BAB 10

27 1 0
                                    

   "Syarat dia.. kau kena belanja kitorang makan😄😄." Jawab Chorong. "Erk. Tu je ke syarat dia?"soal Adib keliru. "Ye. Tu je syarat dia. Ke kau nak aku bagi syarat yang pelik-pelik?"soal chorong kembali. "Eh. Tak. Bukan macam tu. Maksud aku. Kalau tu je syarat dia. Aku okay je. Jom la kita pergi restoran. Aku belanja korang makan kat restoran 5 bintang sebagai tanda minta maaf."ujar Adib, bersetuju.

SKIP

   Adib berseorangan di dalam wad Iqa.. K-Idols dan kawan-kawannya tidak dapat melawat Iqa pada hari itu kerana sibuk dengan kerja mereka. "Sayang. Bila awak nak sedar. Dah sebulan lebih sayang tak sedarkan diri. Bangun la. Saya minta maaf sebab lukakan hati awak."ujar Adib menahan tangisan. Adib mengeluh berat lalu menyambung, "Saya janji akan buang sikap cemburu buta saya. Tapi.. hiskk.. hiskk.. Bangun laa. Saya dah tak sanggup tengok awak terbaring macam ni😭. Saya rindu awak, sayang. Bangun la. Saya rindu nak tengok senyuman awak. Hiskkk.. hiskk.. Please bangun." Adib tidak dapat menahan esakannya. Lalu menghamburkan tangisnya..

   Walaupun Adib seorang ketua mafia yang berhati batu. Tapi itu tidak bermakna Adib sanggup melihat orang yang dia sayang kelihatan lemah di depan dia. "Saya tahu saya salah. Saya patut mendengar dahulu penjelasan awak masa tu. Bangun la awak. Hiskkk.. hiskk.."sambung Adib lirih. Adib mencium tangan Iqa. "Okay la awak. Saya balik dulu ya. Esok saya lawat awak balik🙂. Saya harap awak akan sedar dengan segera."ujar Adib lalu bangun untuk pulang ke rumahnya. Namun, ketika dia ingin melepaskan tangan Iqa, dia dapat rasakan Iqa menggenggam tangannya lalu kembali memandang Iqa..

   "Sayang? Awak dah sedar? Allah. Rindunya saya kat awak. Awak nak apa - apa tak? Saya ambilkan untuk awak."soal Adib teruja saat melihat Iqa sudah mencelikkan matanya sambil tersenyum ke arah Adib. "Saya nak... Air je."ucap Iqa sedikit serak. Mungkin kesan dari koma. Adib dengan segera menuangkan air untuk Iqa lalu menghulurkannya kepada Iqa. Setelah Iqa minum air, barulah Iqa dapat bercakap dengan mudah. "Dah berapa lama saya tak sedarkan diri?"soal Iqa lalu Adib menjawab,"Sebulan lebih,awak". "Lamanya"ujar Iqa,terkejut. "Ada apa-apa lagi ke awak nak,sayang?"soal Adib prihatin. Iqa menggelengkan kepalanya.

  "Kalau macam tu. Saya keluar sekejap ye? Saya nak hubungi kawan-kawan kita dulu. Mesti dorang gembira bila dapat tahu awak dah sedar."pinta Adib. Iqa hanya mengganggukkan kepala tanda memberi keizinan lalu Adib keluar sebentar untuk membuat panggilan.

SKIP

  Adib sedang menyuapkan Iqa makanan ketika kawan-kawan mereka menerjah masuk. "IQAAAAAA..."jerit mereka serentak. Iqa hanya tersenyum kepada mereka lalu berkata,"waalaikumsalam." Mereka hanya mampu berface-palm tatkala Iqa menyindir mereka. "Kau ni. Baru bangun pun nak sindir- sindir kitorang."rungut Ecah. "Entah kau ni. Tak habis-habis nak bagi deep"sokong Aush. Iqa dan Adib hanya mentertawakan mereka.

