Amri yang mendengar kata- kata Iqa mula berasa malu lalu berkata, "Aq x kira.. Aq akan pastikn ko jd milik aq suatu hari nnti.." Iqa tersenyum sinis.. "Cubalah kalau kau rasa kau akan berjaya.. Sbb aq mmg x kn pernah terima kau balik dalam hidup aq lepas apa yg kau dh buat dulu.."balas Iqa sinis.
"Bro, lain kali kalau x pandai setia, jgn nk berkapel.. Kalau x, ini lah yg akn jd.. Dh, syg.. Jom kita bla dari sini.. Semak syall tgk mamat ni."ujar Adib.. 'Erk.. Aq ke dia yg broken sekarang ni? Apasal ar dia nk over sgt..'ujar hati Iqa..
"Haah.. Jom ar biy.. Syg tetiba rasa panas kat sini.. Maybe sebab ada ahli neraka kt sini kut.. Jom geng.."perli Iqa sinis lalu menarik tangan Adib untuk mengikutinya.. Rkn2 mereka yg lain hanya mengekori dari blkg.. Amri mendengus kasar lalu pergi dari situ..
End pov
Iqa pov
Nasib baik lah si Adib ni tolong aq tadi.. Aq memandang Adib yg berada di sebelahnya.. Hmm.. Mamat ni not bad lah. Aq leka memandang wajah Adib yg kacak itu sambil tersenyum..
"Aku tahu aq ni hensem. Tapi jgn lah pandang aq macam nak tembus.."tegur Adib.. Aq tersentak lalu mendengus halus.. 'Mamat ni.. Kalau tak menyakitkan hati aku memang tak sah an.. Bengang siot..'
"Aku bukan pandang sebab kau hensem. Aku just nak ucap thanks je sebab tolong aku tadi.. And one more thing, kau ni memang jenis tak pandai jaga hati org ey?"ujar Iqa sarkastik.
End pov
Adib pov
Minah ni.. Aq headshoot jugak kang.. Nasib baik sayang.. Eh.. Erk. Aq sayang minah ni? Hell no.. Tapi, kalau aq x syg, asal aq nk jeles bila mamat td kacau dia..
"Welcome.. Aku tolong kau pun sebab aq faham perasaan kau.. Sape je tak bengang an kalu time kita dah move on, tetiba ada setan ajak getback.."jawab aku, ikhlas.. Aq lihat Iqa tersenyum manis ke arah ku..
End pov
Lovely Girls dan The Ice Guys yang lain hanya melihat sahaja ketua mereka berbual.. "Tapi an Adib, kenapa kau pergi bagitahu setan tu yang kau ni bf aku?"soal Iqa hairan.. "Erk.. Yang tu, lain kali je ar aku bagitahu.. Btw, jom ar kita pergi lunch.."balas Adib.. "Okey, jom.."balas The Ice Guys dan Lovely Girls serentak..
SKIP
"Haduih.. Aku terlupa something ar wei.."teriak Iqa.. "Pebenda yang kau terlupa tu?"soal Puteri. "Aku terlupa ar nak call budak2 aku kat korea tu.. Haduih.. Mampos aku kang.. Tak pepasal dorang merajuk ngan aku dho.. Arghh.."cemas Iqa.
Serentak dengan itu, kepalanya diketuk oleh 5 orang manusia.. "Pabo lah kau ni Iqa.. Takkan sebab tu je kau nak menjerit cam orang gila wei.."marah Ecah. "Entah kau ni.. Wat saspen orang je.."Puteri turut memarahi Iqa.. "Korang tak tahu perangai dorang tu.. Kang kalau dorg merajuk, naya aku.. Dah ar dorg tu favourite siblings aku. Key ar. Aku nak call dorang kat skype jap."ujar Iqa lalu meng on kan laptop nya..
Iqa membuka aplikasi skype lalu mencari nama Suho.. Kenapa bukan Sehun sedangkan Sehun tu adik kesayangan Iqa? Sebab Iqa tahu dah yang Sehun mesti tengah merajuk dengan dia sekarang ni..
Rakan2 aku hanya melihat perlakuan aku tanpa sebarang suara.. Apabila aku terjumpa nama Suho dan ternampak dia tengah online, aku pun menekan punat call..
