BAB 7

45 1 0
                                    

SKIP

KLIA

  "Wah.. dah lame kita x dtg sini an.. jom ar g kt rumah iqa.. mesti dia surprise tgk kita ad kt Malaysia an.." ujar Suho. "tp kita nk naik ape g rumah iqa?" soal Daesung. "Teksi belambak kat sini" jawab taehyung..

   "TAPI YANG KORANG HERET AKU SEKALI NI KENAPA?"marah Sehun. "Kitorang tahu ar kau marahkan noona.. Tapi takkan la sampai tak nak jumpa dia kot.."ujar Jungkook. "Buat apa aku nak jumpa penipu macam dia tu"balas Sehun sinis..

PANGG!!

  "Jaga sikit mulut kau tu Sehun.. Jangan kerana satu kesalahan dia.. Kau tutup semua kebaikan dia. Selama ni. Dia yang tolong kita.."marah Suho.. "Entah kau ni.. Kau tu kira beruntung ar.. Sebab dia lebih sayangkan kau berbanding kami ni."balas Seungri. "Betul tu. padahal kami bertiga pun maknae.."balas Hayoung.

"It's okay.. Aku tak ambik hati pun.."tetiba terdengar suara seseorang menyampuk perbualan mereka dari belakang lalu mereka memandang ke arah suara itu.. "I..iqaa.. Ka..kau buat a..apa ka..t sini?"soal GD tergagap..

   Iqa tersenyum hambar.. "Aku datang nak ambil korang la.."balas Iqa. "Tapi.. Mana kau tahu kami ada kat sini"soal Naeun. "Korang kan idol terkenal. Confirm2 heboh kat laman sosial pasal kedatangan korang."jawab Iqa..

  "Dah berapa lama kau ada kat sini?"soal Baekhyun.. "Cukup lama untuk dengar segala perbualan korang."ujar Iqa sambil tersenyum lemah. "Btw.. jom la.. aku dah sediakan van untuk korang. satu van untuk satu kumpulan."ajak Iqa lalu berjalan ke pintu keluar KLIA.. K-idols hanya mengikuti Iqa dari belakang dengan perasaan bersalah..

SKIP

   "Okay.. Kita dah sampai di rumah korang.. korang pergi la rehat.. Mesti korang penat kan.. aku nak balik dulu.. petang ni aku ada kelas.."ujar Iqa lalu pergi dengan keretanya.. "Wehhh.. Korang tak rasa bersalah ke kat Iqa?"soal Kai.. "Even bukan salah kita. Tapi aku tetap rasa bersalah kat dia."balas Chanyeol. "Tu lah.. Korang tengok tak.. Dari air muka dia tadi dah tunjuk yang dia terluka dengan kata-kata Sehun. Tapi dia still layan kita kan."balas Taeyang. "Haah.. Siap sediakan van untuk kita lagi.. Macam tahu-tahu je kita tak ada kenderaan"jawab TOP.

  "ORANG YANG BAIK MACAM IQA NI KE YANG KAU BENCI SANGAT, HAH SEHUN? KAU TENGOK. DIA TETAP TOLONG KITA WALAUPUN KAU DAH SAKITKAN HATI DIA."herdik GD.. "Aku sokong kau hyung. Iqa tu terlampau baik. Dia langsung tak marah sedangkan hati dia terluka."balas Suho. "Sape je yang tak terluka. Bila orang yang kita sayang tetibe benci kita."sahut Chorong. "Dia terlampau sayangkan kita. sampaikan dia tak pernah benci or marah kita even kita sakitkan hati dia.."balas Rapmon. "Kesian eonnie.. Tadi youngie nampak air mata eonnie nak keluar tapi dia sapu cepat- cepat sebab tak nak kita nampak."ucap Hayoung.

  "Kitorang betul-betul kecewa dengan kau, Sehun.. Tak boleh ke kau jaga sikit kata-kata kau?"soal Jimin. Sehun terdiam. Dia sedar dia tidak sepatutnya berkata begitu.. Tetapi dia ego. "Dah lah.. Jom la masuk. Tak ada guna langsung cakap dengan dia."balas Chen. Lalu K-idols masuk ke dalam rumah manakala Sehun terus berlalu ke biliknya.. Dia menyesali perbuatannya ke atas noona kesayangan dia tetapi dia terlalu ego untuk meminta maaf.

SKIP

   "Weh.. Sehun. Kalau kau lapar. Makanan ada kat dapur. Pergi lah makan." panggil Taehyung.. Sehun turun ke bawah.. tetapi hairan melihat mereka semua memakai pakaian yang kemas.. Seolah-olah mereka ingin keluar.. "Erkk.. Korang nak ke mana ni? Tak bagitahu Hun pun yang kita nak keluar.."soal Sehun hairan.

   "Kitorang nak pergi jumpa Iqa. Buat apa nak ajak kau. bukan ke kau cakap kau benci dia. Jadi lebih baik kau duduk rumah dari ikut kami tapi sakitkan hati Iqa."jawab Suho sinis.. Sehun terdiam seketika.. "Dah la wei.. Jom gerak sekarang.."panggil Daesung.. "Wa..wait.. Hu..hun nak i..ikut.."ujar Sehun perlahan kerana takut dimarahi.. "Tak payah. kau ada pun buat sakitkan hati je."balas GD geram.. Lalu mereka berlalu dengan van memasing meninggalkan Sehun seorang diri..

BLACK HIATUS & DARK FIGHTERWhere stories live. Discover now