Demi Lovato

15.1K 371 100
                                    

Demi Lovato, 20 Ağustos 1992'de Dallas, Teksas'ta doğmuştur.Annesini ismi Diana Hart,babasının ismi ise Patrick Lovato’dur.

Kendisinden beş yaş büyük Dallas isminde bir ablası ve, 10 yaş küçük Madison isminde bir kardeşi vardır.

Annesiyle babası o 2 yaşındayken boşanmıştır ve annesi iki çocuğunu tek başına büyütmüştür,yani Demi çocukluğunu babasız geçirmiştir.

Anne baba ayrılığının ağırlığı omuzlarında olmasına rağmen, güçlü bir karakteri olacağı sinyallerini o zamandan vererek kariyerinin ilk adımını henüz 7 yaşındayken Barney & Friends dizisi ile atmıştır (Angela rolü ile) ve Selena Gomez ile burada tanışmıştır. Aynı sene içinde bir yarışmada da En Güzel Çocuk seçilmiştir.

Barney and Friends bittikten sonra kariyeri duraklamış,normal çocukların yaptığı şekilde okula gitmiştir ama okul hayatı hiç de iyi geçmemiştir. Arkadaşları tarafından dışlanmış,türlü psikolojik işkence ve baskılara maruz bırakılmış,okuldan atılması için imza toplanması gibi abartılı şeyler yapılmıştır. Tüm bu yıpratıcı olayların yansıması olarak Demi, 11 yaşında bileklerini kesmeye başlamıştır.

Kariyerine dönecek olursak; Barney and Friends’ten sonra Demi ekranlarda ilk kez 2006 yılında Prison Break'te aldığı ufak bir rol ile görülmüştür.

2007 yılında ise Just Jordan ve Disney Channel'ın Türkçe’ye ‘’Zil Çalınca’’ olarak çevrilen dizisi, As The Bell Rings dizisinde oynayarak tecrübesini arttırmıştır.

Bu ufak ama tacrübe kazanmasına ve ışığını göstermesine yardımcı olan rollerden sonra, tanınması sağlayan esas film olan Camp Rock seçmelerine katılmıştır ve kabul edilmiştir. Bu filmde Mitchie Torres rolünü canlandırmıştır ve film yayınlandığı sene Disney'in en sevilen filmi seçilmiştir.

Bu arada Demi, Camp Rock ile Sonny With a Chance’in seçmelerine aynı gün katılıp,ikisinde de başrolü kazanmıştır.Başarıya doymayan Demi aynı yıl ilk albümü Don't Forget’i de çıkarmıştır.

2009 yılından Sonny With a Chance dizisi yayınlanmaya başlamıştır. Demi (üst satırda dediğim gibi,dizinin baş rolü olan) Sonny karakterini canlandırmıştır ve aynı yıl ikinci albümü Here We Go Again'i çıkarmıştır.

2010 yılında Sonny With a Chance dizisinin ikinci sezonunda oynamaya devam etti ve Camp Rock 2: The Final Jam filminde de Mitchie Torres karakterine de bir kez daha büründü. Camp Rock 2 çekimleri sırasında Joe Jonas ile çıkmaya başladı. Joe, Demi’nin dizisine konuk oldu. Bunun dışında Jonas Brothers,Selena Gomez ve Miley Cyrus’un beraber vokal yaptığı Send it On şarkısında da beraberlerdi ve dışarıdan herkesin gıpta ettiği bir ilişkileri var gibi görünüyordu. Fakat aynı yıl Joe Jonas'ın ihaneti üzerine (Ashley Greene ile)ayrılmıştırlar.

Demi o yıl rahatsızlıklarından dolayı Sonny With a Chance dizisinden ayrılmış ve dizi So Random olarak devam etmiştir.

Demi, 2010 yılının sonunda ailesinin de isteğiyle yeme bozuklukları ve psikolojik sorunlar nedeniyle rehabilitasyon merkezine yatmıştır. Burada 3 ay kalıp ve 13 kilo almıştır ve bu yüzden sayısız eleştiri almıştır. O ise yapılan eleştirileri dert etmeyip, hayranlarının da onun gibi güçlü olmasını istemiş ve Stay Strong belgeselini çekmiştir. Belgeselle beraber daha önce kesmiş olduğu bileklerine meşhur Stay Strong dövmesini yaptırmıştır.

Artık sağlıklı ve mutlu olan Demi rehabilitasyondan çıktığında Joe Jonas ondan özür dilemiş Demi de onu affedip arkadaş kalmayı kabul etmiştir. O yıl Unbroken albümünü çıkarmış ve bu albümde yer alan Give Your Heart a Break onun Disney yıldızlığından dünya yıldızlığına geçiş yapmasına büyük katkı sağlamıştır.

2012 yılında XFactor yarışmasında jüri olma teklifi alıp o da bu teklifi kabul etmiş ve Britney Spears, La Reid, Simon Cowell gibi isimlerle jürilik yapmaya başlamıştır. Hatta XFactor’in en genç jüri üyesi olarak Rekorlar Kitabına geçmiştir.

2013 yılında 4.stüdyo albümü DEMI'yi çıkartmış ve GLEE dizinde rol almaya başlamıştır. Hayatının ilk yıllarında bu kadar zorluk yaşayan biri için Demi kesinlikle mükemmel bir kariyere sahiptir. Üstelik olduğu yere gelene dek birçok ünlüye söylenen ‘tarzı çalıntı’,’şeytan’ gibi cümlelere ise hemen hemen hiç maruz kalmamıştır.

Yapılan bir ankete göre ise iyi yürekliliği sayesinde (Katy Perry’den sonra) en az antisi olan ünlüler listesinde iki numaradadır. Örneğin;Demi bir hayranının parası olmadığı için konsere gidemeyeceğini öğrenmiş ve ona kendi parası ile bilet almıştır. Başka bir konserde ise hayranlarına bedava bilet dağıtmıştır.

Gelelim Demi’nin illuminati ile ilişkisine. Demi Disney’e adım attığından beri örgüte üyedir ama Justin Bieber gibi o da emirlerin neredeyse hiçbirine itaat etmemiştir ve bu yüzden illuminati ile ilişkisi hakkında maalesef fazla yorum yapılamıyor,yorumlar ancak Neon Lights turnesinden sonra netleşebilir,diye düşünüyorum. Ama son albümü DEMI ile bir takım sinyaller vermeye başlamıştır.

Albüm için çekilen fotoğraflarda Demi daha önce neredeyse hiç vermediği bir tutsaklık mesajı vermiştir.

Heart Attack klibinde ise kötülüğün içine çekilmeye başladığını anlatmaya çalışmıştır. 

Birkaç ay öncesine kadar daha spor ve gençlere uygun giysiler giyen Demi’nin son birkaç çekiminde de dişileştirildiğini görüyoruz. Elbette bu çekimlerdeki giysileri Demi seçmiyor,kendisine verileni giyiyor ve elinde olmadan dünyaya daha dişi bir Lovato olarak yansıtılıyor,yani onların istediği gibi.

Benim şahsi olarak en büyük korkum,örgüt ilişkisi ön plana alınarak Demi’nin değiştirilmesi. Örneğin,Britney ve Miley gibi seks kölesi yönünde değiştirilebilir ya da Christina Aguilera gibi aşırı zihin kontrolü uygulanarak karakteri değiştirilebilir gibi… Dediğim gibi umarım hiç biri gerçekleşmez.

İlluminati ve ÜnlülerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin