Charissa masih lagi tidur time tu. Penat dia nangis. Keadaan dia pun tidak terurus. Tiba tiba door bell kena tekan. Lama baru Charissa terbangun. Malas malas lagi dia berdiri. Dia rasa macam tidak kuat kaki dia mau berdiri. Tangan dia pun terasa lemah. Balik balik lagi kena ketuk pintu. Pelan pelan saja dia buka tu pintu. Rupanya ada anty Sherrie datang sama anak dia si Ash. Dia tengok muka anty Sherrie terus anty senyum. Si Ash pula terus tengok tempat lain. Sengaja dia kasi lari pandangan dia. Tapi si Charissa tidak berapa peduli sama tu lelaki. Bukan penting pun. Anty sherrie sama Ash masuk di dalam. Terkejut anty nampak keadaan rumah.
"Charissa..please jangan macam ini. Sampai bila mau begini? Kesian mamy dady tidak tenang tu dorang nampak kau begini." Bilang anty Sherrie sambil pungut pungut gelas yang bertaburan di lantai.
Si Ash? Dia seluk poket saja. Berdiri. Tidak duduk pun. Balik balik saja tengok di luar. Macam tiada kesabaran mau pulang. Charissa perasan juga gaya si Ash lain lain. Macam mau mengelak tengok dia. Tapi Charissa buat bodoh saja. Malas mau peduli. Lagipun dorang bukan bekenal. Anty Sherrie pula melarat sudah pigi dapur. Kasi bersih bersih apa yang patut.
"Mamy? Seriously? Kita datang sini untuk jadi nanny dia? Come on. She's rich. Dia boleh hire orang gaji bah." Bilang si Ash tiba tiba. Terkejut si Charissa dia cakap macam tu.
"Ash..stop it. Jangan cakap macam tu. She's your wife to be. Bakal menantu mamy juga. Tidak salah kita tolong ringankan dia time dia susah hati macam ni." Bilang anty sherrie.
Bulat saja terus mata Charissa dengar macam tu. Terus dia tengok lagi si Ash. Si Ash mendengus saja terus keluar dari rumah. Sana dia di luar berdiri ambil angin. Bingung betul si Charissa dengar macam tu. Apa lah maksud tu semua, bilang dia dalam hati. Anty sherrie terus datang dekat dia. Senyum senyum anty Sherrie nampak muka Charissa terkejut. Dia duduk sebelah Charissa terus pegang tangan dia.
"Wasiat dady kau mau kasi kahwin kau sama si Ash." Bilang anty Sherrie.
"Kahwin? Tapi kenapa? Kenapa dady mau buat macam tu? Saya belum mau kahwin ni anty." Charissa geleng geleng kepala. Dia terkejut dengar anty Sherry cakap begitu.
"Ash macam mana? Dia setuju kah? Saya belum sedia ni anty." Bilang charissa. Dia macam terlupa sekejap kesedihan dia. Tiba tiba si Ashton masuk balik.
"Kita kahwin saja. Jangan fikir banyak. Majlis next week. Kalau saya sudah setuju, saya tidak mau kau membantah." Bilang si ash tegas. Tapi dua tangan dia masih dalam poket. Tinggi betul dia berdiri depan si charissa.
Charissa berdiri pelan pelan. Dia terus maju p depan Ash. Betul betul depan si Ash. Sampai dada si Charissa sikit lagi bertembung sama badan si Ash. Terus cepat si Ash undur sikit. Sudahlah si Charissa braless. Deii. Tapi dia macam tidak sedar. Then si Ash pun diam saja. Tidak tegur.
"Betul meh kau setuju kahwin saya? Atas dasar apa? Kita tidak pernah kenal. Apalagi bercinta. Saya tidak mau kahwin kau." Bilang si Charissa depan si Ash.
"Tidak perlu kau kisah sebab apa saya mau kahwin kau. Bersyukurlah bah ada lelaki akun mau kahwin perempuan manja macam kau ni. Apa pun tidak pandai buat. Huh!" Jawab si Ash. Mamy dia risau sudah durang mau bergaduh. Nasib juga tidak.
"Bah. Okay kalau kau cakap gitu. Next week kita kahwin. Petang ni kita cari wedding planner. Saya anak tunggal and living like a princess for all this while. Saya mau kau treat saya like a queen. Tiada alasan ah. Saya tidak mau dengar ni wedding tidak jadi." Bilang si Charissa. Dia pun separuh mencabar si Ash.
"Tidak payah cari wedding planner. Bridal, wedding planner and everything saya sudah settled. Sebab saya tau kau bukan tau apa apa pun." Ash senyum separuh mengijik. Geram betul hati Charissa. Tapi dia tahan saja. Nasib baik ada mamy Ash di sana. Kalau tidak sudah dia cakar muka si Ashton.
"Sudahlah mamy. Mari balik. Besok lagi kita datang lawat ni our so called QUEEN.." bilang si Ash lagi sambil berjalan keluar dari tu rumah. Siul siul lagi dia puas hati.
