Chapter 6 : Sweet Honeymoon with you!

4.1K 218 2
                                    

Selesai saja Ash tengok movie, dia berdiri terus pigi ketuk tu pintu bilik mandi.

"Charissa come out now.. saya mau mandi ni" bilang si Ash.

"Wait.." si Charissa jawab slow.

Tidak lama lepas tu Charissa keluar. Dia pakai bathrobe saja terus jalan pun tunduk. Rambut dia semua dia kasi tutup muka dia. Dia limpas saja si Ash terus masuk di dalam selimut. Ash tengok ja gelagat dia. Ash geleng kepala. Malas dia mau pujuk sekarang. Dia terus masuk dalam bilik mandi.

Lepas ja siap mandi, Ash baring di katil sebelah Charissa. Masih juga Charissa pusing membelakang Ash. Dia hairan si Charissa begitu. Pelan pelan dia dekat si Charissa. Charissa kasi ketat pula tutup badan dia pakai tu selimut.

"Are you going to sleep naked again?" Bilang si Ash. Masih juga diam.

Datang nakal si Ash mau usik dia. Dia pelan pelan letak tangan dia melingkar di badan di Charissa. Dia kasi ketat pelukkan dia. Charissa tidak juga elak. Dia kasi biar saja. Ash selesa begitu sampai dia rasa mau tertidur. Tapi hati dia tidak senang. Lagipun Charissa macam menggigil. Ash terus ramas kepala Charissa. Rupanya demam. Terlampau panas sudah badan Charissa time tu. Tapi dia kesejukkan. No wonder dia kasi biar Ash peluk saja.

"Hey..heyyy" Ash bangun kasi pusing Charissa. Terbesar mata si Ash tengok muka Charissa time tu.

"What happened? Astagaaa kenapa kau begini??" Bilang si Ash.

Terkejut dia nampak Charissa pusing. Muka dia bengkak merah. Mata dia sikit lagi bukaan. Macam dia tidak dapat bercakap. Di leher dia banyak tumbuh biji biji merah. Badan dia pula terlampau panas sudah. Ash makin panik nampak dia begitu.

"A..aller..aergic.." bilang si Charissa pelan pelan.

Baru si Ash ingat yang Charissa berabis antam seafood waktu dorang makan tadi. Geleng kepala si Ash. Dia mau bawa si Charissa pigi hospital tapi dia refused. Dia tunjuk saja bag dia. Berlari si Ash pigi ambil. Dia buka ja tu bag memang banyak ubat di dalam. Ash tengok Charissa terus dia hela nafas panjang.

"Kenapa kau tidak kastau saya yang kau alergik seafood???" Si Ash marah juga sikit tapi dia control suara dia.

"You never asked." Si Charissa jawab dia sambil cuba untuk duduk bersandar di dinding katil.

"Haihh.. let me help you..pelan pelan.." bilang si Ash sambil bantu si Charissa bangun.

Bengkak sudah betul badan dia. Tapi Charissa bilang it always happened kalau dia makan seafood so dia suruh Ash jangan risau sangat. Ash ambil air minum then Charissa telan ubat ubat dia sebelum minum tu air. Dia ambil lagi satu krim sapu. Dia pelan pelan sapu area yang ada tumbuh biji biji. Tapi terbatas betul pergerakan dia sebab sakit dia rasa. Dia tengok mata Ash, terus dia tunduk.

"Mari sini saya tolong..its okay.." bilang si Ash. Dia pigi di belakang si Charissa.

"Its okay..you can take off the bathrobe.. laki kau juga ni bukan siapa siapa" Ash bilang lagi. Dia mau sapu ubat di belakang si Charissa.

Charissa tidak bising. Dia pelan pelan kasi buka bathrobe dia. Memang dia naked pun. Cuma tu bathrobe saja bikin tutup. Dia mau letak ubat sapu tapi dia tidak larat sudah. Ash sapu semua area yang ada tumbuh tu biji biji. Lembut saja jemari dia sapu tu ubat. Turun sampai di punggung si Ash sapu ubat. Selesai saja dia sapu, terus dia kasi pakai Charissa tu bathrobe balik. Then dia tolong kasi baring Charissa di tilam. Dia suruh Charissa rest. Sementara dia bersiap mau turun. Charissa tengok saja dia.

"Kau mau p mana?" Bilang Charissa. Hairan dia nampak Ash macam mau jalan.

"You stay here.. saya mau p MCD beli bubur ayam untuk kau.. and hot milo. Jangan bangun ah? Kasi reda dulu tu bengkak. Kejap saja ni." Ash sempat usap rambut Charissa sebelum dia jalan. Charissa diam saja.

My Untouchable Wife (COMPLETED)Where stories live. Discover now