Pagi tu si Charissa bangun then pusing tengok Ash yang masih tutup mata di sebelah dia. Hati dia masih sakit tiap kali ingat perkara semalam. Dia tenung muka Ash lama lama. Then dia sentuh tu hidung..mata..sama mulut Ash.
"Kenapa kau buat saya macam orang gila? Kenapa baik sama saya sedangkan hati kau sama orang lain?"
"Saya..saya sayang kau sangat sangat sudah sekarang. But you give me pain.."
Charissa berdiri then dia ikat tu tali depan baju tidur dia. Pelan pelan dia jalan pigi bilik mandi. Dia tutup saja tu pintu, si Ash pun terus buka mata dia.
"I love you too baby..i know i really do now.."
"She's my false love..my dark past.. you are my eternal love.."
Ash cakap sendiri pelan pelan. Actually dia dengar semua yang Charissa cakap tadi. Dia rasa bersalah sudah betul sekarang. Memang dia tidak patut layan si Vella. Dia keliru sama diri dia waktu mula mula nampak si Vella. Tapi sekarang dia tau yang badan, jiwa dan fikiran dia semua hanya untuk si Charissa. Dia tutup muka dia pakai bantal bila dia dengar Charissa keluar dari bilik mandi. Berkemban saja Charissa time tu. Dia pakai baju pun disana saja.
Siap dia pakai baju terus dia ambil kertas tulis sesuatu. Dia kasi letak di meja saja then dia jalan. Simple saja pakaian si Charissa masa tu. Siap ada backpack kecil dia bawa. Dalam hati Ash mungkin si Charissa mau pigi jalan jalan round tu bandar saturang. Cepat saja si Ash bangun. Dia ambil tu kertas yang Charissa letak di meja tadi.
"Dont find me. But if you found me then stop following me!"
Terus si Ash garu kepala. Dia senyum saja. Comel pula dia baca tu warning notes begitu. Actually tidak payah dia cari Charissa. Tekan handphone trace GPS boleh jumpa sudah dia.
"Let see where you heading to.m" bilang si Ash. Dia ambil handphone dia sambil on GPS untuk trace handphone si Charissa. Nasib sempat lah dia set di handphone Charissa semalam.
Rupanya sana sana saja si Charissa keliling tu bangunan hotel. Banyak kedai kedai sana. Mungkin dia jalan area area sana saja. Senyum si Ash. Pura pura lah dia text si Charissa tanya dia dimana.
"Where are you???"
Lama Ash tunggu tapi tidak kena jawab. Ash cek lagi, on the way sudah pula Charissa balik di bilik. Ash duduk si hujung katil sambil tengok tu pintu kena buka.
Besar mata Charissa tengok Ash begitu. Dia kasi roll saja eyeballs dia tanya menyampah. Dia buka backpack dia then dia duduk di sofa. Ash tidak tegur dia. Dia pun tidak mau tegur Ash. Tapi perut si Charissa tiba tiba berbunyi. Paling kuat lagi tu perut dia. Terus si Ash ketawa. Kena jeling lagi dia.
"Kau p mana tadi? Tidak lapar? Jom p makan?" Ash mau pujuk Charissa.
"Kau belanja?" Baru lah si Charissa bersuara.
"Saya belanja bah kalau kau kasi maaf saya." Bilang si Ash lagi.
"Ihh. Malas saya mau cakap pasal tu." Charissa tarik muka sudah mau merajuk lagi.
"Yalah..yalah.. mari lah. Apa saja kau mau makan saya bayar." Ash bersiap sudah. Dia ambil wallet sama handphone dia then Charissa tengok saja.
"Mesti mau bawa tu handphone meh? Wife ada sebelah pun mau bawa handphone kah?" Si charissa bilang lagi. Dia takut konon kalau Ash contact tu si Vella.
"Satisfy now?" Ash ampai balik tu handphone di meja. Then dia tarik tangan Charissa.
"Saya tidak bawa handphone. Kau bawa handphone kau. Susah nanti kalau kita sesat. Kita bukan di KK ni ah sayang.." selamba saja Ash cakap macam tu. Kena goosebump Charissa bila Ash panggil dia begitu.
YOU ARE READING
My Untouchable Wife (COMPLETED)
RomanceCharissa Stallon merupakan gadis manja anak tunggal kepada sepasang pasangan yang tersohor namanya. Dia hidup dengan serba serbi cukup tanpa pernah mengenal erti kesusahan. Namun satu kemalangan ngeri telah menimpa dan meragut nyawa kedua ibubapanya...