"Then, would u be my girlfriend?"soal Adib..
------------------------------------------------------
"Of course i do, Adib... I love u so much, u know.."jawab Iqa. Tetiba terdengar tepukan dari belakang Adib.. Lalu mereka pun berpaling.. Ternyata tepukan itu adalah daripada rakan2 mereka.
"Apa yg korg buat kt sini? Bkn aq suruh korg g mkn dulu ke??"soal Iqa kehairanan. "Peluang keemasan kot.. Takkan nk lepaskn kot. Kan korang?"balas Aush. "Betul tu.. Bukan selalu nk tgk sweet moment antara dua ketua mafia yg paling kejam ni."Fir pula membalas. "Tu ar. Selalu asyik nk bergaduh je. Jadi kitorg ikut la ko kejar Adib tadi."jawab Ecah. "What?? Korg follow aq?"soal Iqa geram.
"Ye ar. Kitorg bkn ape.. Korg ni bkn boleh kira sgt. Asyik nk gaduh je. Jadi kitorg Follow la."jawab Puteri. "Ko ingat aq ni takde kerja lain ke? Sampaikn tiap ari nk gaduh ngan Adib?"jawab Iqa geram. "Entah korg ni. Buat apa aq nk bergaduh tiap ari."jawab Adib pula.
"Bukan ko memang gaduh ngn Iqa ke tadi? Pasal apa tu? Jeles ek?"sindir Ecah. Adib terdiam.. Begitu juga Iqa. Iqa berasa bersalah. Jika bukan kerana mulutnya, pasti Adib tidak akan disindir.
"Tak lah korg.. Tadi aku je yang salah faham. Adib bukan jeles."jawab Iqa cuba mempertahankan Adib. Adib faham Iqa berasa bersalah.. Dia x nk Iqa berasa bersalah di atas perbuatannya td. Jadi Adib mengaku, "hmm.. Ye la.. Aku mengaku.. Aq jeles tadi.. Sbb tu aq bergaduh dgn Iqa." Aush mengangkat keningnya.. "Aik? sejak bila ko suka rendahkan ego ko?Bukan selama ni ko asyik nak menangkan ego ke?"soal Fir, sinis.. "Sesungguhnya anda adalah setan.."balas Adib sambil menjeling tajam ke arah Fir.
"Aku just bagitahu kenyataan. Ke ko dah berubah since ko kapel ngn Iqa?"jawab Fir lagi. 'Mamat ni. Memang tak kan pernah nak diam. Ada gak aku headshot kang'desis hati Adib. "Dah la.. Diam boleh tak? Bising ar korang ni. Kitorang baik salah. Kitorang gaduh salah. Dah korang nak kami wat ape?"marah Iqa pula, geram.. "Kami nak korang kawin. Hahahaha.."balas LGIG. "Sesungguhnya korang adalah babi."jawab Iqa dan Adib serentak..
end pov
SKIP
K-Idol pov
"Korang. Macam mana kita nak pujuk Sehun ek? Nak marah Iqa lama- lama pun tak leh. Sebab Iqa kan leader kesayangan kita. Tapi Sehun tu lak adik kesayangan kita. Hmm.."soal G dragon. "Hmm.. Apa kata kita pergi ke Malaysia? Jumpa Iqa. And time tu.. Biarlah Iqa pujuk Sehun."cadang Jungkook.
"Nice idea. Tapi nak ke si Sehun tu ikut kita?"soal Naeun. "Ye tak ye gak an. Cam ne ek kita nak paksa dia ikut kita?"soal D.O.. "Kita letak ubat tidur dalam minuman dia. Pastu kita angkat la dia letak dalam flight. Camne? Ok tak?"soal Suho. "Perghh.. Walaupun cadangan ko tu jahat. Tapi kami sokong."balas Chorong. "Tapi.. Nak naik apa?"soal Taehyung. "Haah kan. Nak naik private jet ke atau our helli.. Or kita naik flight awam?" soal Jhope. "Of course la naik our private jet. Naik Helli mana muat. Flight awam lak nanti mesti orang akan pelik.. sebab kita kepong si Sehun tu." balas Baekhyun. "Okay.. So, kita nak pergi bila dan pukul berapa nak pergi?"soal Rapmonster.. "Kita akan bertolak hari Ahad ni. Dalam jam 8 pagi la."putus G Dragon. Dia merupakan second boss di dalam kumpulan Black Hiatus di Korea. "Aii aii.. captain.."balas mereka serentak.
End pov
------------------------------------------------------
Wow.. K-idols nak datang Malaysia? Hanya disebabkan oleh perbalahan di antara leader dan maknae kesayangan mereka? So sweet.. Nantikan sambungannya di bab yang seterusnya..
YOU ARE READING
BLACK HIATUS & DARK FIGHTER
ActionIqa: Seorang gadis melayu yang belajar di Korea kini kembali ke Malaysia kerana berpindah ke universiti adiknya untuk menjaga mereka. Dia merupakan seorang gadis yang baik dan pemurah. Ramai lelaki yang meminatinya namun semuanya ditolak oleh Iqa. ...