BAB 5

75 2 0
                                    

Normal pov

   "Dorg tu bkn k-idol ke?"soal Ecah kpd Iqa.. "Yup.. Mmg dorg tu k-idol."balas Iqa selamba.. "Apa hubungan ko ngn dorg, Iqa?"soal Adib.. "Dorg tu ank buah aq merangkap family angkat aq kt Korea.. Dorg ar yg jaga aq kt sne.."jawab Iqa..

  Adib yg mendengar pengakuan Iqa tetiba merasa cemburu.. Terdetik juga di hatinya, 'sepatutnya aq yg jage dia.' Iqa yg melihat perubahan riak di muka Adib merasa hairan lalu bertanya, "ko dh knp, Adib?" Adib tersentak seketika.. "Hah? A..apa yg ko ckp?"soal Adib sedikit hairan.

   Iqa menjulingkn matanya ke ats tanda bengang ngn Adib.. "Aq tanya ko dh knp? Asal muka ko tetiba merah?"soal Iqa kembali.. "Err.. Nothing.."jwb Adib ringkas.. "Kalau x de pape, x kn muka ko tetiba merah."bls Iqa sarkastik.. "Aq panas ar."jwb Adib..

  "Nk membohong agak2 ar.. Skang ni kita kt dlm cafe yg ber'air-cond'.. Bodoh tu simpan skit."bls Iqa kembali.. Adib menjeling Iqa geram apabila Iqa mengatakn dia bodoh.. "Aq ckp x de pape tu means x de ar.. Yg ko nk sibuk hal aq tu dh knp?"herdik Adib tetiba..

  "Ko dh knp nk tengking aq tetiba? Dh gila ke ape? Aq just tanye an.."jwb Iqa, x puas hati akibat ditengking secara tetiba.. "Masalahnya, aq dh jwb an. X de pape. Yg ko nk desak aq tu dh knp?"marah Adib.. "Ke ko jeles sbb k-idol tu yg jaga aq?"tebak Iqa tetiba..

  BAMM!! Tekaan Iqa membuatkan Adib berasa gelisah. "Ma..mana ada.. Ke..kenapa aq na..k je..les lak?"soal Adib, tergagap.. Iqa tersenyum sinis manakala Adib hanya mendiamkan diri.. Lovely Girls dan Ice Guys hanya memandang mereka berdua..

LGIG(exc Adib n Iqa) pov

   Dh knp ngn leader kitorg ni? X abis2 nk gaduh.. Asal jumpa je gaduh.. Cam x de keje lain je..

  Tetiba suasana berubah sunyi.. Tp kitorg dh thu knp tetiba senyap.. Sah leader2 tersyg kitorg tu dh stop gaduh.. "Dh abis gaduh ke?"soal Puteri lalu mereka memandang ke arah Iqa dan Adib.. Mereka hairan.. Asal Iqa tersenyum sinis sedangkan Adib terdiam dgn muka yg semakin memerah..

End pov

Normal pov

  "Dh."jwb Iqa sepatah.. "So, sape mng kali ni?"soal Ecah. "Well.. Like always, aq ar yg mng.."bls Iqa.. "Btw, korg nk thu x?"soal Iqa pula.. "Thu ape?"soal LGIG serentak.. "Thu mcm mne aq boleh mng.."bls Iqa smbil tersenyum sinis.. Adib yg mendengar kata2 Iqa semakin memerah mukanya lalu menukar topik, "Iqa.. Bkn ko kata nk belanja kitorg ke td?" Iqa hanya tertawa mendengar kata2 Adib..

  "Korg nk thu ke x?"soal Iqa kpd LGIG tanpa menghiraukan Adib.. LGIG dpt merasakan ada something yg memalukan Adib telah terjadi.. Jika tidak, mengapa Iqa x abis2 nk tanya dorg n Adib lak tukar topik an.. "Mestilah kitorg nk.. Kn korg?"ujar Fir.. LGIG yg lain sekadar menganggukkan kepala..

