Si Ash terdiam. Dorang berlaga mata saja time tu. Sunyi. Terus Ash tiba tiba ketawa. Dia tarik tangan dia yang di dada Charissa tadi then dia sentuh dahi Charissa. Bingung Charissa kena buat macam tu.
"Kau demam kah ni?" Bilang si Ash. Padahal dia pun rasa awkward time tu.
"Ya. Saya demam. Demam cinta." Bilang si Charissa lagi. Makin lagi si Ash ketawa geli hati.
"Pandai sudah kau berlawak sekarang ah? Mari sini. Entertain me." Ash tarik tangan Charissa bawa duduk di sofa. Charissa pun ikut saja.
"Ash.. kau tidak pandai serius kah ni?" Si Charissa mau marah sudah. Geram dia nampak tu gaya si Ash.
"Bukan bah. Lucu bah kau tiba tiba cakap begitu. Kan dulu bukan main kau benci saya." Bilang Ash lagi sambil tekup mulut dia tahan ketawa.
"Ehhh! Bikin panas! Bagus saya diam diam saja tadi tu." Si Charissa cubit badan sama tangan si Ash.
"Kau mau pigi mana??" Ash tanya Charissa bila dia tengok Charissa berdiri kasi tinggal dia di sofa. Charissa tidak menjawab. Hentak hentak kaki dia naik katil terus tutup badan pakai selimut. Sampai kepala dia tutup.
"Jadi kau malu kah ni?" Bilang Ash lagi ketawa sambil tengok Charissa begitu.
"Kira okay lah bah tu kau confess. Berani oh. Hahahaha" Ash makin lagi mengejek. Tiba tiba keluar tangan Charissa dari selimut dia kasi middle finger sama Ash. Ash geleng kepala saja tengok sambil ketawa.
"Bah sudah lah tu merajuk. Hari ni takkan mau berkurung dalam bilik saja. Bukan juga kau mau ehem..ehem.." si Ash mau kacau lagi si Charissa tapi tetap juga dia diam dalam selimut.
"Nda bah.. mari kita jalan jalan niari? Mau? Naik kereta api..naik gondola.." bilang si Ash lagi. Punya laju si Charissa keluar dari selimut. Bulat mata dia excited.
"Kita naik gondola? Mari kita lawat rumah Marco Polo? Pleaseeee" start sudah Charissa dengan muk manja dia. Senyum ja Ash tengok.
"Siapa lagi tu? Angkol kau?" Bilang si Ash. Monyok terus muka si Charissa.
"Gagal kali sejarah dunia kau ni. Marco Polo pun tidak kenal." Charissa berdiri terus mau masuk dalam bilik mandi. Ash pigi ikut dia dari belakang.
"Saya kenal bah..siapa tidak kenal Marco Polo..bah cukuplah topik pasal sejarah dunia. Kita ni pula, bila lagi mau cipta sejarah di Venice?" Keluar suara husky dia berbisik dari belakang Charissa. Meremang bulu tengkuk si Charissa.
Si Ash pelan pelan letak tangan dia di pinggang si Charissa. Masih lagi Charissa membelakang. Dia punya degupan jantung terlampau laju sudah. Si Ash pula berabis tahan ketawa dia di belakang si Charissa. Dia peluk terus si Charissa dari belakang. Nafas dia pun si Charissa boleh rasa lagi di belakang tengkuk dia. Niat si Ash cuma mau tease si Charissa. Tapi entah kenapa feeling dia pandai lain lain waktu dorang sedang berpelukkan begitu. Cepat cepat Ash tolak si Charissa masuk sana dalam bilik mandi. Terkejut si Charissa. She was hoping for more. Dia ingat si Ash serius. Last last dia ambil tu selipar di bilik mandi terus dia baling di kepala si Ash. Ngam ngam kena. Tidak missed. Tepat pada sasaran. Terus dia hempas tu pintu kasi tutup.
------------------------------------------------------
Start saja dorang keluar dari hotel, terus si Charissa demand macam macam. Bilang dia mau makan pizza original made by Italian. Jalan punya jalan akhirnya dorang jumpa juga kedai pizza. Rasa dia memang berbeza dari yang kamurang makan di Pizza Hut di kk. Sebab dorang pakai fresh spices and herbs. Berabis lah si Charissa kasi tunjuk si Ash kebolehan melahap dia sama si Ash. Si Ash pegang handphone sibuk tekan tekan. Mana si Charissa peduli. Padahal si Ash malar snap candid photo dia. Bikin bahan mengijik nanti kalau si Charissa buli dia.
Siap makan saja, terus si Charissa claim janji si Ash tadi mau bawa naik gondola. Kalau pigi Venice tidak naik gondola, jangan berani berani kastau orang yang kau sudah visit Venice si Ash bilang sama si Charissa. Buat bodoh ja Charissa bila Ash cakap begitu. Time naik tu gondola, ada satu orang Uncle Italian yang tolong dayung. Sementara si Charissa posing kena ambil gambar oleh si Ash. Berabis dia freeze buat pose bergambar, tau tau si Ash record video. Itu pun salah satu bahan untuk kasi kena si Charissa kalau dia buat jahat sama si Ash. Senyum senyum si Ash puas hati.