   "Mana abang-abang aku and K-Idols?"soal Iqa kepada mereka. "Kitorang ada je kat sini."kedengaran suara GD dari pintu. Iqa menoleh ke- arah pintu tersebut. "Hi baby girl kitorang ni. Macam mana? Ada sakit-sakit lagi ke?"soal Suho prihatin. "Hehe😅. Tak de dah. Aku kan kuat. Tak payah la nak risaukan aku."jawab Iqa. "Eleh🙄. Kuat la sangat. Kuat-kuat pun. Sebulan gak kau tido"sindir Abang Zack. Iqa menjeling geram kepada Abang Zack namun Abang Zack hanya menjelirkan lidah kepada Iqa.

   "Abang Hazim..... Tengok abang Zack tuuu."rengek Iqa manja. Lalu Abang Hazim mengetuk kepala Abang Zack kerana mengusik Iqa. "Adoii. Asal kau ketuk kepala aku?"soal Abang Zack tak puas hati. "Iqa kan baru je bangun. Yang kau nak ajak dia gaduh tu asal?"marah Abang Hazim, geram akan kembarnya yang gemar mencari gaduh dengan adik angkat mereka. "Alaaaa. Aku cakap je pun. Tu pun nak marah."rajuk Abang Zack. Iqa hanya mentertawakan Abang Zack.

SKIP

Seminggu kemudian,

   Iqa sudah boleh pulang ke rumahnya. Jadi kawan-kawannya merancang untuk membuat kejutan untuk Iqa. Jadi, Adib yang akan mengambil Iqa dari hospital manakala yang lain akan menyediakan persiapan untuk kejutan tersebut.

   Setelah Iqa memasuki kereta, Adib memandu keretanya ke arah yang bertentangan dari rumah Iqa. Iqa berasa hairan lalu bertanya, "Awak.. Awak nak bawak saya ke mana ni? Ni bukan jalan ke rumah saya kan?" "Saya nak bawak awak pergi satu tempat ni. Kita kan dah lama tak pergi date. Jadi apa salahnya saya bawak awak🥺."jawab Adib tenang. "Tak salah. Cuma saya pakai baju selekeh macam ni je awak."balas Iqa pula. Adib hanya tersenyum.

SKIP

   Adib memandu keretanya memasuki perkarangan sebuah rumah. "Erk. Kita kt rumah sape ni awak?"soal Iqa hairan. "Adalahh."balas Adib masih ingin berahsia. "Kata nak date tadi."balas Iqa curiga. "Hehe.. Awak ikut je la. Nanti awak tahu la."balas Adib lalu keluar dari keretanya. Baru sahaja Iqa ingin membuka pintu keretanya, Adib sudahpun membukakan pintu untuk Iqa. Iqa tersenyum sebagai tanda terima kasih. Lalu Adib membawa Iqa ke belakang rumah..

   "SUPRISEEEEEEEEE."jerit rakan-rakan mereka. Iqa berasa terkejut sehingga tidak dapat mengeluarkan perkataan untuk seketika. Lalu Iqa menenangkan diri kembali sebelum bertanya, "Erk. Apa semua ni?" "Kitorang buat majlis ni khas untuk kau."jawab Suho. "Tapi... For what?"soal Iqa hairan. "Nak meraikan kepulangan noona la."jawab Sehun pula. "Yep. Betul tu."balas Puteri. Iqa berasa terharu dengan kejutan tersebut. Semua rakan-rakannya ada termasuk ahli kumpulan Black Hiatus. "Terima kasih korang. Aku hargai sangat."jawab Iqa, gembira. "Tapi... Rumah sape sebenarnya ni?"soal Iqa hairan. "Ni rumah yang saya beli. Nanti lepas kawin, kita tinggal kat sini la."jawab Adib. "Bila masa awak beli? Saya tak tahu pun?"soal Iqa hairan. "Masa awak koma baru ni. Saya dah niat. Kalau awak sedar. Saya nak masuk meminang awak. Sebab saya nak jaga awk 24/7. Jadi saya beli la rumah ni. Insya Allah. Minggu depan saya masuk minang awak🥰."jawab Adib. Iqa berasa sangat gembira mendengar kata-kata Adib.

-----------------------------------------------------------

  Sampai sini sahaja kut sis sambung. Maaf sebab dah lama tak sambung. Sis dah hilang idea. Kalau ada sesiapa yang boleh bantu sis utk idea. Boleh la dm sis ye🥰. Sis btul2 mintak maaf sebab ambil masa yang lama untuk menyambung bab ini.. maaf sgt2

BLACK HIATUS & DARK FIGHTERWhere stories live. Discover now