2(Ummar)

74 12 17
                                    

"Ok puan.Anak puan cuma demam biasa.Saye cadangkan dia ambik ubat pills.Sebab dia dah besar kan?Ok.Puan bole ambik ubat dekat kaunter." Aku berkata sambil melemparkan senyuman.

"Ok.Terima kasih doktor.Jom"

"Terima kasih doktor" budak yg berumur lebih kurang 10 tahun itu berterima kasih." Aku hanya menganggukkan kepala sambil senyum.

Aku melihat jam di dinding.Pukul 9:55 PM...Hurm..Rasanya dah bole balik dah la.Aku keluar dari bilik dan berjalan kaki balik ke rumah.Rumah aku tidak berape jauh dari tempat kerja.So aku jalan aje la.
Apabila aku hampir sampai di rumah,aku terlihat ade beberape buah kereta dan motor di hadapan rumah aku.Aku berjalan dan melihat dengan lebih jelas.Aik?
Aku melihat hampir kesemua classmate aku di SKBTS ade di hadapan rumah aku.Kemudian,salah seorang daripada mereka menunding jari ke arah aku.Eh?

"Wehhh..Ummar..Bapak lama tak jumpe." Kata Ahmad sambil menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan aku.

Aku bersalam dengan dia sambil senyum dan memandang mereka yg lain..Wow..Hampir kesemua mereka ade..
Cuma yg takde beberape org..Jadi aku bertanya kepada Ahmad.

"Pergh..Serbu rumah org eh?Berape org semua ni?" Aku bertanya kepada Ahmad.

"20...Berape eh?Weyh Ari..Berape ramai?"

"19 kot.I don't know." Ariana menjawab sambil memandang Ahmad dan sambung bermain fonenya sambil sandar di keretanya.

"Sape yg takde?"

"Takpe.Itu semua nanti kitaorang kira dekat Ali Baba.Eih dah la.Pegi tuka baju.Cepat sikit."

"Ha ok²." Aku berkata kepada Ahmad.

Aku berjalan hendak masuk ke dalam rumah.Wow..Tak sangka lak betul² jadi camni..Sebelum aku masuk ke dalam rumah banglo aku,aku sempat melihat sesetengah dari mereka.Wow..Ade yg dah berubah rupanya.

●-----------------●

Aku keluar dari rumah berpakaian baju berwarna putih dan sweater hitam juga seluar jeans.

"Baek..Jom gerak." Aku berkata kepada Ahmad

"Ok..Woii gerak²!!" Ahmad berkata kepada mereka.

"Kau naik ngn aku." Aku berkata.

"Naik ngn kau?"

"Haah...Ferrari jom ah."

Ahmad menutup mulutnya sambil senyum menunjukkan rasa terkejut.Aku hanya senyum dan berjalan pergi.
Aku membuka pintu kereta aku dan menghidupkan enjin kereta.

"Kau tau tak Ali Baba kat mane?"

"Terus gerak Ali Baba ke" aku bertanya.

"Haah.Kau aje last yg kitaorang tak pick up."

"Perghhh..Aku last?"

"Haah..Tau tak Ali Baba?"

"Tau².."

Aku meneruskan perjalanan aku.

●----------------●

Kami sampai dan aku terus meletakkan kereta di sebelah kereta kancil..Nak menunjuk ke?Tak la..Dah darurat takde parking..Kami turun dari kereta aku dan aku mengunci pintu kereta tu.

"Pergh..Sape punya ferrari ni siaaa.." Salah sorang bertanya..

"Aku le."

"Eh?Ummar eh?"

"Haah.."

"Bapak lama tak jumpe..Aku shahmi..Ingat ak?"

"Ouh..Leh..Ingat la leh."

TERKANDASWhere stories live. Discover now