"Ash.. mari kita try tunahh.." sambil jari telunjuk si Charissa tunjuk tu water taxi. Senyum si Ash.
"Lepas tu?" Si Ash tanya lagi padahal memang dia tau si Charissa mau bergambar disana.
"Ihhh jangan banyak tanya. Marilahh. Kau bayar ah." Bilang si Charissa lagi sambil tarik tangan si Ash.
Dorang dua naik water taxi feeling macam orang kaya. Sebab memang luxury betul model boat dia. Senyum Charissa puas hati. Lama dia senyum sambil mengelamun tengok tu air. Selalu orang bagitau dia yang Venice ni kota air. Sekarang baru dia faham dengan jelas kenapa Venice kena gelar begitu.
"Ash..kau tengok saya bah. Ada macam Angelina Jolie kah yang berlakon di movie The Tourist?" Bilang Charissa lagi sambil bergaya tengok si Ash. Lama si Ash tengok dia terus Ash tolak dahi si Charissa.
"Jangan kuat perasan boleh kah?" Bilang si Ash terus dia tidak sudah layan si Charissa.
Hari pun mau malam sudah. Si Ash bilang nanti besok lagi sambung jalan jalan. Naik gondola lagi besok kunun. Si Charissa tidak mau tapi Ash bilang sudah bayar tadi sama tu angkol. Geram si Charissa. Sebelum balik sempat lagi si Ash bawa Charissa pigi Hard Rock Cafe sana. Mau tengok life band. Tidak juga Charissa menolak. Tapi longlai sudah dia sebab penat dan mengantuk. Jarang dia skip tidur tengahari, sebab tu lah penat. Si Ash balik balik kastau dia jangan terlampau kuat tidur kalau jadi perempuan. Nda padan dia bilang.
Dorang order makan, sekejap saja si Ash sama Charissa makan. Kes lapar kan, memang lah. Lepas tu dorang tidak terus balik. Stay lagi tengok live band. Si Charissa tidak fokus tu live band. Dia sibuk scroll skrin handphone dia untuk tengok tempat menarik di Venice. Manatau boleh pigi besok. Sedang dia tengok handphone, tiba tiba mata dia tertumpu sama satu ayat pasal Venice.
"A local legend says that lovers will be granted eternal love and bliss if they kiss on a gondola at sunset under the Bridge of Sighs as the bells of St Mark's Campanile toll."
Terus automatik si Charissa teringat cakap si Ash yang mau bawa dia naik gondola lagi besok. Start sudah silly imagination si Charissa. Dia rasa mau panas muka dia. Terus tidak keruan dia duduk. Dia punya feeling berbunga bunga. Rasa mau senyum,tidak juga. Biut tu mulut dia malu malu tahan mau senyum. Si Ash ternampak tu gaya dia yang begitu. Hairan si Ash.
"Yang kau senyum sendiri lagi ni kenapa? Betabiat.." bilang si Ash. Dia kemas barang dia tanda mau balik. Si Charissa tidak marah atau menjawab, masih lagi dia malu malu. Deii.
Sampai saja dorang sana di dalam bilik, punya laju si Charissa berlari masuk dalam bilik mandi. Bingung si Ash tengok. Dia malas mau perduli sebab dia terlampau penat. Dia buka baju sama seluar. Tinggal boxer lagi dia pakai. Dia ambil tuala terus letak di bahu. Sementara tunggu si Charissa keluar dia baring kejap di katil. Tunggu punya tunggu dia pun terlelap.
Si Charissa keluar dari bilik mandi dia tengok si Ash. Senyum dia. Actually lama sudah dia siap mandi. Tapi malar bercakap sama diri sendiri di dalam bilik mandi. Terlampau banyak benda bermain di fikiran dia. Pelan pelan dia naik di katil, terus dia baring di sebelah si Ash. Dia kasi pakai si Ash selimut terus dia tenung muka si Ash lama. Setiap inci wajah si Ash dia tengok. Jari dia sentuh tu Adam's Apple si Ash. Macam si Ash tersedar ni terus dia pusing.
Charissa terus masuk dalam selimut laju laju. Takut kedapatan kan. Dia membelakang si Ash. Masih lagi dia bertuala tu. Lupa sudah dia mau pakai baju. Dia ambil handphone dia terus dia search lagi clue. Bila dia terbaca yang kalau naik gondola ada kena setting pemain muzik terus Charissa imagine besok Ash buat begitu. Geli hati dia tapuk muka dalam selimut sambil ketawa sendiri. Last last dia tertidur setelah penat berimaginasi.
To be Continued.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...