  Sekali lg Iqa tersenyum sinis kpd Adib.. "Aq mng sbb Adib malu.. Rupa2nya muka dia merah td sbb jeles bila dpt thu k-idols yg jaga aq kt Korea.."jwb Iqa tenang.. Lalu terhamburlah ketawa LGIG.. Muka Adib semakin memerah.. Dia geram dam malu dgn sikap Iqa.. Lalu, Adib terus pergi dari situ tanpa berkata2..

   Ketawa LGIG terhenti tatkala menyedari bahawa Adib telah merajuk dgn mereka.. "Er.. Weii.. Aq rasa Adib marah ngn kita ar.. Jom ar pujuk dia.."ujar Aush.. Iqa tetiba merasa serba salah.. Iqa thu bhw dia x sepatutnya memalukan Adib begitu.. "Sokay, guys.. This is my fault.. Biar aq je yg pujuk dia..ujar Iqa pula..

  "X ar.. Ni bkn salah ko.. Ni semua salah kitorg sbb ketawakn dia.. Mesti dia malu.."bls Puteri.. "But, kalu aq x malukan dia mcm td, mesti korg x ketawakn dia n dia x kn merajuk.."bidas Iqa kembali.. "Dh ar.. Korg g je mkn dulu.. Order je pape yg korg nk.. Hari ni aq belanja.. Nnti aq menyusul.."sambung Iqa..

SKIP

Iqa pov

  "ADIB"jeritku tatkala terlihat Adib yg berada di tmn bunga.. Adib yg mendengar suara org memanggilnya berpaling dan memandang muka ku.. Wait.. Mata dan telinga Adib merah.. Means dia menangis.. Dan for sure sbb aq..

   Aq nmpk Adib bgun utk pergi dari situ.. Aq terus kejar dia and capai tgn dia.. "Wei.. tunggu la.. Ko marah aq ke??"soal aq kpd Adib walaupun aq dh thu senarnye.. Adib tidak menjawab sebaliknya menjeling aq.. "Sorry.. Aq thu aq x spatutnye ckp cm tu td.. Aq gurau je.."pinta aq smbil menundukkn kepalaku.. "Dah la.. Kau bla ar.. Menyampah lak aq tgk muka kau.."balas Adib.. "No.. Saya tahu saya salah.. But please forgive me.. Saya minta maaf.." rayuku lg.. Wow!! X pernah lg aq minta maaf kt sesiapa sblum ni..

  "Ko nk apa lagi.. Kn aq ckp bla tu bla je la.. Tak puas lg ke ko sakitkn hati aq??"herdik Adib.. Aq sedikit tersentak ketika diherdik Adib.. Entah kenapa aq berasa yg empangan air mataku bkl pecah..

  No!! Aq x leh biarkn dia nampak aq menangis. But aq x thu knp aq trus berdiri di sini..

End pov

  Adib terdiam saat melihat Iqa mengalirkan air mata.. "Sorry. Aq x de niat nk marah ko.. Just aq bengang sbb ko malukn aq td."pujuk Adib.. "Ka.. kalau ye pun aw..awak marah sa..saya.. X pa..payah lah nak tengking saya.."jawab Iqa dalam tangisan.. Adib menarik Iqa ke dalam pelukannya..

  "Shh.. Aq minta maaf. Yes.. Memang betul aq jeles psl K-idol tu. Semua tu sbb aq dh mula sayangkn kau.. I love u, Iqa.. So, please jgn nangis sbb aq. Aq x nk kau nangis sbb aq.."jujur Adib smbil memujuk Iqa.. Iqa yg mendengar kata2 Adib tu terus terdiam seketika.. "Betul ke awk syg sy?"soal Iqa kembali..

  "Ye.. Saya mmg dh sygkn awk lebih dr diri saya sendiri.. Saya cintakan awk.."jawab Adib.. Iqa tersenyum di dlm pelukan Adib.. "I love u too, Adib.. Saya pun dh mula syg awk.."bls Iqa smbil mengeratkan pelukan.. "Then, would u be my girlfriend?"soal adib..

------------------------------------------------------

  Agaknya lah kan.. Apa jwpn Iqa tu ye? Jumpa lg di bab seterusnya..

BLACK HIATUS & DARK FIGHTERWhere stories live. Discover now