkat atas, kami terdengar suara seseorang yang sedang meraung lalu kami bergegas ke atas. Tatkala tiba di atas, kami tergamam melihat keadaan Iqa yang terbaring lemah di lantai dengan Sehun di sebelahnya..

  "Jebal noona.. Irreona. Jangan tinggalkan Hun. Noona cakap noona sayang Hun. Please Noona. Mianae.. Sebab Hun noona jadi macam ni."tangis Sehun kepada Iqa yang tidak sedarkan diri. Alaya yang dari tadi berada di situ terus keluar dari tempat persembunyiannya lalu berkata, "Bukan salah oppa pun. Iqa buat semua ni sebab dia sayangkan oppa. Dia tak nak kau terluka sebab dia."

  "Tapi kalau dia tak selamatkan oppa. Mesti semua ni tak kan terjadi. Kenapa dia selamatkan oppa sedangkan oppa dah sakitkam hati dia?"soal Sehun sambil menangis. "Sejak bila kau ada kat sini Alya?"soal Puteri. Aku yang hantar rakaman tadi kat korang. 😑 So agak-agak sejak bila aku ada kat sini?"soal Alya sinis.

  "So kau dari tadi dah ada kan? Asal kau tak selamatkan Iqa je bodo?"soal Ecah bengang dengan Alya. "Sebab Iqa awal-awal dah warning aku. Dia tak bagi aku join. Sebab dia mintak aku sampaikan surat ni kat korang n K-idols. Iqa cakap dia syg korang n jangan salahkan Sehun."terang Alya panjang lebar lalu menyerahkan kepada mereka. "Jom bawak Iqa gi hospital. Aku tak nak dia mati."ujar Adib lalu mengangkat Iqa bridal style manakala Sehun dipapah oleh Aush dan Fir. 'Aku akan balas dendam atas apa yang kau buat kat kakak aku, Shark. Aku akan pastikan seluruh keturunan kau tak kan aman.'desis hati Alya.

------------------------------------------------------

Okay. Sampai sini dahulu author boleh sambung. Insya Allah lain kali author sambung bab 9 pulak ye.. Jangan lupa vote ff author ni ye. dan tolong la baca ff adik author ni. Qilqueen

BLACK HIATUS & DARK FIGHTERWhere stories live. Discover now