Ash pusing tengok Charissa bila dia dengar Charissa sudah berhenti nangis. Actually tiada satu pun lagu dia pasang di handphone dia. Sengaja dia pakai earphone pretend dengar lagu. Dia pusing membelakang Charissa sebab dia sendiri pun sebak tidak dapat tahan airmata dia. Memang dia sayang Charissa sangat sangat tapi dia sebagai lelaki kadangkala perlu juga kasi tinggi ego dia kalau sudah berkali kali kena tolak. Selama dorang kahwin, tidak pernah sekali pun dia dengar Charissa confess feeling dia yang betul betul ikhlas.
Ash berdiri terus dia berjalan pelan pelan pigi katil. Charissa tidur tapi pipi dia masih basah. Belum kering lagi airmata dia. Ash tengok saja Charissa dari atas sampai bawah. Ash ambil selimut yang terlipat kemas di hujung katil terus kasi pakai Charissa. Sikit pun Charissa tidak sedar sudah. Lepas Ash tenung Charissa lama lama, dia kasi rapat badan dia sama Charissa. Pipi Charissa dia usap. Dahi Charissa dia cium lembut. Menitis airmata dia time tu. Tapi dia pesan sama diri dia sendiri yang dia mesti kuatkan hati.
Ash berdiri sambil pakai baju dia. Simple saja dia pakai. Dia pun tidak mau lama lama di sana lagi. Ash tengok jam dekat jam 3 pagi sudah. Selesai dia packing laptop dia dalam backpack, terus dia tarik luggage dia. Memang berat kaki dia mau melangkah, tapi dia kasi keras hati dia time tu. Sebelum dia keluar dari tu bilik, sempat lagi dia tengok Charissa yang nyenyak tidur di atas katil. Dia senyum tawar, sakit hati dia mau buat begitu time tu. Tapi dia tidak mau berfikir dua kali lagi. Dia geleng geleng kepala terus dia jalan keluar dari tu bilik.
------------------------------------------------------
Pagi tu Charissa bangun awal. Pedih betul mata dia sebab terlampau menangis semalam. Dia menggeliat sambil tengok sofa yang tempat Ash baring, terus terfresh mata dia. Laju dia bangun then duduk tengok sekeliling. Hati dia tidak senang sudah masa tu.
"Ash?" Charissa panggil nama si Ash. Dia turun dari katil terus berjalan pigi arah balkoni.
"Ash please? This is not fun." Bilang Charissa sambil buka tu langsir balkoni. Dia jenguk diluar tapi kosong.
"Ash come on! Dont do this to me!" Bilang Charissa lagi. Menangis sudah dia sambil terlari lari dalam tu bilik.
Bila dia puas keliling tu bilik mau cari si Ash, dia pun duduk di sofa sambil peluk tu bantal yang ada sana. Airmata dia masih mengalir. Dia betul betul tidak sangka si Ash boleh kasi tinggal dia begitu saja. Dia lap airmata dia then dia cepat cepat lagi ambil handphone dia. Baru dia mau dail number si Ash terus ada whatsapp masuk. Ada nama si Ash sana di notification bar. Charissa pun terus baca.
"Charissa baby, i know you already awake by now. Please dont find me anymore. And please stop searching. If you not sure with your feelings, stop making me confuse. Im really sure that i love you but seems like you are not aware with you feelings,i guess this is the best for us. After the divorce later, we still can be friends right? Im sorry for leaving you just like this but its hurt seeing someone you love cant love you back. Please be happy when im not around because you are always teary whenever im with you."
Lepas saja Charissa baca tu whatsapp dari Ash terus dia menangis lagi. Makin banyak airmata dia. Laju saja jari dia dail nombor si Ash. Bila dia call, tiada sudah tu ringing. Berkali kali dia cuba call tapi sama juga. Dia cuba send mesej di whatsapp tapi satu tick saja. Gambar si Ash pun tiada sudah. Terus Charissa tekup muka dia. Sampai macam tu sekali si Ash layan dia? Siap kena block lagi number.
Tidak lama Charissa nangis, terus dia tengok sekeliling. Berkerut dahi dia tengok setiap sudut ada kertas putih. Ada yang kena lekat di dinding, ada yang kena letak saja diatas meja. Charissa lap airmata dia terus berdiri pigi tengok tu kertas semua. Mula mula dia tengok yang kena letak diatas meja. Dia duduk di kerusi terus dia baca.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...