5(Irfan)

44 6 2
                                    

   "ARGHHHHH!"

aku menjerit kesakitan apabila Ummar sedang memotong kaki aku yg tersepit di Bear Trap ketika kami sedang menuju ke chalet yg Fakhrull sewa..

"Tahan weyh tahan!"

Fakhrull berkata sambil memegang hujung bandage yg Ummar guna untuk membalut kaki aku yg berdarah..Zainina hanya menutup matanya sama seperti Izzaty..

  Saat demi saat,minit demi detik berlalu..Akhrinya,kaki aku putus juga..

"ARGHHHH!"

  Aku menjerit kesakitan yg amat seperti sunat buat kali ke dua tetapi menggunakan gergaji..Kemudian Ummar berkata.

"Izzaty ade lagi satu bandage pastu ade botol kecik yg tulis MORFIN pastu ade jarum sekali..Bagi aku..Cepat."

"Ha Ok-ok..Nah.."

Izzaty berkata sambil memberi barang-barang yg diminta Ummar tadi..

"Ok..Irfan,ni ubat tahan sakit..Aku kena cucuk kau ngn jarum..Ok?"

Aku menggangukkan kepala..

"Tarik nafas,hembus..Tarik..Hembus."

  Aku buat seperti yg Ummar suruh..Kemudian,dia cucuk jarum kepada aku dengan perlahan-lahan..
  Apabila ubat tadi sudah dimasukkan,kaki aku yg baru kudung tadi,dibalut dengan bandage..
 
"Ok..Dah selesai..Fakhrull,angkat sama-sama dengan aku..1..2...3.."

  Ummar berkata kemudian menganggkat aku dengan Fakhrull..

"Nina..Tunjuk jalan.."

  Fakhrull berkata kepada Zainina..Dia menunjukkan jalan ke chalet kami..Pandangan aku mula kabur perlahan-lahan.
  Kemudian aku dapat merasakan tangan yg agak kasar tepat mengena kepada pipi belah kanan aku..

"Irfan,stay with us!"

  Aku mula bangun kembali..Aku dapat melihat Izzaty berjalan di hadapan aku..
  Tiba-tiba,aku terasa aku terlanggar sesuatu di kaki aku..Seperti..Jaring?Secara tiba-tiba,ade sebuah kayu balak yg besar datang ke arah aku..Seperti..Perangkap?!

"Ummar!"

  Zainina dan Izzaty memandang belakang dan menjerit..Fakhrull menjerit kepada ummar..Kemudian,Fakhrull dan Ummar mengelak perangkap itu..Fakhrull bergerak ke arah kanan manakala ummar bergerak ke arah kiri..
  Fakhrull menarik aku ke arah kanan..

"Uish..Ape benda tadi tu?!"

Ummar berkata sambil memandang ke arah kami..

"Aku rasa baik kita gerak sekarang..Cepat.."

  Fakhrull berkata sambil memandang ke arah Ummar,Zainina dan Izzaty..Mereka hanya mengangguk..
  Cara bergerak kami seperti tadi..Zainina,Izzaty baru aku dan Fakhrull beserta Ummar..
  Sedang kami berjalan,tiba-tiba kami rasa seperti tiada lantai..Kami mula jatuh..Izzaty sempat memegang tangan Ummar..Ummar pula memegang tangan Fakhrull,dan Fakhrull memegang tangan aku..
  Aku memandang ke bawah,agak dalam jugak perangkap lagi..Tambahan,ade banyak tombak yg menghala ke atas iaitu menghala ke arah kami bila kami jatuh.

"Nina..Tolong laa.."

   Izzaty berkata..Kemudian Zainina dengan lekasnya menarik Izzaty..Perlahan-lahan,kami naik..Ummar sudah sampai di atas..Dia mengangkat Fakhrull yg memegang tangan aku..
  Apabila Fakhrull sampai ke atas..Dia hendak menarik aku.Tiba-tiba,ade sekumpulan kala jengking jatuh dari atas pokok..Itu..Siapa tu?Kemudian dia terus melompat dari dahan,ke dahan yg lain..Dan hilang..
  Kala jengking tu datang ke tangan Fakhrull,dia menyengat tangan Fakhrull

"Argh!"

  Fakhrull kemudian melepaskan tangan aku..Aku terkejut dan akhirnya aku jatuh ke dalam perangkap yg dipenuhi tombak-tombak itu..

●————————————————●

TERKANDASWhere stories live. Discover now