"Bangunnn.. kita mau masuk kapal sudah ni." Bilang Ash.
Malas betul muka si Charissa. Dia berdiri terus direct jalan pigi kapal. Dia tidak alert apa barang yang tertinggal di seat. Semuanya si Ash yang pungut. Terkejar kejar dia di belakang. Dorang masuk saja dalam kapal, terus si Charissa sambung tidur. Dia ni memang kuat tidur.
Dalam beberapa jam perjalanan tu, sekali saja Charissa bangun. Itu pun si Ash paksa bangun suruh makan. Siap minta suap lagi. Syukur lah dapat husband macam si Ash. Semua pun dia layankan saja. Siap makan terus tidur balik. Lepas beberapa jam, dorang pun landing. Time tu si Charissa bangun sudah. Excited ni dia sampai Venice. Tidak sabar dia mau kasi mula tour.
Lepas saja selesai ambil luggage,
Dorang naik teksi pigi hotel. During di lobby tu, waktu mau check in terlain terus air muka si Ash waktu tengok tu receiptionist yang in charged. Tu perempuan pun besar mata tengok dia. Lama dorang bertengok saja terus tu perempuan duluan senyum. Ash angguk balas tu senyuman. Si Charissa datang dari belakang terus tanya Ash."Sudah dapat kunci room kita?? Im tiredddd.." bilang Charissa sambil buat muka manja. Berubah terus muka tu perempuan. Pura pura dia sibuk di pc.
Ash punya mata tidak lari dari tu perempuan. Macam dia mau say something tapi tidak terkeluar apa yang dia mau cakap. Bila sudah siap kasi check in, tu perempuan kasi tu access card sama dorang. Charissa yang ambil then dia tarik tangan Ash bawa jalan. Ash tidak juga tepis tangan Charissa. Dia ikut saja Charissa jalan.
Sampai dalam bilik terus si Charissa hempas badan dia di katil. Tertidur terus. Ash pula duduk ja di bucu katil. Muka dia macam bingung. Berfikir dia. Ingatan dia masih lagi sama tu perempuan tadi.
"Why she's here?"
"Kenapa disini tempat dia pilih untuk kerja?"
Ash bercakap saturang. Dia masih ingat lagi janji dorang dulu. Whenever one of them berubah fikiran untuk berujuk semula, balik di Venice untuk start over balik. Ash tekup muka dia sendiri. Panjang nafas dia hembus. Dia tengok lagi si Charissa yang berdengkur di sebelah dia. Tiada selimut dia pakai then Ash kasi selimut lagi dia. Ash rasa tidak selesa. Terus dia turun pigi bawah mau cari tu perempuan.
Sampai saja dia dibawah, lain sudah perempuan yang bertugas di kaunter. Sini sana saja mata Ash mencari.
"Cari siapa?" Satu suara di belakang Ash. Terus Ash pusing. Tu perempuan pun senyum.
"Vella?" Bilang si Ash sambil senyum.
"Well... i guess..." bilang tu perempuan mau cakap sesuatu tapi Ash potong cakap dia.
"No..no..no..let me explain.." bilang si Ash. Dia tarik tangan si Vella bawa duduk di sofa yang tersedia di lobi.
"Okay now..tell me everything.." selamba saja si Vella. Terus Ash pegang tangan dia.
"Im married. With the girl that you saw just now..but.." si Ash tidak cakap terus.
"But i dont love her..and kami memang tidak berkenal pun sebelum kahwin..trust me.." bilang si Ash dia sambung ayat dia tadi. Si Vella senyum saja.
"Dont worry baby i know you. Saya kenal kau sangat sangat." Si Vella jawab. Terus dia pun pegang tangan si Ash.
"So..macam mana kalau malam ni kita grab dinner sama sama? I mean..just both of us..without your..contract girl?" Bilang si Vella lagi terus dia ketawa. Si Ash pun ketawa tapi tidak senang pula hati dia bila teringat si Charissa.
"Em..okay boleh bah. 7pm sharp." Si Vella bilang lagi lepas dia tengok muka Ash macam ragu ragu. Ash terpaksa angguk saja.
Tidak lama dorang berbual then si Vella pun cakap mau balik. Ash pun okay saja dia tidak juga halang si Vella mau balik. Tapi sempat si Vella remind dia mau makan dinner sama sama nanti.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...