"Charissa..come out now" Ash ketuk tu pintu bilik mandi. Sebab mau dekat tiga jam sudah si Charissa didalam.
"Come on Charissa.. let me explain.. im so sorry. I know its my fault. Tapi tolong dengar dulu apa saya mau cakap." Ash bilang lagi sambil tidak berhenti ketuk.
"Ya saya mabuk, saya salah. Jangan begini bah aduii.. Sorry saya betul betul tidak sedar tu semalam. Buka pintu please? Saya janji tidak buat lagi." Ash masih berdiri diluar pintu. Tapi sunyi saja.
"Bah kalau kau tidak buka saya kasi pecah ni pintu. Saya kira sampai tiga saja ni.." masih juga sunyi tiada jawapan.
"1...."
"2...."
"3......."
"Darrrrrrrrrrrr!!!!" Si Ash terus rempuh tu pintu. Terbuka luas terus tu pintu.
Ash panik sudah tu sebab tiada menjawab. Dia masuk, tengok kiri kanan. Rupanya Charissa sedang nyenyak tidur dalam tab mandi. Itu mandian buih dia tinggi sudah tutup badan dia. Kepala dia saja keluar. Nyenyak betul dia tidur. Ash terus hela nafas panjang. Senyum dia nampak gaya si Charissa yang macam budak.
Ash maju then dia duduk di tepi tu tab. Di tangan dia ada sudah tu bathrobe. Dia mau kasi si Charissa. Slow slow dia kasi bangun Charissa. Menguap panjang lagi dia. Dia gosok mata sambil tengok muka Ash depan dia. Terkejut dia sikit termasuk kepala dia dalam air. Tapi Ash terus pegang tangan dia. Charissa tidak juga marah tapi dia terkejut.
"Sorry.. saya betul betul minta sorry sama kau. Tiada niat saya mau buat kau macam semalam." Bilang si Ash. Dekat saja muka dorang masa tu. Dia tenung betul mata Charissa dalam dalam.
"Saya janji lepas ni saya tidak mabuk macam tu lagi. Saya tidak buat jahat sama kau lagi. Jangan merajuk lagi ah.." Ash pujuk Charissa macam budak kecil. Amazingly si Charissa angguk manja.
"Jadi kau masih marah saya?" Ash tanya lembut. Charissa geleng kepala.
"Jadi? Napa buat muka macam tu?" Bilang si Ash lagi lepas tengok muka si Charissa monyok saja.
"Sa...saya lapar..." bilang si Charissa. Terus dia kasi lari pandangan dia dari si Ash. Dari semalam dia belum makan apa apa lagi. Senyum terus si Ash.
"Bah berdiri lah.. siap siap nanti kita turun pigi makan. Okay? Saya tunggu diluar. Baju kau tunah saya sudah sangkut." Bilang si Ash sambil tunjuk tu baju yang bertaburan tadi di lantai bilik mandi.
Ash berdiri terus keluar dari tu bilik mandi. Dia tutup lagi balik tu pintu. Charissa tengok saja dia. Entah kenapa lain dia rasa lepas Ash layan dia lembut macam tu. Dia pun berdiri terus keluar dari tu tab mandi. Dia berdiri sekejap dibawah tu paip pancuran kasi buka sisa tu sabun di badan. Selesai saja dia pakai baju terus dia tengok muka dia di cermin. Macam menyesal pula dia emosi marah si Ash begitu tadi pagi.
"Astagaa.. kenapa juga saya cakap macam tu??" Bilang Charissa bercakap di depan cermin.
"Kesian dia.. dia pun bukan sedar tu. Hmmm" sambil dia sisir rambut dia. Terus dia berhenti.
"Aduiii takkan lah saya mau tarik balik tu ayat saya yang tidak boleh kena sentuh? Bikin malu saja nanti." Masih lagi dia bercakap sendiri.
"Kalau dia cari orang lain???? OMGEEEEEE!!!!" Terjerit dia sekijap dalam bilik mandi.
"Are you okay in there??" Bilang si Ash dari luar. Terus cepat cepat Charissa tekup mulut dia. Dia tampar tampar lagi mulut dia.
Pelan pelan dia buka tu pintu, ada Ash berdiri di sana depan. Sudah ready kunun. Casual saja dia pakai. Si Ash senyum sama Charissa.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...