Setelah talian bersambung, aku terus menegur Suho, "Anneyounghaseyo, Suho~shi.." Mendengar nama itu, Puteri dan Ecah cepat2 melihat ke skrin utk melihat Suho dan kelihatan lah ahli EXO kecuali Sehun dgn wajah masam mereka tapi mereka msih tidak bersuara.. "Hmm.. Wae kau call aku tetiba ari ni?"soal Suho acuh tak acuh..
"Aloo~~.. Korang marah aku ke ape ni??"soal Iqa.. "Gila kau kitorg tak marah.. Sape je yang tak marah. Dah ar kau balik sana, tak bagitahu kitorg awal2.."hamuk Chanyeol.. "Entah.. Pastu kau langsung tak call kitorang langsung.."marah D.O pula..
"Tapi aku kan tgh call korang skang ni.. Jangan ar marah.."pujuk Iqa.. "Memang lah skang ni kita tgh oncall, tapi skang ni kau dah duduk sana sebulan, baru kau tau nk call kitorg.."hamuk Baekhyun.. "Alaaa~.. Sori lah korang.. Aku bkn sengaja x nk call.. Tp aky terlupa ar.."rayu Iqa..
Exo menjeling tajam ke arah Iqa.. "Hehe.. X de ar.. Aku gurau je.. Aku busy sebenarnya selama sebulan ni... Jgn ar marah.. Pleaseeee.."pujuk Iqa sambip membuat aegyo nye.. "Ko nk tipu pun agak ar weiiii.. Sbb kn ko ar, kitorg kena pujuk Sehun yg terasa ngn k.. Ko x kesiankn Sehun ke?"soal Chen.. "Aq thu aq salah.. Tp jgn ar marah aq.. Aq bkn sengaja.. Aq tgh sibuk uruskn kumpulan.."balas Iqa.
"Ko senarnye mmg x ingat kitorg pun kan..."soal G Dragon.. "Erk.. Hehe.. Sori.. Bukan sengaja... Btw, bila korg dtg kt dorm EXO?"soal Iqa hairan.. "Sejak ko call Suho lg kitorg mmg ade kt sini.."balas Daesung.. "Btw, ko klu dh lupa kitorg, x payah ar nk acah ade hal ar, assignment ar.. Acah je lebih an.."balas Suga.. Our savage is coming..
Iqa terdiam.. Dia tahu dia salah kerana sudah melukakan hati mereka.. Tetiba, terdengar suara org menangis.. "A.. Ak.. Aku min.. Minta ma..af.. Ak..u ta..hu aku salah.. Hikss.. Pl..ease jang..an ben..ci hikss.. Aku.."tangis Iqa.. "Wey.. Jangan ar nangis.. Sori sbb marah ko.."pujuk Rapmon. "Kitorg x bencikan ko lah.."pujuk Suho pula.. "Haah.. Kitorg just bengang ngn ko je."balas Chorong..
K-idols pov
Kitorg x sangka lak Iqa akan menangis sbb kitorg.. Haih.. Salah kitorg jugak sbb marahkn dia sgt n tak nak dgr penjelasan dia..
"Dh lh Iqa.. Jgn ar menangis.."pujuk G Dragon.. "Ko..korg x ben..bencikan ak..aku kan?"soal Iqa dgn tangisan yg msih tersisa.. "Tak.. Unnie kn org yg pling kitorg syg.. Mana boleh benci.."pujuk Hayoung.. "Be.. betul ni?"soal Iqa lg.. "Ye.. Tp Sehun tu x thu ar.. Sbb time ko call td, dia trus msuk bilik dia.."jawab Kai.. "Okeylah. Kitorg ade training ni.. Nnti kita skype lg ye.."pujuk Naeun.. Lalu Suho meng-offkan laptopnya.
End pov
------------------------------------------------------
Nantikan sambungan seterusnya.. Dan di sini, author nk mintak maaf sbb dh lame x update.. Author busy ngn kelas & training.. Nnti, kalau author ade mse, author smbung bab 5 pulak ye..
YOU ARE READING
BLACK HIATUS & DARK FIGHTER
ActionIqa: Seorang gadis melayu yang belajar di Korea kini kembali ke Malaysia kerana berpindah ke universiti adiknya untuk menjaga mereka. Dia merupakan seorang gadis yang baik dan pemurah. Ramai lelaki yang meminatinya namun semuanya ditolak oleh Iqa. ...