Mamy si Ash pun peluk cium si Charissa. Dia suruh Charissa jaga diri. Belajar berdikari dan jangan terlampau bersedih. Mamy dady happy sudah di heaven dia bilang. Charissa pun angguk angguk saja. Dia senyum sama anty Sherrie.
Dia hantar anty Sherrie keluar. Lama dia berdiri di pintu sambil tengok dorang yang masih dalam kereta. Dari jauh lagi Charissa nampak Ash macam tekan tekan handphone. Anty Sherrie masih lambai lambai sama dia. Dia pun balas juga. Terus tidak lama handphone Charissa vibrate dari dalam seluar. Dia pun ambil la tengok. Ada whatsapp pula dari stranger's number.
"Pigi lah masuk. Sampai bila mau berdiri diluar begitu? Kalau kecil nda apa. You are my wife to be. Belum official wife lagi. Tidak payah tayang tayang. Go put on your bra!"
Lepas saja Charissa baca tu terus dia tengok kereta dorang. Tapi start sudah berjalan. Senyum senyum muka si Ash dari dalam kereta. Malu betul si Charissa rasa. Panas muka dia. Cepat cepat dia masuk dalam rumah.
"Astagaaaaa!!" Dia bilang sambil pegang dada dia. Apa tidak, mini shirt nipis warna putih. Boleh nampak lagi di dalam.
Itu buah anggur pun macam ranum saja.Lama Charissa duduk di sofa. Terus dia ketuk ketuk dahi dia. Macam bodoh betul dia rasa. Menyesal dia setuju mau kahwin tadi. Siapa si Ash pun dia tidak kenal. Hensem memang hensem. Tapi tu gaya dia yang sundal buat Charissa was was pula. Terus berbunyi lagi handphone dia. Kali ini si Ash call sudah. Bukan lagi whatsapp. Laju saja si Charissa jawab.
"Hello!" Ganas si Charissa jawab.
"Amboiii.. laju juga jawab. Rindu kah?" Bilang si Ash. Serak basah lagi suara dia.
"Eee please lah. Saya mau cakap sama kau please jangan terlampau sundal!" Jawab Charissa.
"Sundal? Kau miskin meh? Sampai baju tebal sikit pun nda dapat beli? Kalau mau pakai tu kain nipis macam tadi bagus kau nda payah pakai baju." Ni kali Ash pula marah dia. Terkejut si Charissa.
"Nanti tunggu kita kahwin baru lah. Kau telanjang pose pose depan saya pun nda apa. But for now please behave." Bilang si Ash lagi. Belum sempat si Charissa mau jawab sudah kena off.
Charissa terus kasi hampas tu handphone dia diatas meja. Geram betul dia sama si Ash. Macam berlagak betul tu lelaki. Charissa berlari pigi bilik. Sampai ja di bilik terus dia mandi. Dia sendiri tidak tau bila last dia mandi. Terlampau murung sampai diri sendiri nda teratur. Betul cakap anty Sherrie. Mesti mamy dady sedih kalau nampak keadaan begini. Charissa terus senyum tawar. Dia mau kuat. Sekarang dia tiada siapa siapa sudah, dia mesti mau berdikari.
Bila dia ingat si Ash, mood dia berubah. Geram betul dia sama si Ash. Kalau boleh dia mau kasi bukti sama si Ash yang dia bukan perempuan sembarangan.
"Mau sangat kahwin kan?? OK fine!" Charissa bilang sambil kasi lucut tuala di badan dia.
Dia tengok balik badan dia di depan cermin. Terus sekali lagi dia rasa kena tengok dari jauh. Dia tau lah tu lelaki yang hari tu ada teropong. Tapi masa tu tiada mood dia. Dia kasi middle finger saja terus tutup tu langsir. Tidak sudah dia pakai baju. Naked saja dia baring tutup pakai selimut. Biarlah. Bukan ada orang lain lagi dalam rumah, charissa bilang.
Siok dia tidur, dia rasa muka dia macam basah. Kena renjis air. Laju dia buka mata. Punya terkejut dia nampak si Ash berdiri di depan dia. Charissa terus tarik tu selimut kasi tutup badan dia.
"Oiii apa kau buat sini??? No manners!" Charissa jerit. Marah betul dia. Lagi lagi tu lelaki ada dalam bilik dia.
"Excuse me,kau yang tidak kunci pintu dibawah. Pintu bilik pun tidak kunci. Lepas tu telanjang lagi disini. Betul betul makan besar lah kalau ada pencuri masuk tadi." Bilang si Ash. Sambil dia pungut pungut baju si Charissa yang bertaburan diatas lantai. Charissa tengok ja.
"Bersiap lah kau. Ikut saya pigi rumah. Dorang mamy sama dady bawa dinner. Hmm." Bilang si Ash lagi.
"Rumah? Mana rumah lagi ni? Belum saya pernah pigi rumah kamu tau." Charissa garu garu kepala. Sebab selama ini kalau dady bawa dia mesti dia tidak ikut. Yang dia tau dady bilang rumah dorang dekat dekat sini saja.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...