3(Ariana)

52 10 8
                                    

  Kringgggg!!!!..Aduh...Aku membuka mata perlahan²..Aku menutup penggera yg berada di sebelah aku..Aku mencapai fone aku,dan melihat jam.5:31:Am..Aku bangun dari katil dan mencapai tuala aku...Aku masuk ke dalam bilik air dan aku mandi..
  Setelah lebih kurang 5 minit aku mandi..Aku keluar dengan memakai tuala dan masuk ke dalam bilik..Aku menyarungkan pakaian aku,aku mengambil tudung aku,dan aku memakainya..Setelah selesai dengan pakaian aku,aku pergi ke bilik aku,dan mengambil pakaian aku yg lain..Aku mengambil kesemuanya..Yela..Duduk kat sana sebulan kot.
  Setelah selesai packing barang,aku masuk pergi ke cermin untuk memeriksa keadaan aku..Sambil membetulkan tudung,aku berkata seorang diri..Ok..Today is going to be an important day Ari..Setelah selesai dengan semuanya,aku duduk di sofa yg berada di ruang tamu dan membuka group kami..

      🌹Last 6 Anggerik Forever🌹

Ismairil:Gais...

Fakhrull:Ape?

Ismairil:Aku excited sangat sampai bangun kul 4 😝

Ariana:Aduh lek ah..Aku bangun kul 5:30 kot ;-;

Ummar:Kumpul kat Pantai Balak kul bape?

Arieana:Kul 7:30..kan?

Zainina:Haah ;-;

Fakhrull:Asal doh ngn muka ";-;" tu

Ariana:Lol

  Aku melihat jam..6:30 AM..Tiba-tiba,fone aku berbunyi lagi..Notification dari Dayang..

Dayang:Weyh

Dayang:Weyh

Dayang:Weyh

Dayang:Weyh

Ariana:Ha ape?

Dayang:Kata nak pickup aku kul 7 ;-;

Ariana:Skang kul bape?

Dayang:6:50 ;-;

Ariana:Uish..Sorry² aku otw skang..

Dayang: ;-;

Aku tutup fone dan terus pergi ke rumah Dayang dengan menaiki kereta
Mini Cooper aku..

●—————————————————●

  Kami sampai di pantai Balak pada pukul 7:25 AM..Aku tengok,semua dah ade...Sirrul,Alya,Hasya..Ha semua la..Yg tiada hanya kami..Kemudian,Fakhrull berkata

"Ha..Sampai pun.."

"Sorry la tadi aku terlupa pick up Dayang ha.." aku berkata sambil mengerling ke arah Dayang..

"Ha..Takpe²..Eh..Korang dah makan?"

"Ha?Kitaorang belum makan lagi.."

"Pergi la makan...Kul 7 tadi aku dapat message boat kita sampai kul 8:30..Syal la.."

"Pulak?" Dayang berkata

"Haah..So korang ade masa nak makan..Pegi la."

"Diaorang?Kau?"

"Kitaorang semua dah makan..Makan ramai² tadi.."

"Hurm..Ok"

  Aku dan Dayang terus bergerak ke kedai mamak yg ade di seberang jalan kami..
  Selesai kami mengambil pesanan,aku bertanya kepada Dayang..

"Weyh..Kau ngn Fakhrull...Kau tau la an..Ade relationship ke?"

"Ha?Kenape?"

"Takde ape.."

"Hurm..Ade.." dia berkata sambil tersenyum malu..

"Wuwuwu..Longlast la syall."

  Kemudian,pesanan kami sampai..

●—————————————————●

  Setelah selesai kami makan,kami pergi ke tempat mereka berkumpul tadi...Apabila aku sampai,aku tengok adr seorang lelaki cina dengan mereka..

"Ha boss,tu diaorang." Ahmad berkata kepada lelaki cina tu sambil menunjuk ke arah kami..

"Ha..You orang ni..Ariana and Dayang eh?"

"Haah." Dayang berkata

"Ok..Semua dah ada..Bagus..Ok..You guys pergi ambil safety jacket dekat boat sana,kita gerak sekarang..Boleh?"

"Boleh boss." Ahmad berkata..

  Kemudian,kami memakai safety jacket dan pergi balik ke org cina tadi..

"Ok..You guys beratur dan naik itu boat..."

  Kami buat seperti yg dikatakan oleh org cina tadi...Dia menghidupkan enjin dan kami mula bergerak ke sebuah pulau..

"Ok..You guys dah order kan chalet kat sana?"

Kami menganggukkan kepala kami..

"Sebulan eh?"

Kami menganggukkan kepala kami lagi..

"Ok..You guys nanti pergi sana elok² tau..I pesan,kalau dengar ape² waktu malam,abaikan..Ok?"

  Sekali lagi,kami menganggukkan kepala...Kemudian,Org cina tu menghadap ke depan semula..Setelah beberapa minit kami menaiki boat yg agak kecil tu,kami mula nampak pulau tu..

"One more thing..You guys nak mandi,mandi elok² Ok?Watch out for obor²..Obor² kat sini,kalau sengat,takde racun atau ape²,tapi sakit..Mandi nanti make sure you guys pak...."

  Secara tiba-tiba,boat itu terbalik....Boat itu tersadai di tepi pantai...

●————————————————●

TERKANDASWhere stories live. Discover now