Aku membuka mata perlahan-lahan dan mula duduk di atas katil.Aku menguap seketika dan mengambil fone jenama Asus aku tu.Aku melihat jam pukul 9:47 malam.Aku keluar dari bilik.Aku tengok Ummar sedang menonton cerita Zootopia.Aku duduk di sebelah dia.
"Woi.Bangun pun...Bapak lama siot kau tido tadi."
"Lama ke?Aku tido kul berape eh?" Aku bertanya
"Kau balik aje kerja,mandi,tukar baju terus tido."
"Yeke?Aduh."
Aku melihat fone aku sekali lagi,bapak banyak notification.Haih.
"Weyh.Kau lapar?" Aku bertanya kepada Ummar.
"Kau tengok muka aku ni,lapar ke tak?"
"Lapar." Aku membalas sambil mengangguk dan melihat ke mukanya.
"Ha.Tu la...Aku tunggu kau bangun la bodo."
"Ouh..Siap ah.Kita g makan restoran Al-Kasim."
"Baek.Jom ah."
Aku masuk ke dalam bilik dan menyarungkan baju serta seluar jeans aku.Aku mengambil dompet dan fone.
"Woi cepat la sial aku lapar la!" Ummar menjerit dari luar.
Tak reti sabar ke mamat ni?
●—————————————————●
Kami sampai di restoran Al-kasim.Aku memesan nask goreng seafood beserta Milo ais manakala Ummar memesan nasi goreng U.S.A dan Nescafe.Aku mengeluarkan fone dan dompet aku.Aku tengok Group Whatsapp aku sibuk berkata-kata kepada satu sama lain.Aku malas nak baca dari atas so aku terus scroll ke bawah.
🌹Last 6Anggerik Forever🌹
Ariana:Ok ak?Semua join eh?Ismairil:Aku on
Ahmad:Aku pun (΄◉◞౪◟◉‵)
Akmal 2:Aku bole tapi someone kena pick up aku la...
Arieana:Me either...
Zainina:Aku ikut ajer 👀
Fadhil:K
Zainina:😒
Ariana:Dah la..Tak yah la gaduh..
Fadhil kau ikut ak?Fadhil:Korang tau aku tak leh kuar an..Nanti isteri aku marah..Lagipun aku dah janji nak kuar ngn family aku..
Izzaty:Aku on 🙋
Dini:Aku punnn
Hafiz:Aku out station..Nak ikut gakk 😭😢😰...
Ummar:Fakhrull cane?
Aku terus memandang ummar..Dia hanya melemparkan senyumnya yg sebijik seperti beruk..Kemudian aku terus melihat kepada skrin aku kembali...
Ariana:Kau ada ngn dia kan lahai ;-;
Fakhrull:Haah kitaorang tengah lepak Al-kasim ni nak makan..Dia tu kan bodo-bodo sikit ;-; 😂...
Fakhrull:Btw ape benda korang ni?On?Pegi mane?
Zainina:Aduh mamat ni 😶😬
Arieana:Kau mesti terus scroll bawah tak baca yg atas..
Ariana:Haih..Takpr la...Ape kata kite jumpe dekat Kedai Ali Baba esok malam?
Zainina:Hurm..Ok.
Fakhrull:On 😋
Arieana:Me too
Amira Alliyana:Akuuu punnn 🙋
Amira:🙋🙋🙋
Ummar:Fakhrull isua preganto 🐙
Ariana:Ok...Sape yg tak baca lagi tu..Esok malam kite serbu umah dia terus serbu umah dia..Amacam?
Fakhrull:Baek...
Ummar:So esok nak jumpe kat mane?
Ariana:Esok jumpe kat tempat makan steamboat yg ade dekat pengkalan balak tu?Amacam?
Fakhrull:Ok...
Aku terus tutup skrin fone aku..Akhirnya,makanan pun sampai..Aku meletakkan fone dan terus menjamu selera..Sama juga seperti Ummar...
●————————————————●
YOU ARE READING
TERKANDAS
HorrorSekumpulan org² dewasa yg pernah menjadi kawan yg rapat dahulu kini terkandas di sebuah pulau setelah di kapal yg dinaikinya di sabotage...Tambahan..Di antara mereka ade seorang pembelot yg mahu kesemua mereka mati dan ade suatu makhluk yg tidak dik...