Marshall Bruce Mathers-Slim Shady-Eminem

14.2K 301 19
                                    

Eminem (Marshall Bruce Mathers III), 17 Ekim 1972 tarihinde; ABD, Detroit'te doğmuştur. Müzik dünyasının en çok dikkat çeken ve tartışılan isimlerinden birisidir. En dikkat çekici özelliği, siyah Amerikan sanatçıların tamamen baskın olduğu bir tür olan rap müzikte bu kadar başarılı olmasıdır. Şarkılarında kullandığı şiddet, kadın düşmanlığı ve eşcinsel karşıtlığı içeren sözler uzun süre tartışma konusu olmuştur. Eminem takma adı, gerçek adı ve soyadının baş harflerinden oluşuyor.(M&M). Ayrıca şarkı sözlerinde pek çok kez kullandığı "Slim Shady" takma ismini de kullanır.(Bu takma ismi nasıl bulduğunu ise;tuvaletteyken birden bire aklına geldiğini söyleyerek açıklar.)

Babası kendisini 18 aylıkken terk etmiştir. Çocukluğunda annesi ile birlikte Detroit'te çoğunlukla siyah Amerikan'ların yaşadığı bir banliyöde, bir karavan evde yaşamıştır. Şarkılarında pek çok kez çocukluğunda yaşadığı zorluklardan bahseder. Hatta annesine şarkılarında küfür edecek kadar kızgındır. Genç yaşlarında annesi ile bütün ilişkisini kesmiştir.(Annesi,sürekli alkol ve hap kullanan,Marshal’ın akranlarıyla sevgili olup sevgililerini kendi evinde yaşatan biridir.) Sonunda asi,sinirli,umursamaz hatta ve hatta kavgacı birisi olup çıkmıştır. Okuldayken arkadaşlarından çok dayak yiyen Eminem ilerde böyle bir mevkiye geleceği daha küçükken annesine söylemiştir…

İlk aşkı Kim Mathers ile bir evliliği olmuş, bu evlilikten de Hailie adında bir kızı olmuştur(1995 doğumlu). Kim ile boşandıktan yıllar sonra Hailie tekrar şanslarını denemişler, fakat geçimsizlik nedeniyle tekrar boşanmışlardır. Kızı,Eminem için her zaman çok önemli olmuştur. "'97 Bonnie & Clyde", "Hailie's Song", "My Dad's Gone Crazy", "Mockingbird", "Forgot About Dre", "Cleanin' Out My Closet", "When I'm Gone" ve "Beautiful" şarkılarını kızı için yazmıştır. İlluminatinin de O’nu kızı ile tehdit ettiği bilinir.

Çocukluğundan beri rap müzik hayranı olan Marshall, Detroit'te yerel müzik şirketlerinden iki albüm çıkarmıştır (Infinite ve The Slim Shady EP). 1997 yılında katıldığı bir rap yarışması ise bütün hayatını değiştirir. İkinci olduğu bu yarışmayı Dr Dre de izlemektedir. Eminem'in stilini çok beğenen Dre, onu yeni kurduğu müzik şirketi Aftermath Records'a davet eder. Eminem bu büyük fırsatı kaçırmaz ve teklifi kabul eder. Daha sonra Dr.Dre’nin söylediğine göre;Eminem'i siyahi biri olarak hayal ediyormuş fakat sıska beyaz bir sarışını karşısında görünce şaşırmış. (Dr Dre illuminatinin önemli üyelerindendir..)

1999 yılında The Slim Shady LP albümünü çıkarır. "My Name Is" ve Dr Dre ile yaptığı "Guilty Conscience" şarkılarıyla iyi bir çıkış yapar. Ama albümdeki şarkı sözleri çok tartışılır. Özellikle "97 Bonnie % Clyde" şarkısında karısını öldürüp, küçük kızı ile cesedini gömdüğünü anlatan sözler çok tepki toplar. Albüm 4 milyon satar,bu sayı çıkış için mükemmeldir ve bunca eleştiriye rağmen bu rakamın gelmesi herkesi şaşırtır ve işin içinde bir bit yeniği olduğunu düşündürür. Bu bit yeniği ise tabi ki illuminatidir. Örgüt, Marshal’ın içindeki öfkeyi dışarıya şiddet,vahşet gibi çirkin yollarla açığa çıkarması için onu yönlendirir. Şarkıda, duruma kızının dahil edilmesi ise daha korkunçtur. Eminemin dinleyici kitlesi olan (10-20 yaş arası) çocuk denebilecek yaştaki kişiler de dolaylı yoldan şiddete yönlendirilip,özendirilir. Oysa,dediğim gibi,Eminem için kızı çok önemlidir ve bu tür bir şeye kızının alet edilmesi onu çok rahatsız etmektedir.

2000 yılında Marshall Matters LP albümünü çıkarır. Bu albüm pek çok kişiye göre Eminem'in en iyi albümüdür. Bu albümde, o zamanlar çok popüler olan Britney Spears gibi popçulara, 'Nsync gibi boyband'lere savaş açar. İlk single "The Real Slim Shady"'de bu tür ünlülerle dalga geçer. Hatta şarkıda Christina Aguilera'nın Fred Durst ve Carson Daly'e oral seks yaptığını söyler. Basında pek çok ünlüyle atışmalara girer. Bu atışmalar yine İlluminatinin isteğiyle yapılmıştır. (Bu yolla Eminem de,atıştığı kişi de gündemde kalmış oluyordu.)

İlluminati ve ÜnlülerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin